Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuws slecht of goed

Volgens ds is de website leidend dus geen onbeperkte km maar gewoon 4 jaar of 80000 km!!! Niet zo blij straks als er tijd is meer naar vragen!
Meestal krijg je bij een servicecontract een contract waar in staat wat er wel en niet onder valt. :smile:

- - - Updated - - -

Vanochtend goed nieuws gekregen! De Tesla wordt geleverd in de week van 16 september. Gaat toch allemaal redelijk snel!
Ik durf het bijna niet te vragen maar welk reserveringsnummer heb je?
 
Ongeloofelijk dat er nog zulke flapdrollen rondlopen. Mensen die zich er gemakkelijk vanaf maken zonder goed voorwerk te doen bij hun werk zijn er voldoende, maar mafkezen die dat in de krant durven zetten zijn er blijkbaar nog steeds. Leve de media en de ongefundeerde mening...

Tsja, de Volkskrant. Wat mij betreft de Правда. Hij heeft een puntje over het weinig groene karakter van de Model S maar voor de rest is het kinnesinne eerste klas. Rijden in een auto van 70 - 100K dat mag natuurlijk niet van dit policor linksmensch. Een statussymbool, stel je voor.

Ga voorgoed naar Noord Korea mafkees, en neem dat linkse vlugschrift van je mee.
 
Last edited:
Eerste indruk
qetepepu.jpg

egebysuv.jpg
 
Veel plezier vandaag in Tilburg. Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes.

Wat een uit de heup column in de Volkskrant. Is nog wel de heersende mening in NL en daarbuiten. Zoals iemand al eerder schreef, voor Jan met de Pet komt benzine simpelweg uit de kraan en is electrisch rijden alleen maar lastig. Wij hebben ons verdiept, 95% van NL weet niet eens wat een Tesla is. Ik denk dan maar weer aan de Red Flag Act in Engeland uit 1865 waarin het verplicht was om een man met rode vlag te laten lopen voor niet door paarden voortgetrokken wagens, omdat anders de koeien geen melk meer zouden geven en de kippen van de leg zouden gaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_Act
 
Juist, mooi artikel...

Waarom negeert IEDEREEN altijd maar dat benzine niet uit de kraan komt, maar dat het eerst ruwe olie is die we oppompen, in een schip stoppen, gaan kraken, in een vrachtwagen stoppen en daarna in je auto stoppen.

En een ICE die 90% rendement haalt? Nou, ik denk het niet.


Volgens mij is er ook niks verandert hoor in de 100+ jaar.

Screen Shot 2013-08-22 at 10.42.32 AM.png


25 k/h max en normal range 96 km, 2 pers. max - en kennelijk een record van 262 km (niet veel over te vinden), denk downhill met 1 km/h of zo...

Nee niks is verandert, wat een malloot!
 
okay iets sneller… en krijgt alle respect, maar compleet onvergelijkbaar!

Hypermiling records
6a00e0099229e888330134801517b7970c-250wi.jpgThe range of electrics was also demonstrated by setting hypermiling records - staged events, run at slow and constant speed over carefully selected roads using special tyres.Already in 1899, two American engineers covered 100 miles (160 km) on a single charge. In 1909, Emil Gruenfeldt of the Baker Motor Vehicle Company covered 160.8 miles (259 km) on a single charge in his Baker Electric Roadster (illustration on the left). Two years later, he beat his earlier mark by travelling 201.6 miles (324 km) without recharging the batteries (source).Data of French record runs name a range of 190.76 miles (307 km) as early as 1901, set at an average speed of 17 km/h by Louis Krieger, a record that stood until 1942 (sources:
1
/
2
). In 2009, the Tesla Roadster set a new hypermiling record for electric vehicles:
311 miles
or 501 km on a single charge. This result was obtained at a speed of 55 km/h.
 
Planning: rond 13.00 rijden de auto's naar buiten. (Slechts 2 nl auto's gaan vandaag mee naar huis. 2 belgen en een duitser worden daarna geleverd in betreffend land)

Thanks for deze status-updates!

Pffff... gaan jullie daarop wachten?? Maak 'ns een leuke groepsfoto van de aanwezige forumleden! Hebben jullie iets leuks te doen.

En wie zijn de 2 gelukkigen die hun S mogen meenemen?