Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien ben ik gek maar ik dacht toch echt dat ik net op de N244 een model 3 zag rijden. Echt te klein voor een S en al helemaal voor een X. Kleur: mat zwart. Geen tijd voor een foto gehad.
Iemand iets gehoord dat er een prototype in Nederland is?
Of is de wens hier weer eens de vader van de gedachte.
 
Misschien ben ik gek maar ik dacht toch echt dat ik net op de N244 een model 3 zag rijden. Echt te klein voor een S en al helemaal voor een X. Kleur: mat zwart. Geen tijd voor een foto gehad.
Iemand iets gehoord dat er een prototype in Nederland is?
Of is de wens hier weer eens de vader van de gedachte.

Ben ik de enige die niet snapt dat je dan niet de hele N244 hebt afgezet met dranghekken, betonblokken en politiewagens en vervolgens 13 keer heen en weer bent gaan rijden om het zeker te weten ?
Zo gek zou ik dan zijn :)
 
Lange tijd geleden dat ik een disagree mocht uitdelen :)
Die verraste me ook niet hoor, en vat ik zeker niet persoonlijk op.
Hoe lang geleden heb jij die schade opgelopen? En wat ik me nog afvraag...stel dat ik pas over enkele weken terecht kan, krijg je dan wel nu al vervangend vervoer of rijd ik nog een paar weken voor l*l met een ontwrichte motorkap? De auto rijdt verder probleemloos namelijk.
 
Last edited:
De echte amateurs zien dikwijls de model x aan voor een model 3;)
Door zijn hoogte, toont hij een stuk kleiner dan de model S.
No way dat je hier op de weg al een model 3 kunt zien.

Met een beetje geluk kan je er eentje spotten op de testbaan aan de tesla fabriek in Fremont.
IMG-20170606-WA0002.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FVO
"Normaal is de levertijd van onderdelen zo'n 3-5 werkdagen. Tenminste....als het op voorraad is. Anders moet het uit Noorwegen komen...". Dat was de boodschap van het schadebedrijf, nadat ze tot de conclusie waren gekomen dat ik een nieuwe motorkap en voorbumper nodig heb. "En daarna hebben wij er nog anderhalf tot twee weken voor nodig".
Ik moet denk ik blij zijn als ik hem in juli terug heb. Tot die tijd rijd ik rond in een witte Mazda CX-3 waar ik schijnbaar nu en dan een stroperige vloeistof genaamd benzine in moet gieten. Maar eerlijk gezegd klaag ik niet, ben van andere schadeherstellers gewend dat ik in een Kia Picanto naar huis gestuurd werd, en dan moet ik eerst gaan afvallen.

Er stonden overigens enorm veel Tesla's bij dat ABS Splinter in A'dam Noord. Het leek wel een massagraf. Ik denk dat er eind van dit jaar weer een portfoliootje polissen van verzekeraar gaat wisselen. Het lijkt wel alsof we collectief het rijden verleerd zijn. Ook leuk trouwens (not), die hoon vandaag op mijn werk. 'Remt dat ding van jou niet uit zichzelf dan?'. Zucht...
 
Mij ontgaat een beetje het nut van zo'n kabeltje. Hang je de sleutel om je pols? Heb deze altijd gewoon in de broekzak.

Nou dat doe ik dus niet meer. Met het uitladen van de auto keyfob in de broekzak, tegen open achterkant geleund om iets te pakken wat wat verder weg lag. En spontaan ging de achterklep dicht. Nou niet spontaan dus, ik heb kennelijk een knop op de keyfob ingedrukt terwijl die in mijn broekzak zat, tijdens het voorover bukken om iets te pakken.....
 
"Normaal is de levertijd van onderdelen zo'n 3-5 werkdagen. Tenminste....als het op voorraad is. Anders moet het uit Noorwegen komen...". Dat was de boodschap van het schadebedrijf, nadat ze tot de conclusie waren gekomen dat ik een nieuwe motorkap en voorbumper nodig heb. "En daarna hebben wij er nog anderhalf tot twee weken voor nodig".
Ik moet denk ik blij zijn als ik hem in juli terug heb. Tot die tijd rijd ik rond in een witte Mazda CX-3 waar ik schijnbaar nu en dan een stroperige vloeistof genaamd benzine in moet gieten. Maar eerlijk gezegd klaag ik niet, ben van andere schadeherstellers gewend dat ik in een Kia Picanto naar huis gestuurd werd, en dan moet ik eerst gaan afvallen.

Er stonden overigens enorm veel Tesla's bij dat ABS Splinter in A'dam Noord. Het leek wel een massagraf. Ik denk dat er eind van dit jaar weer een portfoliootje polissen van verzekeraar gaat wisselen. Het lijkt wel alsof we collectief het rijden verleerd zijn. Ook leuk trouwens (not), die hoon vandaag op mijn werk. 'Remt dat ding van jou niet uit zichzelf dan?'. Zucht...

Veel sterkte met deze vervelende situatie. Dat je maar snel weer in je Tesla kunt rijden!
 
De normering en type-aanvraag voor Tesla auto's loopt wel langs de Nederlandse regelgever. Dus, ik blijf het nog steeds onwaarschijnlijk vinden, maar helemaal onredelijk dat je de Model 3 hier eerder zal zien dan in de rest van Europa is het nu ook weer niet.

Voor zover ik uit de open data van de RDW kon afleiden is er nog geen typegoedkeuring voor de model 3 gegeven. Dan lijkt het mij niet waarschijnlijk dat er al een rijdt in NL of België.
 
  • Like
Reactions: schonelucht
De normering en type-aanvraag voor Tesla auto's loopt wel langs de Nederlandse regelgever. Dus, ik blijf het nog steeds onwaarschijnlijk vinden, maar helemaal onredelijk dat je de Model 3 hier eerder zal zien dan in de rest van Europa is het nu ook weer niet.

De eerste wagens zullen nu ook weer voor Noorwegen en Zwitserland zijn, vermoed ik.
Net omdat deze rechtstreeks vanuit Fremont worden beleverd.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Krijg net dit mailtje binnen van Tesla:

Om uw eigenaarservaring beter te maken gaan wij samenwerken met Euromaster om zo de volgende diensten op ruim 2.300 extra locaties in 17 landen aan te kunnen bieden:
  • het vervangen van een lekke band
  • het verzorgen van de zomer- en winterbanden wissels
  • het opslaan van uw extra bandenset in een lokale vestiging
Bij stranding als gevolg van een lekke band kunt u simpelweg contact opnemen met het Tesla Customer Support team via 0800 020 0160.
Een Tesla specialist zal een locatievoorstel doen voor de vervanging van de band. Transport naar de dichtstbijzijnde Euromaster locatie is hiervoor een optie.