Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Meer dan 400km ?
Volgens abetterrouteplanner kan dat alleen met minimaal een S100D
(edit: of met een S85 je reference consumption verlagen naar 180Wh/km)
upload_2018-5-8_10-8-41.png
 
Volgens alle andere planners haal ik het ook met een P85. En er is toch ook het vinkje 'slower if needed'

En dan nog : zelfs de TeslaNAV geeft de route, en meldt dan dat er onderweg moet geladen worden.


Verder plan ik mijn routes meestal zonder de stops, en voeg dan in tweede instantie de stops onderweg toe - om de plaatsen die ik verkies en volgens de route die ik dan verkies (en die niet noodzakelijk als eerste werd voorgesteld.)
Bvb in evtripplanner kan dat zonder probleem - de routeplanner geeft dan gewoon aan dat je onder nul toekomt; visueel ook duidelijk door een rode achtergrond (tegenover een groene-no problem- of een gele -batterij bijna leeg-)

Maar :goed dat ik nu weet wàt 'de operator' fout doet. ;)
 
Last edited:
Meer dan 400km ?
Volgens abetterrouteplanner kan dat alleen met minimaal een S100D
(edit: of met een S85 je reference consumption verlagen naar 180Wh/km)
View attachment 299607
ik zie het al gebeuren . ik zal maar een dikke trui meenemen, want de verwarming zal niet aan mogen staan!:rolleyes:
@S-19910 moet je hiervoor geen nieuw draadje starten?
 
  • Funny
Reactions: HWS
Meer dan 400km ?
Volgens abetterrouteplanner kan dat alleen met minimaal een S100D
(edit: of met een S85 je reference consumption verlagen naar 180Wh/km)
View attachment 299607
Dit is natuurlijk de oplossing, uitstekend gevonden.
Maar Abetterrouteplanner had natuurlijk ook een mededeling kunnen plaatsen dat de route te lang is om de rit met deze configuratie te kunnen maken. Nu tast je in het duister.
 
Ik begrijp niet waarom abetterrouteplanner hier op het forum zo bejubeld wordt.
Zowat iedere keer dat ik dat deze wil gebruiken, blijkt dat hij géén route vindt. Dat is bezwaarlijk 'a better route'.
Nu ook weer :

abetterrouteplanner :
van de Noordkaap naar de eerste supercharger in Sørkjosen; gewoon de E69 en dan de E6 volgen, qua route simple comme bonjour.
en toch :
View attachment 299604


Als ik dan EV Trip Planner gebruik, dan heb ik altijd een route. Zelfs vanaf onze stop voor de Kaap.
View attachment 299605

En idem met GreenRace - nooit een probleem met de route. En zelfs het hoogteprofiel :
View attachment 299606

Mijn vraag is dan ook : waarom vinden jullie abetterrouteplanner zo goed, als hij zelden een route vindt ? :confused:
Of, als het aan de operator ligt : wat doe ik fout ? ;)
Je moet gewoon niet zo raar doen Dirk, van de noordkaap naar zuid Spanje, bende zot in de bol?
 
Na de zomervandenwissel zonet bij Euromaster krijg ik deze melding, na half uurtje rijden. Tesla gebeld en instructie via mail ontvangen, maar dat gaat puur over instelling bandenspanning. Dit lijkt iets anders. Nog geen tweede keer gebeld om eerst hier wat evt. info te verzamelen. Bekend fenomeen?

“Tire pressure system needs service. Contact Tesla Service.”

EF0C0DAB-8D60-4DD7-A1DE-08CF739B1B57.jpeg
 
Na de zomervandenwissel zonet bij Euromaster krijg ik deze melding, na half uurtje rijden. Tesla gebeld en instructie via mail ontvangen, maar dat gaat puur over instelling bandenspanning. Dit lijkt iets anders. Nog geen tweede keer gebeld om eerst hier wat evt. info te verzamelen. Bekend fenomeen?

“Tire pressure system needs service. Contact Tesla Service.”

