Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben niet zeker maar denk ergens te hebben gelezen dat je de Duo Lader nodig hebt om 3 fase te kunnen laden.
Iemand anders daar iets over. Gelezen?
Ik heb in ieder geval wel de Duo Lader besteld voor als ik laad waar er geen laad paal staat en dus twee keer zo snel kan laden.
... Tot dat hun zekering springt... ?

Ik zou er maar niet van uit gaan dat je bij een doorsnee locatie zonder laadpaal op 3*32A kunt laden. Een doorsnee krachtproef is afgezekerd op 3*16A.
 
Ik las op het Tesla forum nog het volgende over de spoilert:

I was at the Hawthorne supercharger and I pulled up and there were three guys working on one Tesla. I asked them what they did and they told me that they were aerodynamic engineers and that they helped design the Tesla from day one. I spoke to one them for like 30 mins and he noticed that I had the old style glossy spoiler on my car. He said that the talk of the spoiler being cosmetic was totally false and that he designed the spoiler himself and it took him 10 weeks to design and wind tunnel test. He said it gives a HUGE improvement in performance at high speed. He said that they were pushing for Tesla to advertise that to consumers in the beginning but in the end most of the sales team were saying that it was cosmetic.

Toch wel blij dat ik hem nog even heb laten zitten :smile:

Heel goed nieuws! Maarrrrrrrrr.... dit gaat over de old style spoilert - glossy en iets kleiner volgens mij.
Wij (de spoiler-lovers) krijgen de nieuwe (grotere, matte) spoilert. Nu zijn er m.i. twee mogelijkheden, Tesla een beetje kennende inmiddels:
1. Sales heeft 'm op eigen houtje maar even wat groter gemaakt en bovendien mat want dat stond nóg beter (cosmetic!) maar het effect is hetzelfde als een anker achter je S aanslepen;
2. Engineering heeft nóg meer uren gemaakt en tests gedaan en de spoilert is nu nóg beter.

........
 
Moeten ze hem toch eerst produceren :smile:

- - - Updated - - -

Leuk bedacht Billy maar die 20.000 was vanaf het begin al de bedoeling en is ook veel later bereikt dan oorspronkelijk gepland. Wel was het de bedoeling om de Europese Sigs direct na de amerikaanse te produceren. Vandaar ook de beperkte keuze. Het is makkelijker om een fabriek op te starten met 4 kleuren en bijna gelijke auto's dan met de volle range die ze nu hebben. Nu de fabriek volop draait is dat natuurlijk onzin. Straks gaan ze ook nog Signatures in Engeland, Australië en Japan leveren :smile:

Dan is het wel zuur en heb je je goed laten foppen. Als er 500 auto's per week worden geproduceerd en verkocht, zal de levering van de gewone versie kort daarop volgen. Tesla laat de auto's echt niet op het terrein staan totdat alle Signatures uitgeleverd zijn. Het belangrijkste koopargument voor een Signature is mijn inziens voornamelijk dat je een gelimiteerde en exclusievere uitvoering rijdt.
 
Is het niet zo dat zodra de VIN bekend is de aflevering na 10 weken volgt?
Het is allemaal nog wat wisselend. Nu had mijn collega wel een lagere VIN (16728) en die krijgt zijn auto 26 September al.

Ookal wordt er gesuggereert dat de VIN niets over het productie proces zegt lijkt het me toch van wel. Ik heb een hoger VIN (17179) en gaat later in productie.
 
En misschien toch even die 21" heroverwegen. Als je veel kilometers maakt is dat een kostenpost die stevig oploopt. De banden zijn veel duurder en de slijtage is aanmerkelijk hoger. Daarnaast is 19" stiller en comfortabeler.

Maar: 21" staat em wel beter.... ;-)

Ondertussen "eindelijk" ook een VIN gekregen 213XX. Het lijkt dus wel zeker dat ze dit jaar de 20.000 leveringen gaan halen.

hmmm, goed punt, maar wat je zegt, anders zijn die wielkasten zo leeg toch?

- - - Updated - - -

met duo lader kun je 3x32 A laden. Met single lader 3x16A. Beide 3 fasen dus, maar duo is 2 keer zo snel. Moet je wel een laadpunt hebben dat 3x32 levert. De meesten zitten op 3x16.

oftewel: advies is duo lader wel doen. helder!

