Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
No way in the world. Tesla zou accounts hebben aangemaakt, zo was het verhaal. Die liggen waarschijnlijk naast mijn parkeersensoren, mistlampen, laadpas en spoilertverwijder.
Ik heb vandaag mijn auto (Athlon, operational lease) opgehaald. Zodra de app ter sprake kwam gaf ik dit aan, en meteen kwam er terug: oh, dan lopen we even terug naar binnen, pakken het formulier van Athlon erbij, als je daar het email adres van je bestaande account op zet, dan gaan wij het koppelen. Toen ik vroeg naar een tijdsindicatie was het antwoord verontschuldigend dat het zo'n zes weken zou duren, omdat ze alle accounts in één keer zouden doen.

Wat opviel is dat hij geen moment aarzelde - hij dreunde alles op alsof hij net "de memo" uit zijn hoofd had geleerd. Ik ben voorzichtig hoopvol..
 
Ik heb vandaag mijn auto (Athlon, operational lease) opgehaald. Zodra de app ter sprake kwam gaf ik dit aan, en meteen kwam er terug: oh, dan lopen we even terug naar binnen, pakken het formulier van Athlon erbij, als je daar het email adres van je bestaande account op zet, dan gaan wij het koppelen. Toen ik vroeg naar een tijdsindicatie was het antwoord verontschuldigend dat het zo'n zes weken zou duren, omdat ze alle accounts in één keer zouden doen.

Wat opviel is dat hij geen moment aarzelde - hij dreunde alles op alsof hij net "de memo" uit zijn hoofd had geleerd. Ik ben voorzichtig hoopvol..

Misschien moet ik ook GEDULD in mijn handtekening zetten. Niet mijn beste eigenschap to put it mildly...
 
Opladen gaat prima. De auto 2 x maximaal geladen want lange afstand voor de boeg. Als ik 's ochtends instapte rook ik een "brandlucht". Dat laatste tussen aanhalingstekens want het is veel te zwaar aangezet maar ik heb geen betere omschrijving. Het was een soort plastic dat warm geworden was en wat geurde. Niet de laadkabel, het zat in de auto zelf. Dit lijkt minder te worden inmiddels. Nieuwigheid zullen we maar denken. Iemand anders dit opgevallen?


Have fun!

Zal wellicht toch het 'opwarmen' van de achterbank zijn (inclusief wat achtergebleven plastic aan de onderkant dat ter bescherming om de stoelen zit in productie).

Had in een eerdere post al eens gevraagd of daar iets van te voelen is als je tijdens laden op de achterbank blijft zitten.

Morgen kan ik die vraag wellicht zelf beantwoorden:biggrin:.
 
Ik heb vandaag mijn auto (Athlon, operational lease) opgehaald. Zodra de app ter sprake kwam gaf ik dit aan, en meteen kwam er terug: oh, dan lopen we even terug naar binnen, pakken het formulier van Athlon erbij, als je daar het email adres van je bestaande account op zet, dan gaan wij het koppelen. Toen ik vroeg naar een tijdsindicatie was het antwoord verontschuldigend dat het zo'n zes weken zou duren, omdat ze alle accounts in één keer zouden doen.

Wat opviel is dat hij geen moment aarzelde - hij dreunde alles op alsof hij net "de memo" uit zijn hoofd had geleerd. Ik ben voorzichtig hoopvol..

Ja hoor - precies dezelfde ervaring vanochtend.
 
Geniet van jullie aanschaf, de rest wacht geduldig af.... Volgens de Tesla website is de "store" in Amsterdam op afspraak open. Is er iemand die levering heeft gevraagd/aangeboden vanaf lokatie Amsterdam? Misschien is dat al of binnenkort mogelijk. Prachtige rapportage gekregen van mijn zoon en vrouw over het gemiste samenzijn in het uiterst gastvrije Brabant. Was buitengewoon goed geregeld en mooie gadgets @fuzzylogic
 
Ik lees toch wel wat issuetjes hier en daar. Plotseling stilstaan, niet goed meer openschuivend panodak, trage 3G verbindingen en niet werkende wifi verbindingen, niet laden op het verwachte amperage...en dat zo even uit mijn hoofd. Het is ongelooflijk nuttige informatie om jullie oplossingen hiervoor terug te kunnen vinden op het moment dat je hier zelf tegenaan loopt. Is het een idee om een aparte thread (of groep van threads) te beginnen met de kinderziektes en de eventuele oplossingen hiervoor? Of desnoods weer een sheet?

Na een dag of 5 en dikke 1,000 km kan ik me aansluiten bij Wiebe.

