Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
O ja.....ik kreeg een mailtje met wat vragen over de aflevering inclusief een lijstje met opties.
Volgens mij is deze informatie voor andere ook wel nuttig

"
Als u interesse heeft in de hierna genoemde opties, dan kunt u dit aan mij door te geven. Wanneer u dit nu aangeeft kan ik deze direct bij de eindfactuur laten opnemen. Mocht u geen interesse hebben, dan verneem ik dit ook graag van u. Het is altijd mogelijk om deze opties in een later stadium te bestellen via het Service Center.
- Winterbanden inclusief Tesla velgen (Pirelli 240 Sottozero 19”) €2.600,-
- Winterbanden inclusive Tesla velgen (Nokian Hakkapeliitta R2 19”) €3.500,-
- Service Pack (4 jaar exclusief Ranger Service) €2.200,-
- Service Pack (4 jaar inclusief Ranger Service) €2.800,-
- Additionele adapters € 95,- per adapter
è Prijzen zijn incl. 21% BTW"

Ik neem aan dat ze bij Tesla geen bezwaar hebben aan het delen van de informatie. Volgens de DS konden de banden van de 21 inch velgen prima mee met het winterweer in Nederland maar is het onvoldoende voor bijvoorbeeld Noorwegen. Heeft iemand daar een mening over daarbij meegenomen dat ik niet zo pietlut ben dat ik banden dien te hebben gelijkwaardig aan de F1.

Ik rij niet als een bezetene (tot heden!) en doe geen gekke dingen als het glad is.
 
Als er 1 schaap over de dam is......volgens mij gaat het snel nu.

Overigens was er tijdens het telefoongesprek verwarring over de service...20.000 km of 1 jaar.
In het telefoongesprek werd er aan de kant van Tesla overlegt over de exacte inhoud.

Het is 4 jaar service, waarbij je 1 keer service per jaar krijgt ongeacht het aantal kilometers voor 2200.

Dat was precies waar ik op zat te wachten....ik rij 50.000 km per jaar.

Dat kreeg ik ook te horen van DS. Maar toen ik dat per mail bevestigd wilde, kreeg ik reactie dat hij het wellicht toch bij verkeerde eind had en dat hij er nog op terug komt.

- - - Updated - - -

Gefeliciteerd, ik ga vrijdag a.s. eens polsen of ze me meer gedetailleerde info kunnen geven over mij Tesla. Ik heb nummer 1524 of RN316264 (altijd handig om een gevoel erbij te krijgen).

En Froq, voor jouw in het vervolg is 13 het geluksgetal toch?

- - - Updated - - -



Ik ga dit ook nog eens vragen a.s. vrijdag, even kijken of ze consequent zijn met hun antwoorden. Ik rij 40.000 km per jaar, dus ben ook benieuwd. Zit het banden wisselen er nu wel of niet in, iemand een echte bevestiging hiervan gekregen?

DS vertelde dat bandenwissel en eventueel rotatie er niet in zat.
 
Aan allen die morgen in Tilburg hun wagen 'in premiere' mogen ophalen (of mogen zien, om hem vrijdag in Woluwe in ontvangst te nemen) uiteraard geluk gewenst.
Zonder twijfel een mijlpaal voor ons Tesla-clubje.

Graag vele foto's en bevindingen posten.



Ik heb ook een kolom toegevoegd in het Google-doc.
 
Last edited:
Aan allen die morgen in Tilburg hun wagen 'in premiere' mogen ophalen (of mogen zien, om hem vrijdag in Woluwe in ontvangst te nemen) uiteraard geluk gewenst.
Zonder twijfel een mijlpaal voor ons Tesla-clubje.

Graag vele foto's en bevindingen posten.



Ik heb ook een kolom toegevoegd in het Google-doc.

+1 We zullen hopelijk veel info krijgen dat post 750 vlug in zicht is.....
 
Boys & Girls,

Wat er ook gebeurt morgen, veel foto's nemen en posten he? Het wordt weer weekend dus Quality Time met de tuin en zo en weinig posts op het forum. Is trend, geeft niets.

