Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Btw, in Oslo zouden de eerste EU-spec auto's zijn aangekomen als DEMO auto's, niet voor klanten.
Foto's zijn te vinden op: olav79's Library | Photobucket
Ik heb dit van deze post: EU finalize and deliveries - Page 48
Dat is goed om te zien. Die moeten dan ± begin juni gemaakt zijn (tenzij ingevlogen), dus zullen ze inderdaad al een tijdje EUR-cars aan het fabriceren zijn.
Weer een stapje dichterbij !
Overigens lijken mij die sensoren zo uiterst keurig.
En dan zie je een nummerbordframe (of hoe je dat ook noemt) met een mooie chromen rand, en op de volgende foto 1 zonder.
Details, details, details

- - - Updated - - -

Dat is mooi, maar alle palen in Frankrijk die ik op internet vind zijn type 3.
Ik zal even een local vragen te gaan kijken bij zo'n paal.
Sowieso deze zomer onderweg in/naar Frankrijk een aantal laadlocaties bekijken wat er echt staat
Wel deze in Frankrijk is dus echt type-3 (zo'n 50 km ten oosten van Lyon). Een adapter zou wel prettig zijn.
foto.JPG
foto kopie.JPG
 
... en dan zie je een nummerbordframe (of hoe je dat ook noemt) met een mooie chromen rand, en op de volgende foto 1 zonder.
Details, details, details

Die met de chromen rand is nog een US-spec auto die ook in Oslo staat, die bredere nummerbordhouder zonder chromen rand is de EU-spec, aldus de fotograaf. Veel beter geïntegreerd in de bumper dus, ben er wel blij mee.

- - - Updated - - -


Aan je foto's te zien heeft Tesla in Tilburg een pand uitgezocht met een heleboel loading docks. Grote kans dus dat de auto's gewoon per container aankomen. En containers hoeven niet in batches te worden verscheept. Dus de auto's zullen waarschijnlijk gespreid aankomen, niet met een paar honderd tegelijk.
 
Aan je foto's te zien heeft Tesla in Tilburg een pand uitgezocht met een heleboel loading docks. Grote kans dus dat de auto's gewoon per container aankomen. En containers hoeven niet in batches te worden verscheept. Dus de auto's zullen waarschijnlijk gespreid aankomen, niet met een paar honderd tegelijk.

Nee, maar er zullen zeker niet dagelijks boten van SF naar Rotterdam en/of Antwerpen afvaren. Hooguit wekelijks lijkt me? Dus iedere week of iedere twee weken een pluk auto's die wel allemaal tegelijk naar Tilburg komen, want een container in de haven laten staan kost geld.

- - - Updated - - -

Tja. We zien het wel. Kwestie van jezelf afleiden met andere leuke dingen.
July - Italia
Augustus - Zandvoort
September - Monza
Oktober - Tesla??
:cool:
 
Herry bij het laden?
kwam gisteravond langs een ladende Roadster. Het viel me op dat de auto telkens zo'n lawaai maakte. Net of de koeling tekens een tijdje aanstond. Neem aan dat dit normaala is.. Mogen we dat straks ook bij de Model S verwachten ? Iemand enig idee ?
Niet bij mij thuis toch? Die stond gisteren avond behoorlijk te blazen ja.

Maar dat is normaal voor de Roadster, die is een beetje over engineered op dat gebied. Model S is een heel stuk stiller wat dat betreft. Maar hij heeft wel fans om te koelen voor als hij echt warm is.
 
I.v.m. de nieuwe Tesla store Avenue de la Toison d'Or: mooie locatie, maar hoe zullen ze de test drives mogelijk maken? Een pieksnelheid halen van 50 km/u in de tunnels van de kleine ring, als ze al niet compleet vast zitten? Of de klant verplichten nog eens terug te komen op een andere locatie ergens aan de rand van Brussel?
daarvoor is de locatie in Eindhoven toch wel een stuk beter, lijkt me?

