Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Jullie weten, misschien, dat er een Vereniging van Elektrisch Rijders is, de VER.
Ondanks dat meer dan de helft van de EV's in NL Tesla zijn en zij samen iets van 72% van de elektrische kilometers verzorgen is de Tesla voor (enkele maar wel de luidruchtigste) leden een vreselijk iets. De afgelopen weken zijn er diverse aanvaringen geweest. Vanavond is het weer raak. het is van Facebook en omdat niet iedereen daar op kan heb ik wat screenshotjes gemaakt.

Lees en huiver...... (en het gaat maar door) <snip>
Er schuilt natuurlijk een kleine Elon in ieder van ons, H.
Maar jij hebt je blijkbaar ook zijn opvattingen over hoe een kalender werkt eigen gemaakt.
En er nog een schepje enthousiasme bovenop gedaan bij deze uitspraken over de Model 3!
Waarschijnlijk eerste leveringen in EU nog dit jaar. :confused:
Productie EU modellen begint in Juli. :eek:
Presentatie bij vestigingen in EU over paar maanden. :oops:
Zo bouw je bij VER een positivo-reputatie op, waar je TMC reputatie haast een zwartkijker bij lijkt...
  • Verder vermoed ik, dit lezende, toch een hoog jaloezie- en afgunst-gehalte onder de VER-leden. Hoeveel PHEV-rijders zitten daar überhaupt tussen?
  • En waarschijnlijk zit Mark Schreurs niet zo ver naast de waarheid wanneer hij stelt dat er andere belangen, motieven en agenda's kunnen spelen. Je zult bijvoorbeeld maar bij of voor een 99% fossiele autofabrikant werken en door je baas gedwongen worden in een zielige EV te rijden...
  • Dan nog de cognitieve dissonantie t.g.v. de keuze voor een niet-Tesla EV, terwijl je ook had kunnen kiezen voor een Tesla.:cool:
Je zou je ook af kunnen vragen wat de toegevoegde waarde van de VER voor Tesla en Tesla-eigenaren eigenlijk is. Ik zie 'm niet.
 
Het lijkt voor sommige mensen wel een godsdienst terwijl we het gewoon over een auto hebben. Ik snap best dat de hele missie van Elon groter is en ben daar ook wel in geïnteresseerd maar de meeste mensen helemaal niet. Ik heb al eerder gezegd dat volgens mij 90% van de EV rijders in welke vorm dan ook alleen naar de bijtelling of zakelijk voordeel kijkt. Bij mijn huidige opdrachtgever hebben veel mensen nog een Skoda of een E-golf alleen maar omdat op het moment van bestellen de bijtelling laag was..
 
Jullie weten, misschien, dat er een Vereniging van Elektrisch Rijders is, de VER.
Ondanks dat meer dan de helft van de EV's in NL Tesla zijn en zij samen iets van 72% van de elektrische kilometers verzorgen is de Tesla voor (enkele maar wel de luidruchtigste) leden een vreselijk iets. De afgelopen weken zijn er diverse aanvaringen geweest. Vanavond is het weer raak. het is van Facebook en omdat niet iedereen daar op kan heb ik wat screenshotjes gemaakt.

Lees en huiver...... (en het gaat maar door)
Ik snap ook helemaal niets van dat standpunt, Hans... pro-EV en tóch anti-Tesla... Maar het komt inderdaad voor. Er zijn er (Ted?) die vinden dat de adoptie van EVs sneller zou gaan zónder Tesla.

Volgens mij is de “rockstar” status van Musk voor veel mensen een bron van ergernis. Misschien het Hollandse “doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg?” Liever een betrouwbare man in stropdas?

9438295B-BDC9-403E-8988-ABCFAE48594F.jpeg


Doe mij maar een Tony Stark.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
En het maakt mij helemaal niks uit of ik een premium interieur heb wat niet aan Duitse kwaliteit kan tippen.
Op mijn Classic Model S zit alles wat ik nodig heb en ik lach die Duitsers de komende jaren nog gewoon uit.
En Tesla is wel een autofabriek, al die nee-toeters snappen het niet en zijn de aandacht niet waard. Blijf lekker in je golf rijden sukkels - zo hebben ze toch aandacht gehad - blijven lachen mensen. Nothing drives like a Tesla, point.
 
