Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren een rondje gemaakt - kwam oa langs de Morteratschgletsjer. Als je je realiseert dat deze de laatste 100 jaar met 1,5 is teruggetrokken realiseer je je weer waarom het zo belangrijk s dat er snel een eind wordt gemaakt aan de fossil-economy.

DSCF7190.jpg
.
 
Gisteren een rondje gemaakt - kwam oa langs de Morteratschgletsjer. Als je je realiseert dat deze de laatste 100 jaar met 1,5 is teruggetrokken realiseer je je weer waarom het zo belangrijk s dat er snel een eind wordt gemaakt aan de fossil-economy.

View attachment 238563 .
Wat een schitterende foto.....kan zo in een Tesla marketing brochure
 
  • Like
Reactions: basvk and HWS
Ik was daar vanmiddag ook, rond een uur of 13 's middags. Toen ik aankwam was ik nummer 5, na mijn lunch en koffie in het barretje zag ik tot mijn grote schrik een stuk of 4 auto's staan te wachten. Ik was gelukkig nog niet vol geladen, anders had ik me wel erg lullig gevoeld, maar wist evengoed niet hoe snel ik plaats moest maken. Een groep in de schaduw wachtende mensen dook in de auto om een plekje op te schuiven, een voor mij nieuw tafereel, maar het zal wel een incident zijn op deze zwarte zaterdag en met een uitgevallen SuC van Campogalliano, zoals je al zei,
Het zou mooi zijn wanneer je de bezetting van de suc online kan opvolgen met de app.
 
  • Like
Reactions: FVO and HWS
Sowieso kan die app wel wat beter. En de site. Beetje vreemd dat ik externe sites nodig heb om een goed overzicht te hebben van superchargers en destination chargers, en om routes te plannen.

Op zich is de bezetting pas een actueel gegeven als je er in de buurt bent en overweegt te gaan laden. Dan ben je meestal met de auto dus heb je het grote scherm bij de hand. Mobiele versie van de Tesla site geeft ook mogelijkheden om Superchargers en Destination chargers te zoeken, ofwel in de buurt waar je bent of in de buurt van een aangegeven lokatie. Maar los hiervan denk ik dat er straks via de app meer mogelijk gaan worden wanneer o.a. Model 3 toegang via Bluetooth gaat.
 
Als een Duitser heb ik het eerste ligbedje veilig gesteld aan het zwembad. De zwaluwtjes scheren over het zwembad en het uitzicht is grandioos. Toscane op zijn best. De agriturismo is erg kindvriendelijk, er zitten hier schat ik zo'n 10 gezinnen met kinderen tot 13 jaar. Die hebben gisteren na aankomst in no time contact gelegd. Het is nu een uur of 10 en er is nog geen kind te bekennen. Niet zo gek, die zijn gisterenavond tot later dan goed voor ze is door gegaan met verstoppertje spelen. De ouders zijn allemaal niet onbemiddeld en rijden Audi A6 of Volvo XC90, maar het gesprek tussen de kinderen tijdens het verstoppertje spelen was: "Heb je het gezien? Er staat hier een Tesla!". Dan kan ik een glimlach toch niet onderdrukken hoor.
 
Is dit probleem alleen in Italie voorgekomen of zijn er ook al andere landen waar men deze drukte heeft meegemaakt?

Vorige week zaterdag was het bij Achern ook druk, 6 stalls en kun je moeilijk overslaan op die route. In de auto de bezetting in de gaten gehouden en we zagen constant 5 of 6 bezet. Toen we aankwamen hadden we het laatste plekje. Gelukkig wel vol vermogen. En toevallig kwam de volgende aan net nadat een voorgaande vertrokken was. Meerdere 'wissels' gezien tijdens onze 30m stop en iedere keer kwam het perfect uit. Niemand heeft dus echt hoeven wachten.

Je kunt ook anders rekenen. Bij de helft of meer bezet heb je al kans op vertraging vanwege lagere laadsnelheid. Overigens: met drie kleine kinderen hebben we niet meer stops gemaakt dan anders en ook nooit op de auto hoeven wachten.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Maarten and HWS
Vandaag naar Horebeke en Flobecq gereden ter voorbereiding van een weekendje dit najaar via de 'gewone' secundaire wegen.
Met alle 70 en 50 restricties netjes gevolgd een rustige rit er van gemaakt en… mijn zuinigheidsrecord gebroken… .

Bij aankomst in Horebeke was na 52km mijn trip verbruik 149 Wh/km, zelfs op 2 km van aankomst even 144 Wh/km zien verschijnen, maar kwijt geraakt omdat de laatste kilometers het bergop was… . Eerste keer dat ik zo'n laag cijfer zag passeren. :)

Weggereden via Gent ( moesten nog bij Ayla langs ) en dan via de snelweg à 125 km/h naar Ardooie gaf direct weer 229Wh/km.
 
  • Like
Reactions: Bravo2001
Vorige week zaterdag was het bij Achern ook druk, 6 stalls en kun je moeilijk overslaan op die route. In de auto de bezetting in de gaten gehouden en we zagen constant 5 of 6 bezet. Toen we aankwamen hadden we het laatste plekje. Gelukkig wel vol vermogen. En toevallig kwam de volgende aan net nadat een voorgaande vertrokken was. Meerdere 'wissels' gezien tijdens onze 30m stop en iedere keer kwam het perfect uit. Niemand heeft dus echt hoeven wachten.

Je kunt ook anders rekenen. Bij de helft of meer bezet heb je al kans op vertraging vanwege lagere laadsnelheid. Overigens: met drie kleine kinderen hebben we niet meer stops gemaakt dan anders en ook nooit op de auto hoeven wachten.
Rij daarom ook meestal de Franse variant. Meer chargers tot je beschikking
 
  • Like
Reactions: HWS
Op zich is de bezetting pas een actueel gegeven als je er in de buurt bent en overweegt te gaan laden. Dan ben je meestal met de auto dus heb je het grote scherm bij de hand. Mobiele versie van de Tesla site geeft ook mogelijkheden om Superchargers en Destination chargers te zoeken, ofwel in de buurt waar je bent of in de buurt van een aangegeven lokatie. Maar los hiervan denk ik dat er straks via de app meer mogelijk gaan worden wanneer o.a. Model 3 toegang via Bluetooth gaat.[/Q
Vorige week zaterdag was het bij Achern ook druk, 6 stalls en kun je moeilijk overslaan op die route. In de auto de bezetting in de gaten gehouden en we zagen constant 5 of 6 bezet. Toen we aankwamen hadden we het laatste plekje. Gelukkig wel vol vermogen. En toevallig kwam de volgende aan net nadat een voorgaande vertrokken was. Meerdere 'wissels' gezien tijdens onze 30m stop en iedere keer kwam het perfect uit. Niemand heeft dus echt hoeven wachten.

Je kunt ook anders rekenen. Bij de helft of meer bezet heb je al kans op vertraging vanwege lagere laadsnelheid. Overigens: met drie kleine kinderen hebben we niet meer stops gemaakt dan anders en ook nooit op de auto hoeven wachten.
Kan je buiten het grote scherm van de tesla nog ergens de bezetting terug vinden ?