Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ronald, daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ik ben bezig met Cohere en wil het zeker via hen doen, maar wie via Cohere de installatie gaat doen is momenteel nog niet helemaal zeker. En wat voor laadpunt heb jij genomen (vergeef me de luiheid om dit elders op het forum terug te zoeken als je dat al gemeld hebt)

EVbox 32A is geleverd en aangelegd door GV E-Techniek | Expert in domotica | Complexe elektrotechnische voorzieningen | Amsterdam | Het Gooi | Zaanstreek. Had ook offerte van Cohere, maar GVE (contact met Gert Visser gehad) was iets goedkoper. Daarnaast ken ik een van de eigenaren en dat heeft zeker meegespeeld ;-)

Ben wel met Cohere bezig voor laadpalen bij mijn werkgever. Ben daar mede verantwoordelijk voor Facilities en beheerder van pand wilde eigen installateur die dan weer geen ervaring met EVbox had, dus daarom Cohere bijgeschakeld. Die ervaringen zijn ook prima.
 
Volgens Vincent Evers is er in totaal 3 uur gepauzeerd tussen begin 22:00 uur (20 augustus) en eind 17:00 uur (21 augustus). Dan is er dus in totaal daadwerkelijk 16 uur gereden. En dan kom je uit op een gemiddelde snelheid van 39 km/uur. Dat is dus 10 km/uur sneller dan de Amerikanen reden met hun record van 681 km (29 km/uur).
 
De situatie neemt nu wel ernstige vormen aan hoor: ik zit te werken in een MySQL tool en ineens valt dit me op:
models.JPG


:smile:
 
Wat betreft de range en de berekening daarvan is dit draadje op het andere forum best interessant: Sign into My Tesla | Tesla Motors

De berekening gaat uit van 3,9 kWh niet bruikbare batterij ('bricking protection'). De overgebleven 81,1 kWh geven een maximale rated range van 426 km (265 mijl) bij een gebruik van 190 Wh/km (306 Wh/mile). Maar hoe verder de batterij leeg gereden wordt hoe meer 'reservetank' er wordt opgespaard. Als je dus precies 190 Wh/km rijdt, zul je niet de rated range van 426 km halen, maar slechts 399 km. Je rated range staat dan op 0, maar je kunt nog 27 km doorrijden (reservetank).

Met een gemiddelde van 130 Wh/km (Athlon Real long distance recordpoging) en een bruikbare batterijcapaciteit van 81,1 kWh klopt het dus dat je op (ongeveer) 625 km uitkomt als je doorrijdt totdat de auto ermee stopt (waarschijnlijk dus circa 27 km nadat de 0 is bereikt).

Een afbeelding die iemand gemaakt heeft als uitleg bij bovengenoemd draadje:

vyz7.png


- - - Updated - - -

Zie dat het draadje 'private' is en dus niet voor iedereen zichtbaar.

Hier in ieder geval de begin post:


IMPORTANT NEW INFORMATION ABOUT RATED MILES AND PROJECTED MILES

PRIVATERod and Barbara | JULY 29, 2013

Most 85 kWh owners agree that rated miles are forecast using about 306 Wh/M. However, on March 26, 2013 DouglasR posted about a drive where he averaged well under 306 Wh/M but still consumed more rated miles than actual miles. Following this post I began to examine this phenomenon, and discovered that in my 85 kWh Model S rated miles were predicted using about 306 Wh/M but were decremented using about 287 Wh/M. I contacted Tesla Ownership Experience for an explanation and received this response:
“The range meter in your car is not a linear indication of range remaining. This is similar to how a gas tank works in a traditional vehicle. Tesla intentionally indicates 0 miles remaining when there is still enough charge to be able to drive additional miles. This “buffer” is intentional and designed to ensure that customers are never stranded. However, these additional miles are included in the EPA's 5-cycle test when they achieve 265 miles. This occurs because the EPA drives past 0 miles indicated to the point in which the vehicle stops moving.”
I recently collected data during four non-stop drives of 160 to 175 miles each and the data verified the creation of a battery buffer as described above. My data also verified that kWh displayed on the Trip display does include ancillary energy usage such as climate control. Here is how the system operates in an 85 kWh standard vehicle and what it means to us as drivers:
Following a max range charge the system displays 265 rated miles based on a usable battery capacity of about 81.1 kWh and a rated mile efficiency of about 306 Wh/M. But, the system will decrement the rated miles to 0 after using only about 76 kWh of this usable battery capacity, thus creating the battery “buffer” described by Tesla. In order to do this rated miles are decremented using an efficiency of about 287 Wh/M and the buffer is slowly built up as the car is driven. One of the consequences of this mechanization is that the portion of the buffer that is yet to be created is used in forecasting rated miles and projected miles. Rated miles and projected miles are therefore always overoptimistic by about 6% (e.g. if projected miles display reads 100 miles and you continue to drive using precisely the same Wh/M, the projected miles display will read 0 after driving another 94 miles). Another consequence of this mechanization is that one needs to drive at about 287 Wh/M in order to have rated miles used match actual miles driven.
One important thing to note is the numbers specified above represent a limited set of data collected over a week or two in one vehicle. It is likely that these numbers are not universally the same in all vehicles and under all driving conditions. The point of using the numbers was to help visualize how rated miles and projected miles are calculated and used in the current mechanization.



