Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoorde deze reportage vanmorgen op BBC World Service. BBC World Service - The Forum, Nikola Tesla’s Electric Dreams

Het is het verhaal van Nikola Tesla. Erg interessant - het gaat over de manier waarop hij zijn uitvindingen in de markt zette, de risico's die hij nam, maar het mooiste verhaal vond ik wel over de bekende foto hieronder. Dat was een pure marketing stunt, een Photoshop avant-la-letre. Als hij hier echt had gezeten, had hij het niet overleefd. Schijnt gemaakt te zijn met dubbele exposure en was bedoeld om zowel investeerders als het grote publiek warm te maken voor zijn nieuwe ideeën. Klinkt bekend? Neem dan ook nog mee dat hij graag zijn uitvindingen deelde (met o.a. Marconi) en altijd op zoek was naar investeerders :) Mooi verhaal!


upload_2017-11-28_13-25-9.png
 
Krijgen MS en MX een 80kWh batterij? Zie BTX7 Battery on the latest Tesla EPA filings: 80kWh, 350v, 16 modules

Wat me vooral intrigeert is dat iemand opmerkte dat voor wat de "Performance Demo mode" betreft, alle referenties maar 60, 60D, 75, en 75D zijn verdwenen sedert software versie 17.44. De "Performance Demo mode" lijst is nu 80, 80D, 90D, P90DL, 100D, P100D, en Max (naar 't schijnt).

Het bestaan van 80 naast 80D zou dan ook de terugkeer van de RWD MS moeten/kunnen betekenen (verklaart wel niet waarom 90D en P90DL nog in die lijst staan...).

Te zouten naar eigen smaak!
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Leuke blog Olivier.

Zag ook een foto van jou en der Holz. Jullie lijken ongeveer even lang (kuif van Holz daargelaten). Mag ik vragen hoe lang jij bent?

Tijdens de unveiling van de roadster lijkt Holz nog net te passen in de roadster. Ik vraag me af tot welke lengte men fatsoenlijk in de roadster zou passen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN