Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk te lezen dat hier dus ook een NL thread is.... ben vooral benieuwd of er hier op het forum ook een aantal "Athlon-lease" signature performance afnemers onder ons zijn... (en dan vooral welk productienummer zij hebben).
Weet daarnaast iemand meer info te hebben over de 3 fasen aansluiting en wat je er in NL al aan voorbereidingen voor kunt treffen....?

hoi jvanwinden, ik geen athlon 175 welk nummer heb jij?

er zit nog een addertje onder het gras:

eerste productie, signature die nu een roadster hebben (athlon heeft roadsters maar ik weet niet of dit telt en zo ja voor hoeveel van de 50 model s en die ze besteld hebben)

2e productie signaturen

3e productie model s die roadster hebben

4 gewone model s

verder weet ik niet zoveel zit met smacht te wachten
 
Hi Lloyd, I don't think it's a good idea to translate this. But you asked for it, so I make a translation just as we say it word by word: "wouldn't this be a hole in the market?" I think that XFrank likes also other types of model S, but honest, this model S is also good for me.

- - - Updated - - -

Hi Lloyd,

I see that you are from California (USA). I wonder if you already have a Tesla Model S. If you do so, maybe you can tell us more about daily use. What do you think is not good in daily use? And what do you really like of the car.
Please let us know, because we have to wait at least for 4 months before the first Model S is been delivered in The Netherlands & Belgium.

Thanks for the translation! I pick up my model S on the 23rd. However I do have a Rav 4EV now for about a month. My wife and I have to decide every morning who is going to get to drive it! Based on my experience so far, it is better than ok for a daily driver! I'll know more in another month!
 
Het is overduidelijk morse code. Wanneer je dit intikt (monnikkenwerk) krijg je dit:

.... - - .--. ---... -..-. -..-. ... . .- .-. -.-. .... .-.-.- ....- ... .... .- .-. . -.. .-.-.- -.-. --- -- -..-. .--. --- ... - -.. --- .-- -. .-.. --- .- -.. -..-. -....- -.-- --.- ..... -... .... -.- -. -..-. .- ___ -.-- -.-. ___ -.. . -- .- -. -.. ... --- .--. --- --- ..-. .-.-.- .... - -- .-..

Wanneer je dit vertaalt krijg je dit: HTTPSEARCH.4SHARED.COMPOSTDOWNLOADYQ5BHKNA YC DEMANDSOPOOF.HTML

Duidelijk een URL naar iets. Vreemd genoeg zitten er in de morse code twee keer __ (underscores) dat geen morse code is. Ook verandert de tekst als ik een andere morse decoder probeer, dan krijg ik:

http~~~search.3shared.com~postdownload~~yq4bhkn~a~yc~demandsopoof.html

Kortom, nog ff doorpuzzelen nog! Wie helpt? Overigens sluit ik een tikfout in de morse code van mij niet uit...
 
Ik doe een gokje: 95.000 euri voor een Model S 85kWh Performance met de hele rimram erop en eraan.
Onder de 90 zou me verbazen cq. meevallen, in ieder geval.

C'mon TESLA, how much for the Model S in Europe?

It's taking you guys juuuuuust a little bit long. Just a bit. So sorry for asking. Some have been waiting for years now. What a fuss for a few days extra...
 
eigenlijk begin ik het ook een beetje beu te worden, en meer en meer te twijfelen aan alles en nog wat.
Ze zullen niet te veel boven mijn budget mogen gaan of het zal niets worden voor mij.:confused:
Normaal komen ze meestal naar buiten op een dinsdag, als het vandaag niet is zal het op kerst zelf zijn denk ik.
 
Ik doe een gokje: 95.000 euri voor een Model S 85kWh Performance met de hele rimram erop en eraan.
Onder de 90 zou me verbazen cq. meevallen, in ieder geval.

C'mon TESLA, how much for the Model S in Europe?

It's taking you guys juuuuuust a little bit long. Just a bit. So sorry for asking. Some have been waiting for years now. What a fuss for a few days extra...

Ik denk : signature,performance,kinderzitje,lader voor thuis

107.950 euro
 
we kunnen hier allemaal gaan gokken/schatten naar de prijzen maar eerlijk gezegd weet ik het gewoon echt niet.
ik ga er vanuit dat tesla alles 100% zeker wil weten en niet na 1 maand moet gaan vertellen dat de prijzen niet klopten!
zover mij bekend is iedereen bij tesla heeel hard aan het werk (sommige zelfs tot laat in de nacht) om alles zo snel mogelijk af te krijgen.
maar het belangrijkste is een goede prijs voor europa incl. alle aanpassingen die nodig zijn om aan alle regels te voldoen.

eerlijk gezegd heb ik nooit de verwachting gehad dat een tesla vol opties onder de 100000 euro komt maar ik ga niet klagen als dit 120 of 95 word
ik wil die auto gewoon hebben... en op de 100000 euro is 10000 niet meer zoveel!
ik ga zeker niet tesla in een hoekje stoppen omdat de prijs wat op zich laat wachten, het is zo en ik,tesla of the koningin kunnen dit niet veranderen.
liever alles goed en wat trager als alles heeel snel en 1001 aanpassingen.
Ik ben maar een schoonmaker en ben tekstueel niet zo onderbouwd als sommige mensen hier
Maar heb wel wat wijze lessen geleerd 1 daarvan is:
Geduld is een schone zaak :biggrin:
 
Dit heb ik ergens kunnen vinden.
2. Transport en invoeren, invoerrechten en BTW van een auto, motor of schip
De formule om te berekenen wat een auto ongeveer kost als deze in Nederland of België is: (((aanschafprijs van de auto + € 1.500 transportkosten) x 10% invoerrechten*) x 21% *BTW)


Omdat een deel van de assemblage in Nederland gaat gebeuren(auto en batterij samenvoegen...) zijn de invoerrechten misschien iets lager.
op deze manier zal het wel haalbaar zijn voor ondergetekende:smile:

- - - Updated - - -

In België is het blijkbaar verplicht om hogedruk koplampsproeiers te hebben bij gebruik van Xeon koplampen! hoe gaan ze dit oplossen?
Dit lijkt me lastiger dan parkeersensoren plaatsen.