Maar als iedereen die het Tesla evenement bezoekt wat foto's en teksten post hier, dan komt de rest het eenzame (Daryl Hall - YouTube) weekend wel door. Dank!
 
Na mijn geklaag over de normale productie-Belgen die kennelijk de NL-SIGs voorgaan vanavond weer een telefoontje van onze vriend. Ik zou deze week een DS aan de lijn moeten krijgen en we zitten nog steeds in het 16-30 Sept window (dus mogelijk op tijd voor de borrel) en later vanavond ging mijn status in het dashboard naar
Production Complete: Your Model S Signature is being prepared for pickup or delivery

De X blijft nog even in reservering - als dit allemaal zo gaat kloppen dan zal het wel 'all is well that ends well' worden...

Veel plezier morgen !



 
Boys & Girls,

Wat er ook gebeurt morgen, veel foto's nemen en posten he? Het wordt weer weekend dus Quality Time met de tuin en zo en weinig posts op het forum. Is trend, geeft niets.

Maar als iedereen die het Tesla evenement bezoekt wat foto's en teksten post hier, dan komt de rest het eenzame (Daryl Hall - YouTube) weekend wel door. Dank!

Mijn fototoestel ligt al klaar. En ik probeer ook wat bewegende beelden te maken voor jullie.
 
Als er 1 schaap over de dam is......volgens mij gaat het snel nu.

Overigens was er tijdens het telefoongesprek verwarring over de service...20.000 km of 1 jaar.
In het telefoongesprek werd er aan de kant van Tesla overlegt over de exacte inhoud.

Het is 4 jaar service, waarbij je 1 keer service per jaar krijgt ongeacht het aantal kilometers voor 2200.

Dat was precies waar ik op zat te wachten....ik rij 50.000 km per jaar.

Toch wel bijzonder dat volgens Tesla er onderhoud moet plaatsvinden iedere 20.000km of ieder jaar en dat als je 50.000km/jaar rijdt met service contract je maar pas na 50.000km hoeft te komen?? Waarom een contract afsluiten als de bandenwissel/uitlijnen er ook niet bij in zit. Indien je wel iedere 20.000km komt moet je dan 700€ aftikken?
Ben erg benieuwd hoe Tesla dit oplost.
 
Ik ben ook een van die gelukkigen die om 5 uur elke morgen mag beginnen om dat autootje te kunnen bekostigen.
word idd een mooie dag vandaag
ik ben al aan het werk (pause nu dus), en ga straks toch naar Tilburg 'supporteren'. Een mijlpaal in de autogeschiedenis van de lage landen. Dat kan ik later aan mijn kleinkinderen vertellen. :smile:
5 uur!? Het is voor mij een uitzondering als ik voor half 8 wakker ben..

Toch wel bijzonder dat volgens Tesla er onderhoud moet plaatsvinden iedere 20.000km of ieder jaar en dat als je 50.000km/jaar rijdt met service contract je maar pas na 50.000km hoeft te komen?? Waarom een contract afsluiten als de bandenwissel/uitlijnen er ook niet bij in zit. Indien je wel iedere 20.000km komt moet je dan 700€ aftikken?
Ben erg benieuwd hoe Tesla dit oplost.
Ik volg het ook nog niet helemaal, maar ik laat het nu gewoon even op zijn beloop. Dat hoor ik nog wel.
 
Ik vind heel die winterbanden "heisa" toch wel wat overdreven. Uiteraard zullen winterbanden beter zijn in de winter dan zomerbanden.... (en omgekeerd)...
Ik rijd al 42 jaar zonder één accident, noch slippertje(s) heel Europa door in alle jaargetijden en alle weersomstandigheden - in het begin met axiaalbanden, daarna met radiaalbanden.... (soms dan toch wel met sneeuwkettingen)...
En nu zou dat plots niet meer kunnen... en zou men in de winter verongelukken met zomerbranden...
Kom hé!
Voor mij is heel dat winterbanden gedoe.... meer commercie dan waarheid!!!