Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Probleem is dat het appartement van de buren regelmatig verhuurd wordt (vakantie), dus steeds nieuwe bestuurders.
Wanneer ik achteruit parkeer heb ik geen plaats genoeg om uit te stappen (denk dat de nieuwe s even breed is dan de oude), en is het ook krap om tussen muur en ms te kruipen om laadstekker in te steken.
Zijn er nog leden die hetzelfde probleem hebben? Dan kunnen we Tesla misschien toch vragen of ze niet de optie kunnen voorzien dat je zowel links als rechts kan laden. Dat lijkt mij toch niet zo'n drastische ingreep?

Toegegeven, ik had eigelijk niet eerder gedacht aan het probleem (als het er een is) dat de laadstekker eigenlijk aan de kant van de weg staat als je normaal parkeert. Rond een antal laadpalen heb je wel plaats, maar ik zie er toch een aantal in steden waar je normaal moet parkeren. Ik denk niet dat je met de laadkabel aan de andere kant van de wagen kan geraken (kant van de weg dus), dus is dat soms een probleem.

Of je de flikken (onze politie...) kan overtuigen dat ze geen boete moeten schrijven omdat je tegen de rijrichting geparkeerd bent omdat het niet anders kon om te laden.... ik betwijfel het. De rule is de rule - al begrijp ik niet waarom men hier zo moet parkeren: het is dikwijls veel gevaarlijker te keren dan in de andere richting te parkeren, maar goed. Dus ik wil wel meetekenen voor zulk een vraag.
 
Straks met je S er dwars voor gaan staan, gewoon inpluggen en de hele zooi finaal blokkeren. Geel plakkertje op de voorruit van zo'n sneue Audi of BMW: 'bel me even op dit nummer als u weg wil met uw ouderwetse benzinestokertje, dan kijk ik wel even wanneer ik tijd heb om naar beneden te komen'!
Als je de elektronen echt nodig hebt: go musking those ices (het tegenovergestelde van icing is musking begreep ik).
Maar hou het plakkertje svp vriendelijk. Het zijn grotendeels de niet-wetenden (klinkt behoorlijk religieus) en die willen we toch ook in een Tesla krijgen.
Ze moeten het wel gaan (willen) begrijpen, maar kwaad bloed zetten helpt niet.
 
Vandaag ben ik bij de Tesla store in Toronto langsgegaan.

Erg leuk om zoon nieuw concept te zien. Er waren aardig wat mensen die ook bij de tesla kwamen kijken. Eenmaal aan de praat met een van de verkopers van Tesla vroegen wij of hij nog meer kleuren had staan. Dit had hij beneden in de garage. Zo doende nam hij ons daar mee naar toe. Wat mij daar gelijk opviel was dat de Groene tesla erg donker leek. Op het begin dacht ik zelfs dat het een zwarte was. Ook vroeg ik hoelang het duurt eer dat je je Tesla binnen krijgt als je hem nu in Canada bestelt. De levertijd hier is ongeveer 1 tot 2 maanden.

Hieronder wat foto's. Helaas is de kwaliteit niet zo heel goed aangezien ze met de mobiel zijn gemaakt. Ik kan proberen nog was foto's van de digitalen camera af te halen om er ook op te gooien.

IMG_2364.JPG
IMG_2355.JPG
IMG_2357.JPG
IMG_2362.JPG
IMG_2361.JPG
IMG_2360.JPG
 
Ik heb deze vraag lang geleden al aan tesla gesteld! Dit ivm eenrichting die ik ga krijgen voor mijn deur en mijn lader dus altijd aan de straatkant uit mijn auto steekt!Dit op een school en kroeg route dan kan er wel een tegen geschopt gaan worden!

Antwoord : kan niet verplaats worden! Zit links omdat er aan de linkerzijde altijd genoeg ruimte is wan je moet ook kunnen uitstappen, en je kunt dan rechts dicht tegen de garagemuur zetten ( als je uitgaat van een enkele garage)
Ik persoonlijk had hem liever of voor of achter gehad onder een tesla logo (alla renault )
Maar ja het is niet anders en ik neem hem graag zo in ontvangst liefst morgen

Een oplossing zou ook een haakse laadstekker kunnen zijn. die steekt dan niet zo ver uit de wagen. Maar ik weet niet of die al bestaan.
 
