Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
deze zeurkous had al in mei in de mot dat de afleveringen in het honderd zouden lopen. links en rechts was er nog een enkeling (RsF) die mee tegen de stroom in roeide.

wat er ook van is : Tesla zal de reserveringen voor de X op hun buik mogen schrijven - en de X-SIG voor Europa al helemaal.
Jammer.
 
Voor de liefhebbers.
Ik heb vandaag nog maar even gebeld, want december zit mij niet lekker.
De volgende info informeel ontvangen: Ik heb seqnr. 3129 staat in de planning 14 okt. einde productie. Dan nog 4/6 weken transport
Ziet de wereld van Tesla er weer iets zonniger uit.
Mocht je in de buurt van dit seqnr zitten dan mogelijk op dezelfde boot? :cool:
ik heb P2853, productie eerste week oktober, levering midden november.
 
Dit is mijn nummer: 5YJSA2DN8DFP18071
Maken jullie hier dan P18071 van?

De produktieplek is al langer geleden gereserveerd door greenmobility.

Ik zou de model s performance eind okt begin nov. krijgen. Dat lijkt dan wel een beetje te kloppen zo.
Ik heb echter nog geen sjoege van Tesla gekregen dus ik weet ook niet waar in de lijn ik sta. Mailtje heeft na 24 uur niets opgeleverd. Morgen maar eens bellen, denk ik.
 
Vanmiddag last minute wijziging doorgevoerd met Lester (dank, was top!). Grey/silver 21"/black leather wordt toch Black/grey 21"/tan leather. En ook maar de + er op.

- - - Updated - - -

Dit is mijn nummer: 5YJSA2DN8DFP18071
Maken jullie hier dan P18071 van?

De produktieplek is al langer geleden gereserveerd door greenmobility.

Ik zou de model s performance eind okt begin nov. krijgen. Dat lijkt dan wel een beetje te kloppen zo.
Ik heb echter nog geen sjoege van Tesla gekregen dus ik weet ook niet waar in de lijn ik sta. Mailtje heeft na 24 uur niets opgeleverd. Morgen maar eens bellen, denk ik.

Het S/R/P nummer is je originele optienummer. Er staat een S voor, als je een Signature hebt besteld, een R als je als Roadster eigenaar een S besteld hebt. Dan blijft de P over voor de rest. Mijn P 118 nummer is uit eind 2009 bijvoorbeeld.
 
Vooralsnog had ik begrepen dat de Fastned laadpalen voorzien zijn van DC Chademo en AC Type 2 (van meer dan 22 kW). Dus om snel te kunnen laden heb je of een Chademo adapter nodig (waarvan nog niet zeker is of deze er komt) of een duolader.
Fastned zou wel in gesprek zijn met Tesla over compatible DC laden voor de Model S. Weet iemand hier al meer over?

Zie ook eerder op dit forum en andere: CHAdeMo is een systeem dat Tesla nog niet ondersteunt. Jammer, maar het is niet anders. Er is een gerucht (maar ook niet meer dan dat, Elon heeft ooit wat geroepen) dat Tesla dit in de toekomst wel gaat ondersteunen. Eveneens is er een gerucht dat er een adapter komt in het najaar. Welk najaar is er niet bij gezegd. Realiseer je wel dat een CHAdeMO adapter - als ie er al komt - een dure grap wordt. Gezien het hoge amperage is het geen kwestie van een verloopstekkertje.

Als ie al komt zou het mij niet verbazen als die adapter ruim boven de € 1.000,- gaat kosten. Kortom, vooralsnog lekker 11KWh tappen langs de weg en thuis en hier en daar 22KWh.
Of, als je lekker ZEN bent relaxt aan een 220V stopcontactje...
 
Bij mij is de auto nog niet eens klaar dus september gaat het sowieso niet meer worden :mad:. Ik hoop ooit nog eens van iemand van Tesla te horen wat er echt gebeurd is en waarom mijn auto zoveel later komt.