Jaloezie, zei je.

Misschien wel de nagel op de kop. Dure dure exclusieve Tesla rijders.
Inderdaad, klassieke scheiding van volk (kleine veelal ideologisch aangeschafte EVs) tegen elite (poenerige lease Tesla's met zoveel mogelijk belastingvoordeel), en het bijbehorende niet gunnen van succes.
Zou het puur over de auto's zelf gaan (zonder naar de prijs of de typisch Californische Tesla marketing te kijken) dan zou de discussie compleet anders verlopen denk ik.
 
  • Like
Reactions: Carl and MarcelS
Aangezien ik zelf nog geen Tesla heb, heb ik niks aan deze advertentie, maar ik wilde deze jullie niet onthouden. Wellicht heb je er nog iets aan :p;):D:eek::rolleyes:o_O:confused:

Naamloos.jpg


Netherlands
Unlimited Tuning Amersfoort
Hoofdkantoor + Testbank
Uraniumweg 47
3812 RJ
Amersfoort
Phone: 033-7549111
[email protected]
Unlimitedtuning.nl

Belgium
SelfEnergy SPRL
Les Moncias 4
4577 Modave, Belgium
Mob : +32 476 909 744
Fax : +32 85 82 88 78
www.selfenergy.be
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: basvk and MarcelS
Aangezien ik zelf nog geen Tesla heb, heb ik niks aan deze advertentie, maar ik wilde deze jullie niet onthouden. Wellicht heb je er nog iets aan :p;):D:eek::rolleyes:o_O:confused:

View attachment 296950

Netherlands
Unlimited Tuning Amersfoort
Hoofdkantoor + Testbank
Uraniumweg 47
3812 RJ
Amersfoort
Phone: 033-7549111
[email protected]
Unlimitedtuning.nl

Belgium
SelfEnergy SPRL
Les Moncias 4
4577 Modave, Belgium
Mob : +32 476 909 744
Fax : +32 85 82 88 78
www.selfenergy.be

No thanks. Range is prima en garantie is me ook wat waard.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)
 
  • Like
  • Love
Reactions: CO2CLEAN and Hbrink
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)

Nooit, maar dan ook echt nooit, excuus maken. Je hebt hard voor je geld gewerkt en bepaalt zelf waar je het aan uit geeft...

Keihard terug slaan bij onaardige jaloerse opmerkingen: ' Tja, als jij niet elke dag in de kroeg zat, kon je er ook één betalen'....
 
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)
Simpel: je kunt op dit moment kiezen tussen twee typen auto's: eentje uit de jaren '90 of eentje uit de toekomst.
Ter illustratie: neem maar eens een BMW 740i uit 1998 en een BMW 740i uit 2018, en zoek de verschillen (ik zal je er eentje noemen om het makkelijker te maken: de BMW 740i uit 1998 heeft een telefoon aan boord in de armsteun, die van 2018 niet :D).
Of stap in een Tesla en proef de toekomst.

Verder kun je nog aandragen dat je ófwel je geld aan de belastingdienst afgeeft, ófwel aan Tesla.
Bij een ICE breng je het zowel naar de belastingdienst als naar de autofabrikant (waarbij de verdeling meestal minder gunstig uitvalt voor de autofabrikant).

Ik zou een discussie niet op milieu/CO2 aan laten komen, hooguit dat het een mooi voordeel is.

Je zou verder ook eens bij je werknemers kunnen polsen wat ze van een model 3 als lease auto vinden (indien van toepassing) :p;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MarcelS
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)

Tja, ik zeg ik kon een BMW 420d kopen of een Tesla. Wat zou jij doen?

Snappen ze niet, maar who gives a f... ik rij een Tesla!
Zal nooit spijt krijgen van mijn keuze, heb er na bijna 2 jaar nog elke dag plezier aan.
 
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)

Nevermind. Dat gesprek wordt niet met jou gevoerd. Dat gesprek wordt over jou gevoerd.

Mocht je toch denken dat argumenten helpen en jaloezie geen rol speelt, oefen dan even deze alinea:

,,Ik wilde elektrisch rijden, maar vanwege mijn boottrailer heb ik een trekhaak nodig. Mijn kinderen nemen zo veel speelgoed mee naar ons vakantiehuis dat ik een grote bagageruimte moest hebben. De jongste stoot wel eens haar hoofd bij het instappen, dus ik zocht iets met vleugeldeuren. Ik heb alle beschikbare modellen bekeken, maar alleen de X bleek te voldoen.’’
 