 
Ik wil jullie niet te veel van de discussie afhalen over het maximale bereik en dergelijke.

Om 17.30 heb ik een telefoontje ontvangen van Tesla......vrijdag 13 september is Mijn dag!

Daarna heerlijk het hele weekend rondjes rijden in mijn Model S! (sig#95, VIN 17185)
 
Ik wil jullie niet te veel van de discussie afhalen over het maximale bereik en dergelijke.

Om 17.30 heb ik een telefoontje ontvangen van Tesla......vrijdag 13 september is Mijn dag!

Daarna heerlijk het hele weekend rondjes rijden in mijn Model S! (sig#95, VIN 17185)

Ik wil niets suggereren hoor, maar ben je echt blij met vrijdag de 13e? Beloof me dat je heeeeeel goed zult uitkijken in het verkeer aub.
 
Heb navraag gedaan bij Tesla wanneer de Cyclone leverbaar worden in Europa. De verwachting is aan het einde van het jaar. Zou dus nog net voor de winter kunnen als het niet te snel koud gaat worden. Mocht je de standaard 19" hebben, dan kun je daar de herfstmaanden mee door komen.

Oh mooi, dat wordt dan net voor de winter 2015! Passen ze ook op een Model X?

- - - Updated - - -

Volgens Vincent Evers is er in totaal 3 uur gepauzeerd tussen begin 22:00 uur (20 augustus) en eind 17:00 uur (21 augustus). Dan is er dus in totaal daadwerkelijk 16 uur gereden. En dan kom je uit op een gemiddelde snelheid van 39 km/uur. Dat is dus 10 km/uur sneller dan de Amerikanen reden met hun record van 681 km (29 km/uur).

Mijn normale snelheid gemiddeld met een ICE ligt op 95 Km per uur. Dat wordt dus geen 630 Km voor mij. Ik ben benieuwd als iedereen de MS heeft wat dan de werkelijke afstanden worden In Real Life. Ik vermoed dat dit meer richting de eerder door ons geprognosticeerde 370 Km gaat. Maar wel leuke test, ik ga straks de filmpjes kijken!
 
Als er 1 schaap over de dam is......volgens mij gaat het snel nu.

Overigens was er tijdens het telefoongesprek verwarring over de service...20.000 km of 1 jaar.
In het telefoongesprek werd er aan de kant van Tesla overlegt over de exacte inhoud.

Het is 4 jaar service, waarbij je 1 keer service per jaar krijgt ongeacht het aantal kilometers voor 2200.

Dat was precies waar ik op zat te wachten....ik rij 50.000 km per jaar.
 
Ik wil jullie niet te veel van de discussie afhalen over het maximale bereik en dergelijke.

Om 17.30 heb ik een telefoontje ontvangen van Tesla......vrijdag 13 september is Mijn dag!

Daarna heerlijk het hele weekend rondjes rijden in mijn Model S! (sig#95, VIN 17185)

Gefeliciteerd, ik ga vrijdag a.s. eens polsen of ze me meer gedetailleerde info kunnen geven over mij Tesla. Ik heb nummer 1524 of RN316264 (altijd handig om een gevoel erbij te krijgen).

En Froq, voor jouw in het vervolg is 13 het geluksgetal toch?

- - - Updated - - -

Als er 1 schaap over de dam is......volgens mij gaat het snel nu.

Overigens was er tijdens het telefoongesprek verwarring over de service...20.000 km of 1 jaar.
In het telefoongesprek werd er aan de kant van Tesla overlegt over de exacte inhoud.

Het is 4 jaar service, waarbij je 1 keer service per jaar krijgt ongeacht het aantal kilometers voor 2200.

Dat was precies waar ik op zat te wachten....ik rij 50.000 km per jaar.

Ik ga dit ook nog eens vragen a.s. vrijdag, even kijken of ze consequent zijn met hun antwoorden. Ik rij 40.000 km per jaar, dus ben ook benieuwd. Zit het banden wisselen er nu wel of niet in, iemand een echte bevestiging hiervan gekregen?