Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
874EA7F4-1168-4EDF-A53F-5AD6DD37DD09.jpeg
Ik kan het niet echt vinden, maar welke stekker zitten er standaard bij als je een MX besteld?
 
  • Like
Reactions: Kuijp74
Maar er zijn blijkbaar verschillende maten in die 3 fase stopcontacten... Ik stond recent aan een gebouw waar zo een rode stekker aan de muur gemonteerd is en ik was dolblij: eens mijn mobiele charger testen! Pastte mijn rode stekker niet in het rode stopcontact.........
 
Klopt, je hebt ze ook voor 32 ampere, 64 ampere. Deze stekkers zijn groter. Meen hier op het forum ook wel eens een foto van een 4 pins rood stopcontact gezien te hebben. Zelf heb ik een verloop gemaakt van 32 naar 16, de auto zal via de umc nooit meer dan 16 ampere vragen dus mijns inziens volkomen veilig.
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Ik zie hierboven posts over zelf maken van adapterkabels. Dat kan prima, maar Als je zelf gaat knutselen met dit soort stroomsterkten gebruik dan hoe dan ook kabel eindhulzen en een goede tang voor die hulsjes.

Flexibel litzedraad nooit zonder die hulsjes gebruiken (en ook NIET vertinnen als alternatief). Brandrisico is zeker niet denkbeeldig !

Als je geen tang hebt, kom langs en zet ik zet er graag wat hulsjes voor je op met mijn tang.
 
Klopt, je hebt ze ook voor 32 ampere, 64 ampere. Deze stekkers zijn groter. Meen hier op het forum ook wel eens een foto van een 4 pins rood stopcontact gezien te hebben. Zelf heb ik een verloop gemaakt van 32 naar 16, de auto zal via de umc nooit meer dan 16 ampere vragen dus mijns inziens volkomen veilig.
In theorie zou er dan, bij een defect aan je auto, een stroom van 32 ampère kunnen gaan lopen die niet de zekering doet doorslaan maar wel je UMC, kabel of stekker in brand zou kunnen doen vliegen. Dat is de reden dat zo’n verloop eigenlijk niet mag. Ja, ik heb er ook een...
 
  • Informative
Reactions: sweep
In het waterstof draadje heb ik een paar presentaties gepost van lezingen die gegeven zijn tijdens de opening van het e-laad testplein.

Ik weet niet of die hier al gepost zijn maar ik denk dat deze voor meer hier leuk / interessant zijn om eens te bekijken.

Ik kan absoluut iedereen aanraden de documentaries van Chelsea op te zoeken en te bekijken (“who killed the eelctric car” en “revenge of the electric car”), voor mij destijds een inspiratie en eyeopener (en boosmaker).



 
Ik begrijp niet waarom abetterrouteplanner hier op het forum zo bejubeld wordt.
Zowat iedere keer dat ik dat deze wil gebruiken, blijkt dat hij géén route vindt. Dat is bezwaarlijk 'a better route'.
Nu ook weer :

abetterrouteplanner :
van de Noordkaap naar de eerste supercharger in Sørkjosen; gewoon de E69 en dan de E6 volgen, qua route simple comme bonjour.
en toch :
Screen Shot 05-08-18 at 09.39 AM.PNG



Als ik dan EV Trip Planner gebruik, dan heb ik altijd een route. Zelfs vanaf onze stop voor de Kaap.
Screen Shot 05-08-18 at 09.45 AM.PNG


En idem met GreenRace - nooit een probleem met de route. En zelfs het hoogteprofiel :
Screen Shot 05-08-18 at 09.41 AM.PNG


Mijn vraag is dan ook : waarom vinden jullie abetterrouteplanner zo goed, als hij zelden een route vindt ? :confused:
Of, als het aan de operator ligt : wat doe ik fout ? ;)
 
Ik begrijp niet waarom abetterrouteplanner hier op het forum zo bejubeld wordt.
Zowat iedere keer dat ik dat deze wil gebruiken, blijkt dat hij géén route vindt. Dat is bezwaarlijk 'a better route'.
Nu ook weer :

abetterrouteplanner :
van de Noordkaap naar de eerste supercharger in Sørkjosen; gewoon de E69 en dan de E6 volgen, qua route simple comme bonjour.
en toch :
View attachment 299604


Als ik dan EV Trip Planner gebruik, dan heb ik altijd een route. Zelfs vanaf onze stop voor de Kaap.
View attachment 299605

En idem met GreenRace - nooit een probleem met de route. En zelfs het hoogteprofiel :
View attachment 299606

Mijn vraag is dan ook : waarom vinden jullie abetterrouteplanner zo goed, als hij zelden een route vindt ? :confused:
Of, als het aan de operator ligt : wat doe ik fout ? ;)
Ik heb geen idee of je iets fout doet. In deze rit in elk geval niet, ik heb 'm ook ingegeven en ook bij mij vindt ie geen route.

Feit is wel dat Abetterrouteplanner bij mij nog nooit een route niet heeft kunnen plannen.
Ik gebruik deze dan ook standaard als ik thuis een rit aan het voorbereiden ben.