Nevermind. Dat gesprek wordt niet met jou gevoerd. Dat gesprek wordt over jou gevoerd.

Mocht je toch denken dat argumenten helpen en jaloezie geen rol speelt, oefen dan even deze alinea:

,,Ik wilde elektrisch rijden, maar vanwege mijn boottrailer heb ik een trekhaak nodig. Mijn kinderen nemen zo veel speelgoed mee naar ons vakantiehuis dat ik een grote bagageruimte moest hebben. De jongste stoot wel eens haar hoofd bij het instappen, dus ik zocht iets met vleugeldeuren. Ik heb alle beschikbare modellen bekeken, maar alleen de X bleek te voldoen.’’


haha Dat is eigenlijk ook wel zo hoor.
Ik heb 4 kids en ivm bijtellinng was er maar 1 echte optie die betaalbaar bleef :)
Rij regelmatig met een aanhanger. Vleugeldeuren tsja die is grappig haha die hou ik er in :)
 
Dat je er van tevoren al over nadenkt is op zich al een slecht teken denk ik. Ik had van tevoren helemaal niet aan commentaar gedacht maar verbaas me er nog steeds over. Met een Toyota landcruiser van bijna 90000 euro kreeg ik minder commentaar dan met een Tesla model S.


Ik snap wat je zegt. Ik maak mij ook teveel zorgen over wat een ander denkt misschien. geroddeld wordt er toch.

Maar gelukkig zijn de kosten over 5 jaar vrijwel gelijk met full operational lease van de outlander die ik nu rij dus per defenitie gewoon slim gespeeld toch. met nog 5 jaar 4% ipv nog 1 jaartje met de phev die ik nu rij.
 
Simpel: je kunt op dit moment kiezen tussen twee typen auto's: eentje uit de jaren '90 of eentje uit de toekomst.
Ter illustratie: neem maar eens een BMW 740i uit 1998 en een BMW 740i uit 2018, en zoek de verschillen (ik zal je er eentje noemen om het makkelijker te maken: de BMW 740i uit 1998 heeft een telefoon aan boord in de armsteun, die van 2018 niet :D).
Of stap in een Tesla en proef de toekomst.

Verder kun je nog aandragen dat je ófwel je geld aan de belastingdienst afgeeft, ófwel aan Tesla.
Bij een ICE breng je het zowel naar de belastingdienst als naar de autofabrikant (waarbij de verdeling meestal minder gunstig uitvalt voor de autofabrikant).

Ik zou een discussie niet op milieu/CO2 aan laten komen, hooguit dat het een mooi voordeel is.

Je zou verder ook eens bij je werknemers kunnen polsen wat ze van een model 3 als lease auto vinden (indien van toepassing) :p;)


thanks ook goede argumenten.. en model 3 voor mij 2 collega's die nu de golf gte rijden did cross my mind
 
Pols vooral of ze openstaan voor een gesprek anders niet eens meer reageren want dan staat de mening toch al vast.

Als men het wil horen: voor mij is het ook vaak de uitleg van tco discussie icm duurzaam rijden icm autogek en dit is vrijwel de perfecte auto (lees ook deze post. Help de autogek: is er leven na Tesla? )

Tesla (basismodel zoals ik die heb) heeft vergelijkbare tco met a5 / c-klasse / 3 of 4 serie. En daar passen niet eens drie kinderen in een zitje achterin. En ja, tco wel mogelijk gemaakt door belastingvoordelen. Zonder belastingvoordelen schuift tco meer richting 5-serie etc.

Kijk ook waar de feedback vandaan komt en wat ze rijden. Bij ons mag iedereen in de VW golf klasse een model 3 rijden. En vanaf 5-serie klasse in een model s.

Soms heeft een klant ev poolautos die vervolgens vanwege de lage range amper gebruikt worden. Dan zeg ik: de km kostprijs met een model s was significant lager geweest dan de ev die je nu hebt staan. Want dan wil iedereen ineens wel de ev poolauto gebruiken.
 
  • Love
Reactions: Kuijp74