- - - Updated - - -

als ik iedereen zo beluister heeft niemand de sport plus package genomen. Ga er nog eens over nadenken, wil inderdaad geen stuiterbak omdat ik behoorlijk wat kilometers per jaar rijdt. Vond echter de versie in eindhoven (met sport plus) niet spijkerhard.... is er al iemand die er 1 zonder heeft ontvangen, die een kwartiertje me rond wil rijden? :)
 
Is het niet zo dat zodra de VIN bekend is de aflevering na 10 weken volgt?
Dit is wat mijn contactpersoon bij Tesla (mohomoud) erover zegt:
VIN nummers worden automatisch gegenereerd op onze systeem en heeft helemaal geen betrekking tot leveringsdatum of dergelijke. Een VIN nummer kan gegenereerd worden vanaf het moment dat iemand zijn configuratie doorstuurd tot aan 6 weken voor levering. Men op de forums leggen veel nadruk op de VIN maar dat is helemaal niet nodig.
 
als ik iedereen zo beluister heeft niemand de sport plus package genomen. Ga er nog eens over nadenken, wil inderdaad geen stuiterbak omdat ik behoorlijk wat kilometers per jaar rijdt. Vond echter de versie in eindhoven (met sport plus) niet spijkerhard.... is er al iemand die er 1 zonder heeft ontvangen, die een kwartiertje me rond wil rijden? :)
Jawel een paar, waaronder PeterSZ, maar die komt uit een bloedmooie 4-deurs fiat met Ferrari hart....
 
De vraag is of we de interne lader(s) veel buitenhuis gaan gebruiken, ik verwacht dat dit niet het geval is.
Thuis gebruik je de interne lader dus daar heb je een voordeel met een dubbele lader (22kW), maar buitenhuis zullen we veelal snelladers gebruiken.
Fastned gaat om de 50km een laadstation bouwen langs de snelweg en dat zijn toch DC-laders?
 
Dan is het wel zuur en heb je je goed laten foppen. Als er 500 auto's per week worden geproduceerd en verkocht, zal de levering van de gewone versie kort daarop volgen. Tesla laat de auto's echt niet op het terrein staan totdat alle Signatures uitgeleverd zijn. Het belangrijkste koopargument voor een Signature is mijn inziens voornamelijk dat je een gelimiteerde en exclusievere uitvoering rijdt.

Gelimiteerd is-ie zeker. In kleurkeuze bijvoorbeeld :rolleyes:

(Zei hij terwijl hij ongeduldig zat te wachten op het beloofde telefoontje van een DS, die gaat zeggen op welke datum - maar absoluut vóór 26 september wanneer de eerste P wordt geleverd - hij zijn Signature kan komen ophalen. Liefst zelfs nog vóór 21 september, want zonder Model S voor mij geen Waalwijk, en op 22 september is er ook nog eens een familiefeest waar de auto als het even kan mee naar toe moet).
 
Last edited:
hmmm, goed punt, maar wat je zegt, anders zijn die wielkasten zo leeg toch?

- - - Updated - - -



oftewel: advies is duo lader wel doen. helder!

- - - Updated - - -

als ik iedereen zo beluister heeft niemand de sport plus package genomen. Ga er nog eens over nadenken, wil inderdaad geen stuiterbak omdat ik behoorlijk wat kilometers per jaar rijdt. Vond echter de versie in eindhoven (met sport plus) niet spijkerhard.... is er al iemand die er 1 zonder heeft ontvangen, die een kwartiertje me rond wil rijden? :)

Ik heb de P+, ik denk eerlijk waar dat ze er later achter kwamen dat dit er gewoon bijhoort (wat betreft handling icm zoveel vermogen), en volgens mij zijn er veel meer (kijk maar eens in de sheet). Bij twijfel zou ik het zeker doen!

link naar een vergelijking: Performance Plus (P85+) vs. Performance (P85) Test Drive and Review of Performance vs Performance Plus ride harshness | Forums | Tesla Motors
 
Last edited:
Ik heb geprobeerd me aan te melden voor de Linked-In groep, maar ik krijg steeds een "no longer authorized to message this member" fout als ik mijn registratienummer wil sturen naar de groepeigenaar. Dus dan maar even via hier:

RN305408: non-sig S85/brown/tan/pano/tech. Operational lease bij Athlon (5 jr contract).
 
(Zei hij terwijl hij ongeduldig zat te wachten op het beloofde telefoontje van een DS, die gaat zeggen op welke datum - maar absoluut vóór 26 september wanneer de eerste P wordt geleverd - hij zijn Signature kan komen ophalen. Liefst zelfs nog vóór 21 september, want zonder Model S voor mij geen Waalwijk, en op 22 september is er ook nog eens een familiefeest waar de auto als het even kan mee naar toe moet).

Same here, heb er toch maar een mailtje over gestuurd. Ik wil echt niet zeuren maar na P's & R's zou ik echt a-relaxed vinden.