Je moet er gewoon eens een telefoontje aan wagen hoor. De Sig116 zou toch allang geproduceerd moeten zijn (ongeacht wat de status op de website je vertelt). Ze kunnen dat bij Tesla meteen voor je opzoeken en als de auto inderdaad klaar is ook een ruwe inschatting maken van de leverperiode. Dat lijkt me beter dan zo in onzekerheid te blijven verkeren terwijl je links en rechts wordt ingehaald door latere Sigs en zelfs P's. Zelfs als het nieuws zou zijn dat de auto nog in productie moet gaan, kun je dat maar beter weten (en dan is er heel wat uit te leggen).
 
Hoe staat het eigenlijk met Fuzzylogic? Is die accu nou nog niet leeg? We willen ervaringen horen!
(Aan wie is die andere MS eigenlijk geleverd, iemand van Texel? Forumlid?)


Gelden,

Dat ben ik, zit alles effe te lezen voordat ik een kort verhaal neer zet. We zijn thuis gekomen met nog 67 km, files,ongeluk op de A8 bij zaandam, omrijden naar Den Helder daar aangekomen kooybrug afgesloten i.v.m. werkzaamheden ( was misschien op het nieuws maar geen tijd voor i.v.m. het intens genieten van de nieuwe aanwinst ). Weer 40 km omrijden.
Om een lang verhaal kort te maken juist voor het journaal thuis.
De P85+ in de garage gezet met een storing op het 16 Amp laden, dus daar tot 22.00 mee bezig geweest ( 1fase niet goed fast, bij roadster geen last op het zelfde stopcontact, maar deze gebruikt maar een fase en heeft deze dus nooit gebruikt) verder niets gedaan.
Volgende morgen op tijd met de boot voor een geboekt weekend Sauerland met de Mercedes club en 26-2 thuis gekomen.
 
Voor de liefhebbers.
Ik heb vandaag nog maar even gebeld, want december zit mij niet lekker.
De volgende info informeel ontvangen: Ik heb seqnr. 3129 staat in de planning 14 okt. einde productie. Dan nog 4/6 weken transport
Ziet de wereld van Tesla er weer iets zonniger uit.
Mocht je in de buurt van dit seqnr zitten dan mogelijk op dezelfde boot? :cool:

Mijn seq.nr. is 3130, misschien zitten die van ons wel in dezelfde container.
Twee maanden geleden kreeg ik door dat mijn MS eind nov/begin dec 2013 zou worden geleverd.
Het lijkt erop dat dit nog steeds klopt. Ik wacht het rustig af.
 
Wow, van grijze auto met zilveren velgen naar zwarte auto met 'zwarte' velgen. Van brave auto naar bad ass auto :cool:

Ja, en dat begon eigenlijk allemaal met de rode bies aan het zwarte leer. In de design studio onopvallend zwart-rood, in de praktijk (op foto's) toch wel erg aanwezig rood. Dus Tan, maar dan geen grijs meer, dus zwart, maar dan geen zilveren velgen meer, dus grijs en dan hoort er ook een + op....

- - - Updated - - -

P118????
En hoe bevalt ie? 

Ja, ik was er vroeg bij...., maar niet bij de leveringen. Wel in de loop van de jaren een afstandbestuurbare modelauto, kerstpakket en korting gekregen van oom Elon.
 
Je moet er gewoon eens een telefoontje aan wagen hoor. De Sig116 zou toch allang geproduceerd moeten zijn (ongeacht wat de status op de website je vertelt). Ze kunnen dat bij Tesla meteen voor je opzoeken en als de auto inderdaad klaar is ook een ruwe inschatting maken van de leverperiode. Dat lijkt me beter dan zo in onzekerheid te blijven verkeren terwijl je links en rechts wordt ingehaald door latere Sigs en zelfs P's. Zelfs als het nieuws zou zijn dat de auto nog in productie moet gaan, kun je dat maar beter weten (en dan is er heel wat uit te leggen).
Ik heb wel contact met een hele vriendelijke delivery specialist wiens gegevens ik via iemand op het forum heb gekregen. De auto is wel in productie maar nog niet klaar. In mijn geval klopt de website dus wel. Elke keer dat ik contact heb met Tesla ga ik heel binnenkort gebeld worden door een delivery specialist alleen gebeurt dat al een aantal weken maar niet. Ik denk dat Tesla Europa er ook niet zoveel aan kan doen als ze in de VS besluiten mijn auto maar als laatste te produceren :smile:. Zelf vinden ze overigens niet dat ze wat uit te leggen hebben. Ik weet wel dat als Tesla dit vooraf eerlijk gezegd had ik m'n gewone reservering uit 2009 nooit en te nimmer zou hebben omgezet naar een duurdere auto met minder keus die uiteindelijk net zo laat of nog later komt. Ik kreeg toen keurig op de mail dat de auto 6 maanden eerder zou komen. Wat dat betreft ben ik wel belazerd door Tesla.
 
