Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hey

Als Tesla rijder , gaan jullie wel eens naar binnen voor iets te eten/drinken tijdens het laden indien dit mogelijk is ?
Ik vraag mij namelijk af als het de moeite is om bijvoorbeeld een laadstation te openen als de chauffeurs toch in hun wagen blijven zitten of terug naar huis gaan

Dat is afhankelijke van de laadtijd. Tot 15 minuten blijft het bij een plas of even wat mail wegwerken. Soms combinatie met lunch/diner. Van week in Zwolle nog snel avondeten en toen door naar het noorden
 
Ik schrik me vrijwel elke keer als ik wegrijd (nadat de auto een tijd stil gestaan heeft) het apelazarus van één of meerdere knallen in het dak. Ik noem het maar even 'knallen' want het is meer een heel harde tik dan een kraak of een rammeltje (daarom ook maar niet in het rammeltjes-draadje gepost), vergelijkbaar met de harde tik die een flinke kiezelsteentje geeft als het tijdens het rijden op je voorruit spat. Het is alsof het panaroma dak onder grote druk staat. Vermoedelijk heeft het met de kou te maken, door krimp en uitzetten van bepaalde delen. Ik heb in het verleden wel vaker last gehad van een krakend panoramadak, maar dat is keurig verholpen en dit is echt a different cookie. Hebben meer mensen hier last van bij deze temperaturen?
 
Ik schrik me vrijwel elke keer als ik wegrijd (nadat de auto een tijd stil gestaan heeft) het apelazarus van één of meerdere knallen in het dak. Ik noem het maar even 'knallen' want het is meer een heel harde tik dan een kraak of een rammeltje (daarom ook maar niet in het rammeltjes-draadje gepost), vergelijkbaar met de harde tik die een flinke kiezelsteentje geeft als het tijdens het rijden op je voorruit spat. Het is alsof het panaroma dak onder grote druk staat. Vermoedelijk heeft het met de kou te maken, door krimp en uitzetten van bepaalde delen. Ik heb in het verleden wel vaker last gehad van een krakend panoramadak, maar dat is keurig verholpen en dit is echt a different cookie. Hebben meer mensen hier last van bij deze temperaturen?

Heb ik ook. Ik heb het idee dat dat door het vast vriezen van bepaalde delen van het dak komt, die dan iets los komen. Als de auto eenmaal op temperatuur is, merk ik er niets meer van.
 
Ik heb wel dat bij het wegrijden in de winter ik een 'klap' hoor en voel door de rem (de elektronische handrem denk ik?) die even los moet komen. In de zomer heb ik dit zelden, hooguit een keer als ik de auto heb gewassen. Ik weet niet of dit vergelijkbaar is met jullie geluid, of klinkt het geluid van het panoramadak nog harder? Ik heb zelf geen panoramadak in de Tesla.
 
Ik heb wel dat bij het wegrijden in de winter ik een 'klap' hoor en voel door de rem (de elektronische handrem denk ik?) die even los moet komen. In de zomer heb ik dit zelden, hooguit een keer als ik de auto heb gewassen. Ik weet niet of dit vergelijkbaar is met jullie geluid, of klinkt het geluid van het panoramadak nog harder? Ik heb zelf geen panoramadak in de Tesla.
Ja, dat heb ik ook. Inderdaad vooral na het autowassen. Maar wat ik hier boven beschrijf zit echt in het dak, en klinkt 'feller'. Alsof er een flinke steen uit de lucht op het dak valt. Ik schrik me soms echt wezenloos.
 
Ik schrik me vrijwel elke keer als ik wegrijd (nadat de auto een tijd stil gestaan heeft) het apelazarus van één of meerdere knallen in het dak. Ik noem het maar even 'knallen' want het is meer een heel harde tik dan een kraak of een rammeltje (daarom ook maar niet in het rammeltjes-draadje gepost), vergelijkbaar met de harde tik die een flinke kiezelsteentje geeft als het tijdens het rijden op je voorruit spat. Het is alsof het panaroma dak onder grote druk staat. Vermoedelijk heeft het met de kou te maken, door krimp en uitzetten van bepaalde delen. Ik heb in het verleden wel vaker last gehad van een krakend panoramadak, maar dat is keurig verholpen en dit is echt a different cookie. Hebben meer mensen hier last van bij deze temperaturen?
Idem. En inderdaad bij elke oneffenheid en ook KEIhard...
Nachtje in de garage met schuifdak op 20% en het is weer weg gegaan.
 
Idem. En inderdaad bij elke oneffenheid en ook KEIhard...
Nachtje in de garage met schuifdak op 20% en het is weer weg gegaan.
Goed te weten dat ik niet de enige ben. Maar wat ik nou zo vreemd vind, ik heb deze auto sinds november 2013, en dit probleem is er pas sinds een paar weken. Jij hebt je auto ook al een tijd Paulus, is dit bij jou ook nieuw of heb je dit altijd al gehad 's winters? Of zou het komen omdat de vorige winters wat minder koud waren? Nou ja, genoeg hierover denk ik. Bedankt voor je reactie.
 