View attachment 299650
Ik moet mijn MS nog krijgen maar bij Sec Hasselt wisten ze me al te vertellen dat ik na het wisselen van de originele 19" velgen naar de (originele Tesla met Tesla TPMS) 21"Turbine velgen, die ik wel al thuis heb staan, waarschijnlijk toch naar Sec moest gaan ivm inregelen TPMS, soms gaat het vanzelf, meestal moet Sec er iets mee doen. Verder heb ik er zelf nog geen ervaring mee. (Volgende week kan ik het je zeggen!).
 
Na de zomervandenwissel zonet bij Euromaster krijg ik deze melding, na half uurtje rijden. Tesla gebeld en instructie via mail ontvangen, maar dat gaat puur over instelling bandenspanning. Dit lijkt iets anders. Nog geen tweede keer gebeld om eerst hier wat evt. info te verzamelen. Bekend fenomeen?

“Tire pressure system needs service. Contact Tesla Service.”

View attachment 299650

Via centrale scherm eens een TPMS reset uitvoeren. Bij de bandenwissel in het Sec hebben ze de sensoren ook 2 x moeten proberen instellen. Na de eerste keer ook na 3 km diezelfde foutmelding... .
Mogelijks waren de sensoren van de ‘oude’ wielen nog actief of te dicht in de buurt bij de eerste poging.
 
Via centrale scherm eens een TPMS reset uitvoeren. Bij de bandenwissel in het Sec hebben ze de sensoren ook 2 x moeten proberen instellen. Na de eerste keer ook na 3 km diezelfde foutmelding... .
Mogelijks waren de sensoren van de ‘oude’ wielen nog actief of te dicht in de buurt bij de eerste poging.

Die TPMS reset button in de Center Display is niet in iedere auto meer beschikbaar. Zo vertelde Euromaster mij onlangs. Ze hebben na de bandenwissel een half uur nodig gehad om de sensoren weer aan de auto te koppelen.

(Een half uur van testritjes, waarbij Euromaster 118 km/u binnen de bebouwde kom heeft gereden, zo zag ik live in mijn app. Maar dat geheel terzijde).
 
Die TPMS reset button in de Center Display is niet in iedere auto meer beschikbaar. Zo vertelde Euromaster mij onlangs. Ze hebben na de bandenwissel een half uur nodig gehad om de sensoren weer aan de auto te koppelen.

(Een half uur van testritjes, waarbij Euromaster 118 km/u binnen de bebouwde kom heeft gereden, zo zag ik live in mijn app. Maar dat geheel terzijde).
Wow, dat laatste is níet tof. Welke Euromaster was dat?

Tesla adviseert om nog even te blijven rijden. 95% kans dat de melding dan vanzelf verdwijnt, aldus Service.

Dank voor alle suggesties.
 
Wow, dat laatste is níet tof. Welke Euromaster was dat?

Tesla adviseert om nog even te blijven rijden. 95% kans dat de melding dan vanzelf verdwijnt, aldus Service.

Dank voor alle suggesties.
Arnhem.
De auto is overigens ook nog aan mij teruggegeven met een bandenspanning van 3.7 bar. Daar kwam ik een dag later pas achter.
Tja, ik dacht er verstandig aan te doen voor Euromaster Arnhem te kiezen vanwege de vele Tesla’s die daar nu hun bandenwissel moeten doen omdat het SEC dat niet meer doet.
 
Hoge snelheid, dronkenschap en een verlopen rijbewijs. Daar kan zelfs geen autopilot tegen op... Spectaculaire crash in Berchem: Tesla knalt aan hoge snelheid op geparkeerde oplegger, inzittende zwaargewond
Als je sommige (vrij veel...) van de reacties onder het artikel leest, dan moet je wel tot de conclusie komen dat de onderstaande uitspraak, vermoedelijk van Einstein afkomstig, juist is:

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Hbrink
Als je sommige (vrij veel...) van de reacties onder het artikel leest, dan moet je wel tot de conclusie komen dat de onderstaande uitspraak, vermoedelijk van Einstein afkomstig, juist is:

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
Je hebt wel een punt, D.
Maar denk ook aan het gedachtegoed van E. Cioran:
On cesse d'être jeune au moment où l'on ne choisit plus ses ennemis, où l'on se contente de ceux qu'on a sous la main.
We stoppen jong te zijn als we niet langer onze vijanden kiezen, maar tevreden zijn met degenen die we al hebben.
 
  • Helpful
Reactions: Nogo1966