By the way, kregen jullie daar een expliciete uitnodiging voor, voor de opening de 17e? Misschien is het alleen maar voor hen die een echte reservatie hebben (al zijn zij eigenlijk niet meer te overtuigen)?
 
Ooit gehoord van Vampire Thirst? Schijnt dat de S aardig wat stroom verliest als ie stilstaat. Men zegt het te gaan fixen met een betere standby mode.
Net als je laptop; die verliest ook voortdurend wat lading al staat die uit.
Overigens is een deel "schijnverlies" (heet geloof ik Vampire Lost). Als de batterij niet op temperatuur is (wat gebeurt when unplugged), laat de model S een range zien die hoort bij die temperatuur van de batterij. Zodra je 'm aan zet / inplugged, komt het "schijnverlies" vanzelf weer terug.
Ook daar zal nog een software-fix voor komen.
 
Nee, maar er zullen zeker niet dagelijks boten van SF naar Rotterdam en/of Antwerpen afvaren. Hooguit wekelijks lijkt me? Dus iedere week of iedere twee weken een pluk auto's die wel allemaal tegelijk naar Tilburg komen, want een container in de haven laten staan kost geld.

Is er al vanuit betrouwbare bron bevestigd dat de containers meteen in Los Angeles de boot opgaan en een lange zeereis gaan maken (via het Panamakanaal)? Waarom niet de containers op een trein naar de oostkust en dan een veel kortere bootreis? Ik kan me niet voorstelllen dat trein plus boot veel duurder dan een boot als die laatste een veel grotere afstand moet afleggen. Voordeel voor Tesla is snellere levering dus sneller geld in handen. Dat kan opwegen tegen een eventuele meerprijs. En er is ook nog zoiets als tevreden klanten (want minder lang wachten).

- - - Updated - - -

Dat was ook mijn eerste gedachte. Het blijft toch een gebruiksvoorwerp. Ik rij veel in steden en parkeergarages en zo, die 21"ers zouden in mijn geval van staal moeten zijn :)

Waarom zouden 21 inch velgen kwetsbaarder zijn dan 19 inch velgen? Een band met 19 inch velgen is evenmin immuun voor krassen als je ermee langs een stoeprand schraapt. Het enige wat je dan redt is een velgbeschermrand op de band. En volgens mij ontbreken die bij alle maten banden die Tesla levert.
 
Waarom zouden 21 inch velgen kwetsbaarder zijn dan 19 inch velgen? Een band met 19 inch velgen is evenmin immuun voor krassen als je ermee langs een stoeprand schraapt. Het enige wat je dan redt is een velgbeschermrand op de band. En volgens mij ontbreken die bij alle maten banden die Tesla levert.
Ze zijn beiden kwetsbaar, maar de 19" hebben een hogere wang, dus de kleine stoepjes/randjes leveren geen gevaar op. Voor mij is ook het comfort van belang, The smooth ride.
 
Niet bij mij thuis toch? Die stond gisteren avond behoorlijk te blazen ja.

Maar dat is normaal voor de Roadster, die is een beetje over engineered op dat gebied. Model S is een heel stuk stiller wat dat betreft. Maar hij heeft wel fans om te koelen voor als hij echt warm is.

Gelukkig -;). Auto staat straks naast het huis onder de slaapkamerramen...zou nog lastig worden als het zoveel geluid zou geven...
btw - denk dat het een ander was....de Roadster staat bij ons in Heemstede, een knaloranje...
 
Kijk dat is een artikel over Tesla!



In het Duitse auto motor und sport

27 juni 2013
Jeugdsentiment! AM&S las ik 25 jaar geleden op de middelbare school. Ik ben benieuwd wat Tesla gaat doen in Dld. BMW zet in op de i3 en i8. Wij hebben een i3 gereserveerd nu blijkt dat die verrekte Outlander niet meer gaat komen. Is best een leuk bakkie. Misschien trekt zoiets ze over de E-streep (de auto, niet onze reservering)