Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Texla, jij komt de 21 toch ook? Dan is er tenminste ook een p+ aanwezig!

Kun je me een mooie foto van de buitenkant sturen want je hebt dezelfde configuratie als ik ( behalve + dat heb ik niet)

Jetje ik kom vrijdag 30-8 eind van de middag in Waalwijk bij dat bedrijf die er 3 heeft besteld, dus misschien een optie om effe contact te maken.
( zie de melding op de opgave site, heb helaas andere afspraken op Party-boot )
 
Dank voor de toelichting. Had al zo'n vermoeden dat de Chademo adapter lastig dan wel duur zou worden.
Enig idee of Fastned de laadpalen nog gaat aanpassen voor DC laden voor de Model S? Daar was volgens mij wel sprake van toch?

Dat laatste gerucht zegt mij niets, de website van Fastned evenmin. Vooralsnog zijn we grotendeels (onderweg) overgeleverd aan 11KWh palen. Kwestie van geduld maar ik ga ervan uit dat je reizen voorbereidt waardoor je in het uiterste geval een half uurtje de laatste Km's moet tanken. Toch zou ik een CHAdeMo adapter kopen als ie er is, het netwerk van deze snelladers is strategisch opgezet langs snelwegen en kan range anxiety aardig terugdringen.
 
Zelf vinden ze overigens niet dat ze wat uit te leggen hebben. Ik weet wel dat als Tesla dit vooraf eerlijk gezegd had ik m'n gewone reservering uit 2009 nooit en te nimmer zou hebben omgezet naar een duurdere auto met minder keus die uiteindelijk net zo laat of nog later komt. Ik kreeg toen keurig op de mail dat de auto 6 maanden eerder zou komen. Wat dat betreft ben ik wel belazerd door Tesla.

Even afwachten wat het wordt met de leveringen, maar volgens mij zijn er genoeg Sigs hier op het forum klaar voor een Class Action (ondertitel: groepsvordering).

Ook ik heb beloften per telefoon en email die niet worden waargemaakt.

Dat je belazerd wordt moet je verder niet vreemd vinden. Ook Tesla is een Amerikaans bedrijf. De essentie is dus om zoveel mogelijk geld uit jouw zak in die van hun te krijgen. Ze zijn er niet voor jou en al helemaal niet om de wereld te verbeteren (hoewel dat altijd wel een mooi marketing argument blijkt te zijn).
Het servicecontract is hier ook een mooie demonstratie van.

Niet erg dus en niet uitzonderlijk dat je genaaid wordt. Maar de goede bedrijven doen het in ieder geval nog op een manier dat je nog een beetje plezier aan beleefd :eek:

- - - Updated - - -

Maar de goede bedrijven doen het in ieder geval nog op een manier dat je nog een beetje plezier aan beleefd :eek:

Sorry is al laat: Maar de goede bedrijven doen het in ieder geval nog op een manier dat je ER nog een beetje plezier aan beleefT :eek:
 
Een ervaring wil ik even melden aan de andere afgeleverde MSen en forum leden.

Ik liet een "goede vriend" in mijn P85+ rijden terwijl ik er achter reed met een andere auto.
Je kunt dus de Model S wel degelijk zonder "sleutel miniatuur" berijden, ik had deze namelijk nog op zak toen hij weg reed terwijl ik er naast stond en naar ander auto liep om hem te volgen. De afstand was zeker wel 200 m en de model S gaf geen krimp en ging er vandoor. Het enigste wat hij op het screen melde "geen sleutel aanwezig ", hebben de andere eigenaren al deze ervaring??
Heb ondertussen wel de AlloyGaters gemonteerd 1 uur werk, gaat eenvoudig met een brug en in sleep mode zetten dan kun je en mag je de wielen vrij draaien, dan tik je ze er zo om met een rubberhamer.
En nog even een tip voor de forum leden die enige problemen hebben met de Lady en het Tesla virus, betrek haar in de zonde. Zoals jullie hebben gezien heb ik mijn vrouw bewust de eerste rit door het cordon van journalisten laten rijden. Ze eet nu uit m'n hand. En het is nu Tesla voor en na, kan niet meer stuk!
Ik heb haar wel als wisselgeld in de Roadster naar huis laten rijden, en ik met big smile in de P85+. Had in de file bij Zaandam veel positief commentaar, en filmende mensen op de rondweg amsterdam.
 
dat van die sleutel is een bekende - op het US deel stond een verhaal van een kerel die zich door zijn vrouw bij kantoor had laten afzetten, hij stapt uit (met sleutel in zak) - zij rijdt door naar de Mall en kan vervolgens niet meer weg. Via de helpdesk kunnen ze je dan op afstand kennelijk - ook zonder sleutel - nog helpen, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.
 
dat van die sleutel is een bekende - op het US deel stond een verhaal van een kerel die zich door zijn vrouw bij kantoor had laten afzetten, hij stapt uit (met sleutel in zak) - zij rijdt door naar de Mall en kan vervolgens niet meer weg. Via de helpdesk kunnen ze je dan op afstand kennelijk - ook zonder sleutel - nog helpen, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Was/is bij mijn Espace/X5 niet anders.
 
maar dan helpen ze je op afstand waarschijnlijk niet alsnog op gang.. of wel ?


BMW wel, via ConnectedDrive kunnen ze veel van je auto bedienen. Ze zien waar hij is, kunnen m voor je openen, waarschijnlijk zelfs starten, je navigatie bedienen. Je drukt op een menu keuze en krijgt een aardig dame aan de lijn(zonder dat je je gsm bij de hand hebt) geeft bijvoorbeeld aan dat je opzoek bent naar een kasteel in Hierden of Alpina hotel in Gerlos maar t adres niet hebt. Zij zoeken het op en zetten t vanaf afstand op dat moment als eindbestemming in je navigatiesysteem.
 
Heb niet de hele draad teruggezocht, maar heeft iemand hier al ervaring mee? http://www.teslaccessories.com/ Of in het wild gezien?
Ik heb er vorige week 1 besteld en net bericht gekregen dat hij al onderweg is (naar San Jose, want 200 dollar om te verzenden naar NL was me te gortig; pik ik hem daar wel op komende maand). Aangekondigde levertijd was 3 tot 6 weken. Gaat ze dus beter af dan Tesla...
Voor de Sig is ie het duurst (want special) maar dan wel met wit leer en carbon afwerking (mooier dan wat de console insert waar Tesla zelf mee zegt te komen). Voor 800 Euro heb ik dan toch iets om mijn been tegenaan te leggen.
 
BMW wel, via ConnectedDrive kunnen ze veel van je auto bedienen. Ze zien waar hij is, kunnen m voor je openen, waarschijnlijk zelfs starten, je navigatie bedienen. Je drukt op een menu keuze en krijgt een aardig dame aan de lijn(zonder dat je je gsm bij de hand hebt) geeft bijvoorbeeld aan dat je opzoek bent naar een kasteel in Hierden of Alpina hotel in Gerlos maar t adres niet hebt. Zij zoeken het op en zetten t vanaf afstand op dat moment als eindbestemming in je navigatiesysteem.

sorry , zal wel een domme vraag zijn... maar "Je drukt op een menu keuze en krijgt een aardig dame aan de lijn" en "kunnen m voor je openen" .. hoe werkt dat ? Als ik buiten sta... ?