Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Waar ik woon woedt een verhitte discussie over het doortrekken van de A8 naar de A9. Ik las net dat de Raad van State het doortrekken van de A16 bij Rotterdam heeft goedgekeurd (cq. de bezwaren heeft afgewezen). Die bezwaren spitsten zich toe op geluidsoverlast en luchtverontreiniging. Ik bedacht me dat tegen de tijd dat het traject gereed is die bezwaren al veel minder van toepassing zullen zijn, maar eigenlijk lees je dat nooit bij de argumentatie van de voorstanders van nieuwe wegen. Best wel vreemd.
 
Waar ik woon woedt een verhitte discussie over het doortrekken van de A8 naar de A9. Ik las net dat de Raad van State het doortrekken van de A16 bij Rotterdam heeft goedgekeurd (cq. de bezwaren heeft afgewezen). Die bezwaren spitsten zich toe op geluidsoverlast en luchtverontreiniging. Ik bedacht me dat tegen de tijd dat het traject gereed is die bezwaren al veel minder van toepassing zullen zijn, maar eigenlijk lees je dat nooit bij de argumentatie van de voorstanders van nieuwe wegen. Best wel vreemd.
Luchtverontreiniging Ok, maar de geluidsoverlast zal met snelweg snelheden niet significant minder worden door meer EVs
 
Stond vanmiddag even met mijn collega (die van de brandblusser vandalisme) te praten en kon het niet laten onderstaande foto te maken. De mooiste foto's zijn die met veel contrast.... hoeveel contrast wil je hebben ;-)
upload_2017-8-2_21-24-17.png
 
Als ik JB Straubel zo hoor (Q2 earnings call) komt er inderdaad niet binnen afzienbare tijd een veel sneller Supercharger. Te veel trade offs in prijs en energy density voor iets wat je maar eigenlijk zelden nodig hebt.

Was eigenlijk mijn idee al: de prijzen van de batterijen dalen veel sneller dan dat het economisch haalbaar wordt om hele laadpleinen met 350kW laders aan te leggen. En met de toenemende energiedichtheid en range is de behoefte er ook minder. Na 4 uur rijden heb je behoefte aan een lange pauze, niet aan opladen in tien minuten.

Tesla zet in op verdrievoudiging van het aantal SuC stalls eind volgend jaar. En SuCs met veel groter aantal stalls.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: HWS and CO2CLEAN
Vanochtend ongeluk op de A12 met een blauwe S. Hij stond in een weiland, en degene die hij geraakt had 50 meter verder in een sloot. Voorkant lag er af, auto zag er verder onbeschadigd uit. Geen idee van wie de schuld had, maar toch niet lekker voor ons imago en onze premies.
 
Vanochtend ongeluk op de A12 met een blauwe S. Hij stond in een weiland, en degene die hij geraakt had 50 meter verder in een sloot. Voorkant lag er af, auto zag er verder onbeschadigd uit. Geen idee van wie de schuld had, maar toch niet lekker voor ons imago en onze premies.

Uitgaande van ca. 100K aanrijdingen per jaar met materiële schade (2015) kom ik uit op ca. 250 aanrijdingen per dag. Als daarbij uitsluitend Tesla's betrokken zijn, ben ik het qua imago met je eens. Maar dat is gelukkig niet zo. Qua premie's heb je gelijk. Laten we hopen op explosief stijgende Tesla verkopen, want dan kunnen de onderdelenprijzen omlaag (wishful thinking).
 
Als ik JB Straubel zo hoor (Q2 earnings call) komt er inderdaad niet binnen afzienbare tijd een veel sneller Supercharger. Te veel trade offs in prijs en energy density voor iets wat je maar eigenlijk zelden nodig hebt.

Was eigenlijk mijn idee al: de prijzen van de batterijen dalen veel sneller dan dat het economisch haalbaar wordt om hele laadpleinen met 350kW laders aan te leggen. En met de toenemende energiedichtheid en range is de behoefte er ook minder. Na 4 uur rijden heb je behoefte aan een lange pauze, niet aan opladen in tien minuten.

Tesla zet in op verdrievoudiging van het aantal SuC stalls eind volgend jaar. En SuCs met veel groter aantal stalls.
Behalve Semi's, gezien hun verbruik valt dat nog af te wachten wat Tesla daarvoor uit de hoed tovert komende september.