Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Jullie moeten je niet gek laten maken door die nep journalisten.

Onderstaand de analyse Energieakkoord voor elektrisch rijden van Roland Steinmetz van EV Consult die ik zojuist kreeg toegestuurd.
Dan zie je dat we de goede richting opgaan. Laat die Brandsen maar lekker lullen.





Het lang verwachte Energieakkoord is nu eindelijk vastgesteld, na een losse flodder voor de zomer. De plannen voor de bijtelling, momenteel de belangrijkste aanjager van elektrisch rijden, zijn helaas niet omschreven. Echt duurzame transitie is echter meer dan alleen een gunstig bijtellingspercentage. Wat staat er dan wel omschreven over elektrisch rijden in het Energieakkoord?

  • Het project ‘Elektrisch Rijden in de versnelling’ van het ministerie van Economische Zaken wordt voortgezet en nieuwe proefprojecten worden mogelijk gemaakt. Dus geen zwalkend beleid, maar voortzetting van het stimuleren van elektrisch rijden. Een mooie stap!
  • Nog dit jaar wordt een afspraak gemaakt over de uitrol van oplaadpunten. De 10.000 (!) EV’s die dit jaar nog worden geleverd hebben zeker 3.000 extra publieke oplaadpunten nodig, dus goede afspraken hierover zijn noodzakelijk op korte termijn.
  • Een teken dat elektrisch rijden definitief in het beleid is verankerd: in 2035 zijn nieuw verkochte auto’s in staat emissievrij te rijden en vanaf 2050 geldt dit voor alle auto’s. Dit sluit aan bij “white paper transport” van de EU die ook inzet op emissievrij rijden. Een mooie steun voor elektrisch rijden!
  • Op korte termijn worden pilots opgezet voor zero emissie stadsdistributie en in 2020 rijden er 100.000 elektrische deelauto’s.
  • Een vermindering van de uitstoot van de mobiliteit - en transportsector met 17% in 2030 en zelfs 60% in 2050. Dit is een stevige ambitie zeker gezien de verwachte groei van de transportbewegingen.
  • Betalen voor gebruik en de koppeling naar eenvoudige fiscale maatregelen (zoals bijtelling) zijn maatregelen waar door dit kabinet helaas nog geen actie wordt ondernomen.
  • Alle partijen steunen het aanscherpen van Europese CO2-normen voor personenauto’s, hier kan elektrisch rijden goed van profiteren.
  • De rest van het akkoord stimuleert vele componenten die elektrisch rijden ondersteunen, zoals de opschaling van hernieuwbare opwekking, stimulering van decentrale opwekking en aanpassing van het energiertansportnetwerk.
Een groot aantal onderdelen zal de komende tijd nader worden uitgewerkt, waarmee zicht komt op het daadwerkelijk halen van de doelstellingen. We gaan de komende tijd dus nog veel meer horen over elektrisch rijden.
Het Energieakkoord bevestigt dat elektrisch rijden geen eendagsvlieg is. Het is definitief doorgedrongen bij de overheid, maatschappelijke partijen en het bedrijfsleven. Dat is heel goed nieuws!



 
Dit is toch de therapie groep voor mannen met een model s probleem! Dat wil niet zeggen dat dat het enige probleem is en je moet het over alle hebben!

Vandaag gebeld door new motion ivm de deal die ze hebben met tesla! Was een goed gesprek!

Morgen laadpas Nuon aanvragen en centraal beheer bellen ivm de verzekering de 16e

Tjonge jonge nog een hoop te doen!

Niet ten nadele van jouw p20 maar sig116 ik zou even bellen en vragen hoe het met de belofte zit dat de sig eerder geleverd word! desnoods vliegen ze jouw auto maar over!
Ik heb de DS nog niet aan de lijn gehad maar wel vandaag een mail ontvangen dat het de 27e zou kunnen worden. Net geen oktober dus. De auto is nu ook klaar volgens de website. De enige manier waarop ze nu hun belofte na kunnen komen is Dww vertragen tot de 28e maar dat wil ik dan ook weer niet op m'n geweten hebben :smile:. Ik geloof het pas als ik de DS aan de lijn heb gehad en de afspraak echt staat.
 