Hallo allemaal,

Omdat ik gisteren de financial lease offerte ondertekend heb, is het wel tijd om mijzelf even voor te stellen! Ik ben Mark, zelfstandig betalingsverkeerspecialist, woonachtig in Belgie net boven Antwerpen (maar ben Nederlander). In de bestelling heb ik een zwarte P85+ staan, met 21" zilver, grijs leer en pianolak dashboard. Uiteraard met tech pack, verder met sound pack, duocharger en een hoedenplank (moet je daar serieus voor bijbetalen???). Het lange wachten kan dus beginnen! Mijn daily commute is overigens 270 km, dus ik kan er iedere dag genoeg van genieten. Ik heb een contract voor 5 jaar, dus dat betekent dat ik er zo'n 250.000 km mee ga rijden. Ben benieuwd hoe de MS zich gaat houden! Verder rijd mijn vrouw een BMW 325d cabrio en heb ik voor de hobby nog een Peugeot 205 Rallye, waar ik endurance rallies mee rijd (zoals vorig jaar Londen - Kaapstad).

Groet,

Mark
 
Las dit net op een andere thread over EU charging, dit komt niet overeen met wat ik van Tesla officieel als antwoord gekregen heb:

There are a lot of rumours flying around on the forums at the moment, and we kindly ask you to only rely on information coming directly from Tesla.

You will have the choice to have the Model S delivered with one of the two cables below:

IEC 60309 5PIN Red 16A/3phase (400V)

Or

IEC 60309 3PIN Blue 32A/single phase


If you want to charge on 3-phase, 32A, 400V you will need a high power wall connector. And more information about this will come in the near future.

Geen 32A, 3Fase dan dus… (waar ik wel van uitging met dit antwoord "CEE 32A 5-polige aansluiting met een 220V verloopstuk er los bij (pigtail)")

en geen pigtail.

Ik heb gemailed om opheldering
 
Las dit net op een andere thread over EU charging, dit komt niet overeen met wat ik van Tesla officieel als antwoord gekregen heb:



Geen 32A, 3Fase dan dus… (waar ik wel van uitging met dit antwoord "CEE 32A 5-polige aansluiting met een 220V verloopstuk er los bij (pigtail)")

en geen pigtail.

Ik heb gemailed om opheldering
Dus je moet kiezen welke steker je bij de auto wilt ?
 
Alles wat ze hier zeggen is dat je één 32 amp stopcontact moet hebben, dit vrij vertaald in het nederlands. De meeste mensen die een 3 fase aansluiting normaal thuis hebben zijn niet groter dan een 16 Amp krachtstroom stopcontact. Ga je bedrijfsmatig om met je stroom ( in het schuurtje) dan ga je naar 32 Amp stopcontact deze is iets groter, en is dus ook hier voor afgezekerd in de zekeringkast.
En dat is alles wat je moet hebben voor de Model S als je thuis 32 Amp 3 fase wil laden. En zo'n stopcontact (is iets groter dus met een label er op van 32 Amp ) is in hun beleving high power Wall connector.
 
Alles wat ze hier zeggen is dat je één 32 amp stopcontact moet hebben, dit vrij vertaald in het nederlands. De meeste mensen die een 3 fase aansluiting normaal thuis hebben zijn niet groter dan een 16 Amp krachtstroom stopcontact. Ga je bedrijfsmatig om met je stroom ( in het schuurtje) dan ga je naar 32 Amp stopcontact deze is iets groter, en is dus ook hier voor afgezekerd in de zekeringkast.
En dat is alles wat je moet hebben voor de Model S als je thuis 32 Amp 3 fase wil laden. En zo'n stopcontact (is iets groter dus met een label er op van 32 Amp ) is in hun beleving high power Wall connector.

Volgens mij klopt het niet wat je schrijft. Er staat 32a 3polig. Fase,nul en aarde
 
Wassenberg, ik heb volgens mij het woord 3 polig niet gebruikt, maar als er verwarring ontstaat, het is altijd een 5 polig stopcontact als je het over 3 fase hebt. L1, L2, L3, N en aarde.
Ik kom zojuist uit Eindhoven Model S (3 fase model) wordt op een 32 Amp stopcontact geladen. Men vond het ook een veel beter systeem, is veel sneller als het enkel fase laden zoals men het in de States heeft.
 
Zie je hoe klein zo'n M3 is naast een Model S?

haha inderdaad bizar! Dat wordt wat voor de deur en in parkeergarages :p

En welkom Mark Munne, gefeliciteerd natuurlijk je zal er geen spijt van krijgen :) (en nee ik werk niet bij tesla) :p

Carlos: Behoorlijk verschil zo zeg als je ze naast elkaar ziet!

- - - Updated - - -

Voor diegene die niet genoeg foto's van de model s kunnen zien is er een site gemaakt door een member met een mooie verzameling per kleur:

http://www.mnx.ca/ModelS/