Teslarijder van het eerste uur meldt zich weer :)

Vandaag mijn P85 Signature Red ingeruild op een voorraadauto: een gloednieuwe 90D, kleur Titanium, donkergrijze velgen. Beslissing pas 2 weken geleden genomen, zomaar ineens.

Signature Red is een prachtige kleur, maar ik vond de kleurcombinatie titanium met donkere wielen te mooi om te weerstaan. Ik zag die twee jaar geleden ook al op de Autorai staan, en het is jammer dat Tesla die kleur nu niet meer levert. Dus ik greep mijn kans nu het nog kon met een voorraadauto met flinke korting (heb je belangstelling: er staan er nog 7 in die kleurencombi op de Duitse Tesla-site, daar komt die van mij ook vandaan).

Er zit Autopilot 1 op, maar dat is geen probleem want ik houd toch liever zelf het stuur vast. Het gaat me meer om de botspreventie. Mijn P85 reed geweldig, maar de 90D is toch weer een heel ander verhaal. Ligt nog meer als een trein op de weg, echt subliem. Tesla heeft nog flinke stappen gezet bij de bouwkwaliteit. En hij is toch ook weer net wat sneller. Verder overtuigden de all wheel drive, het HEPA-filter en all weather package (heerlijk, zo'n verwarmd stuur) me om deze stap te zetten.
 
Haha, we gaan het zien. Ik heb Autopilot op weg naar huis uiteraard al wel even uitgeprobeerd, ook in de file. Wat me opviel is dat hij bij stapsvoets rijden in een snelwegbocht naar rechts, met duidelijke belijning, niet met de bocht meeging maar gewoon rechtuit bleef rijden, richting vangrail. Ik heb maar ingegrepen toen de halve auto al over de doorgetrokken streep was. Bekend probleem? Bij hogere snelheid ging het wel goed.
 
Goed te weten dat ik niet de enige ben. Maar wat ik nou zo vreemd vind, ik heb deze auto sinds november 2013, en dit probleem is er pas sinds een paar weken. Jij hebt je auto ook al een tijd Paulus, is dit bij jou ook nieuw of heb je dit altijd al gehad 's winters? Of zou het komen omdat de vorige winters wat minder koud waren? Nou ja, genoeg hierover denk ik. Bedankt voor je reactie.
Inderdaad nooit eerder gehad. Maar kan me ook niet herinneren des nachts met -6 gereden te hebben, terwijl de auto de hele avond buiten stond. Was donderdagnacht en de auto was eerst opgewarmd met de app.
Maar ja, ook sinds oktober een nieuwe voorruit. Origineel Tesla met winterpakket ruitverwarming (stond niet aan) en gemonteerd door ABS Splinter. Geluid kwam naar mijn idee uit het panoramadak, maar toch.
 
Teslarijder van het eerste uur meldt zich weer :)

Vandaag mijn P85 Signature Red ingeruild op een voorraadauto: een gloednieuwe 90D, kleur Titanium, donkergrijze velgen. Beslissing pas 2 weken geleden genomen, zomaar ineens.

Signature Red is een prachtige kleur, maar ik vond de kleurcombinatie titanium met donkere wielen te mooi om te weerstaan. Ik zag die twee jaar geleden ook al op de Autorai staan, en het is jammer dat Tesla die kleur nu niet meer levert. Dus ik greep mijn kans nu het nog kon met een voorraadauto met flinke korting (heb je belangstelling: er staan er nog 7 in die kleurencombi op de Duitse Tesla-site, daar komt die van mij ook vandaan).
Gefeliciteerd. In mijn ogen ook de mooiste kleur. Had de mijne ook graag in die kleur besteld.
 
Goed te weten dat ik niet de enige ben. Maar wat ik nou zo vreemd vind, ik heb deze auto sinds november 2013, en dit probleem is er pas sinds een paar weken. Jij hebt je auto ook al een tijd Paulus, is dit bij jou ook nieuw of heb je dit altijd al gehad 's winters? Of zou het komen omdat de vorige winters wat minder koud waren? Nou ja, genoeg hierover denk ik. Bedankt voor je reactie.
Maandag t/m woensdag heeft de mijne met vrieskou buiten gestaan.
Twee effecten: knallend pano-dak net zoals jij (had ik ook nog nooit eerder gehoord) en tsjonge wat een drain van de batterijen (hij hing niet aan een lader).
 
Goed te weten dat ik niet de enige ben. Maar wat ik nou zo vreemd vind, ik heb deze auto sinds november 2013, en dit probleem is er pas sinds een paar weken. Jij hebt je auto ook al een tijd Paulus, is dit bij jou ook nieuw of heb je dit altijd al gehad 's winters? Of zou het komen omdat de vorige winters wat minder koud waren? Nou ja, genoeg hierover denk ik. Bedankt voor je reactie.

Heb ook de knallen in het panodak bij het wegrijden in de kou. Even pano op een kiertje en weer dicht haalt de spanning eraf
 
Zag toevallig een foto van begin vorig jaar toen er nog gespeculeerd werd over een digitale achterruitrijcamera in de model X.
Snap eigenlijk niet waarom dit nog niet wordt toegepast. Je zou een beter zicht hebben en een bredere kijkhoek.
Was Audi hier ook niet mee aan het experimenteren ten tijde van de R8tdi?