Ik weet wel dat als Tesla dit vooraf eerlijk gezegd had ik m'n gewone reservering uit 2009 nooit en te nimmer zou hebben omgezet naar een duurdere auto met minder keus die uiteindelijk net zo laat of nog later komt. Ik kreeg toen keurig op de mail dat de auto 6 maanden eerder zou komen. Wat dat betreft ben ik wel belazerd door Tesla.

En toch zeg je 'm niet af... Natuurlijk niet.
We're a bunch of suckers for the S and they know it...
 
Dit is mijn nummer: 5YJSA2DN8DFP18071
Maken jullie hier dan P18071 van?

De produktieplek is al langer geleden gereserveerd door greenmobility.

Ik zou de model s performance eind okt begin nov. krijgen. Dat lijkt dan wel een beetje te kloppen zo.
Ik heb echter nog geen sjoege van Tesla gekregen dus ik weet ook niet waar in de lijn ik sta. Mailtje heeft na 24 uur niets opgeleverd. Morgen maar eens bellen, denk ik.

Hi Bill1971.

5YJSA2DN8DFP18071 is je volledige VIN-nummer. VIN = voertuigidentificatienummer


Afgekort wordt dat 18071. Dat is enigszins een volgnummer in de productie van alle P wagens . P = General Production. De SIGs krijgen een S.
Ergens vind je wel de volledige uitleg van het VIN-nummer. (edit : hier bvb http://www.teslamotorsclub.com/show...therlands-(Dutch)/page573?p=411492#post411492)



Toen je gereserveerd heb, heb je ook zeker een RN-nummer gekregen. (ReservationNummer) RN123456 bvb Code is ons niet gekend
Eens je een VIN hebt, wordt het RN-nummer niet meer gebruikt.



Bij de start, werden er ook sequentiele nummers gegeven. Hierin kon je zien wat uw volg-nummer in de rij was.
S voor Sigs, en P voor 'standaard'.

Voor mij bvb P1422.

Ik had dus de 1422 reservering voor een 'standaard productie-model' in Europa.
Ook hier hadden de Sigs een S-nummer. "SIG116" zal 116e in de rij van de SIG-reserveringen in Europa geweest zijn.
Met jouw 'lage' VIN-nummer zou je zeker een P-nummer gekregen hebben. (Of een S-nummer als je een SIG hebt)


FYI : De ganse heisa rond leveringen slaat hierop dat Tesla laten verstaan had (ik heb dat op mail) dat in Europa eerst alles SIG's zouden uitgeleverd worden; en nadien de P's.
En dat het reservatie-volgnummer (voor mij dus 1422) bepalend zou zijn voor de volgorde van levering.
 
Last edited:
Zie ook eerder op dit forum en andere: CHAdeMo is een systeem dat Tesla nog niet ondersteunt. Jammer, maar het is niet anders. Er is een gerucht (maar ook niet meer dan dat, Elon heeft ooit wat geroepen) dat Tesla dit in de toekomst wel gaat ondersteunen. Eveneens is er een gerucht dat er een adapter komt in het najaar. Welk najaar is er niet bij gezegd. Realiseer je wel dat een CHAdeMO adapter - als ie er al komt - een dure grap wordt. Gezien het hoge amperage is het geen kwestie van een verloopstekkertje.

Als ie al komt zou het mij niet verbazen als die adapter ruim boven de € 1.000,- gaat kosten. Kortom, vooralsnog lekker 11KWh tappen langs de weg en thuis en hier en daar 22KWh.
Of, als je lekker ZEN bent relaxt aan een 220V stopcontactje...

Dank voor de toelichting. Had al zo'n vermoeden dat de Chademo adapter lastig dan wel duur zou worden.
Enig idee of Fastned de laadpalen nog gaat aanpassen voor DC laden voor de Model S? Daar was volgens mij wel sprake van toch?