"Een teken dat elektrisch rijden definitief in het beleid is verankerd: in 2035 zijn nieuw verkochte auto’s in staat emissievrij te rijden en vanaf 2050 geldt dit voor alle auto’s. Dit sluit aan bij “white paper transport” van de EU die ook inzet op emissievrij rijden." Ben ik de enige die nog na kan denken in deze wereld?

Na een complete rant tegen de stupiditeit die onze NL regering nu weer heeft voortgebracht binnenskamers van ons huis met een energie label Z moet ik de volgende 10 strafregels schrijven:

Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
 
"Een teken dat elektrisch rijden definitief in het beleid is verankerd: in 2035 zijn nieuw verkochte auto’s in staat emissievrij te rijden en vanaf 2050 geldt dit voor alle auto’s. Dit sluit aan bij “white paper transport” van de EU die ook inzet op emissievrij rijden." Ben ik de enige die nog na kan denken in deze wereld?

Na een complete rant tegen de stupiditeit die onze NL regering nu weer heeft voortgebracht binnenskamers van ons huis met een energie label Z moet ik de volgende 10 strafregels schrijven:

Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.
Ik ga niet reageren op dat waanzinnige energie akkoord.

ik geloof nooit dat je die 10 regels geschreven hebt.
volgens mij heb je gewoon Copy-Paste gedaan:biggrin:
 
Namens Carros gaven ze een week of twee geleden ook al commentaar op de ontwikkeling van het aandeel Tesla bij een uitzending van RTL-Z. Toen was het me al duidelijk dat men bij Carros totaal niet in electrisch rijden gelooft. Als journalisten zoals deze en vorige week die eikel van de Volkskrant geen objectief oordeel willen geven en de juiste feiten bewust negeren, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat er frustratie achter schuilt. Wij zouden er eigenlijk om moeten glimlachen.

Och, zie het maar zo: over 10 jaar zijn ze werkloos. Steeds minder mensen willen betalen voor info die gewoon gratis op internet te vinden is. Als je jaarlijks 3-5% in oplage achteruit kachelt (vorig jaar gingen de gezamenlijke autobladen zelfs 10 procent achteruit), dan houd het een keer op.
 
De kans is groot dat we een wedstrijd spelen die dag met JB1. Maar al ben ik er alleen het laatste kwartiertje, komen zal ik.
Ik schat het uitlooprisico ook best groot in zodat dat kwartiertje best 'ns wat langer zou kunnen worden.

- - - Updated - - -



Stroom? Hier? Huh? Sinds wanneer?

Hou alsjeblieft je mond !! Straks ben ik mijn baan als lantaaropsteker kwijt ! :wink: (Voor de jongeren onder ons.. kijk even op wikipedia).

- - - Updated - - -

Carlo Brandsen is al net zo negatief als de rest, ze prijzen de auto om vervolgens te zeggen dat het niets gaat worden vanwege de range. Niet eens de moeite nemen om wat meer informatie in te winnen. Denk dat ik m'n abonnement maar ga opzeggen.

Dat hoef je niet te doen... Dat soort mensen denkt ook dat alles straks nog wordt gedrukt. Die weten niet eens hoe kompjoeter werkt..:smile:
 
Misschien is het al eens voorbij gekomen in het Forum, maar zijn er eigenlijk ook dames die een Tesla Model S hebben besteld (en deelnemen aan het Forum)??
We hebben Snipje, maar die is erg stil de laatste tijd. En ik meen me te herinneren dat er laatst een tweede vrouw bij gekomen is.
En Jetje is geen vrouw (ik snap die naam pas sinds een week, proper Jetje!)
 
Om ook eens wat positiefs te melden van Tesla.. :biggrin:
Tesla Korting.JPG
 
Om ook eens wat positiefs te melden van Tesla.. :biggrin:
Netjes! Voor 800 euro had ik het ook wel gedaan. Die 1500 vond ik wat te veel.



Is trouwens iedereen hier gebeld door The New Motion? Ik ben 'not amused' om het zo te stellen. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat er niemand contact met mij op hoefde te nemen en ineens zijn al mijn gegevens vanuit Tesla zonder pardon aan The New Motion door gespeeld?

Ik ben daar nogal happig op. Mijn gegevens hoeven niet door naar een andere partij als ik daar geen toestemming voor geef. Nu heeft The New Motion dus de contact gegevens van elke Model S rijder in Nederland (en België?)