3G is gewoon traag in NL
Wifi werkt prima
Geen issues met stilstaan of daken die stil gaan staan.
Laden gaat prima met de Mennekes Home Comfort C22 op 25A ca 70 km/u\
App moet soms 2x proberen - maar dat heb ik ook als ik een weerstation probeer of webcam van onszelf
Range is prima - ik rijd flink door - moeilijk me te beheersen - en de indicaties worden waar gemaakt.

Natuurlijk heeft Tesla flink wat eigenaardigheden - en missen we wat meer dan logische features die zelfs een Skoda in 1967 al had (of bijna) maar overall, zeer tevreden - wat een genot.

Sorry voor de wachtenden, maar het is niet anders...
 
Good luck.
Had toezegging dat de mijne twee weken geleden van de band zou rollen.
Herstel, rond deze tijd (23 sept.)
Herstel, nog geen nieuws per vanavond...
Heb sterk het idee dat vriend Lester ook niet de juiste info heeft.

Naar horen zeggen is de productietijd 7 dagen. Hoe lang staat er bij je my telsla welke informatie ?

Bij mij nu 4 dagen in production. Ik ga ervan uit dat dit over 4 dagen veranderd in Ready for pick up.
 
Jongens en meisjes, allereerst gefeliciteerd voor diegenen die 'm nu ook hebben en nog even geduld voor de anderen!
Nog even wat ervaringen die ik met jullie wil delen:

3G is normaal voor Nederland. Het netwerk is niet zo dicht als in de USA. Dat betekent dat het niet overal even goed werkt, daar is niet veel aan te doen. Ik weet het, via een telefoon met hotspot wel, maar dat is dan waarschijnlijk net een andere provider dan die Tesla gebruikt. Dit verschilt per gebied. Wanneer je gaat letten op het snelle laden van je "blokjes" op de kaart wordt je misschien gefrustreerd. De praktijk is echter dat je rijdt op navigatie. Links naast je snelheidsmeter en links naast de kaart op de grote iPad. Die gaan vrolijk door, 3G of wat minder 3G. Ik herken het probleempje maar na een goede 1.000 Km let ik nauwelijks meer op die kaart.
Dit probleem treedt primair op in gebieden die wat meer ruraal zijn (sorry Waalwijk/Baarn!) maar in steden waar je misschien juist wel even op de kaart wil kijken is dit geen probleem want dekking goed.

Opladen gaat prima. De auto 2 x maximaal geladen want lange afstand voor de boeg. Als ik 's ochtends instapte rook ik een "brandlucht". Dat laatste tussen aanhalingstekens want het is veel te zwaar aangezet maar ik heb geen betere omschrijving. Het was een soort plastic dat warm geworden was en wat geurde. Niet de laadkabel, het zat in de auto zelf. Dit lijkt minder te worden inmiddels. Nieuwigheid zullen we maar denken. Iemand anders dit opgevallen?

De beste besparing van energie en dus meer km's is rijden op cruise control. Ik leer mezelf hier volledig mee te schakelen, m.n. op de snelweg. Remmen is CC uit, Regen doet dan het remmen, werkt prima als je wat afstand houdt. Accelereren is CC aan. Ook het opvangen van de Regen met het gaspedaal werkt in je voordeel: als je op de snelweg je gas (amps) loslaat dan gaat de Regen er vol in. Dit leidt ertoe dat je momentum verliest, te veel snelheid verliest dan je eigenlijk zou moeten. Door tijdig weer gas te geven hou je je momentum en hoef je dus geen extra gas te geven om weer op snelheid te komen. Dit bespaart echt, ik haal 225 Wh/km op 120/130 km/u op de snelweg met deze methode. Even oefenen, leuke sport.

Voor de rest is het all systems go. Morgen een rit van 400Km, dus de MS staat lekker te knorren op maximum laadvermogen en trip range. Dan rijd ik ook op Range Mode hetgeen je klimaatcontrole zou beïnvloeden maar met dit weer merk ik daar niets van. Mijn gevoel is dat je prima 400Km op 120/130 Km p/u op de snelweg kan rijden (en de bijbehorende stukken in de bebouwde kom) mits volledig geladen, rijden zoals boven omschreven en niet teveel burn out's maakt alhoewel dat laatste wel érg verleidelijk is!

Have fun!
Goed om dit te lezen. Betekent dat ik mijn rijgedrag eigenlijk niet hoef aan te passen. Vooruit kijken en anticiperen is dus noodzaak. Motorrijders onder ons zijn daarmee in het voordeel. Is het eerste wat je wordt geleerd. Veel automobilisten zouden ook hun motorrijbewijs moeten halen. Leer je tenminste verder als een motorkaplengte vooruit te kijken.:smile:
 
Proficiat!!

Nog iets meer dan 14 uur wachten, hopelijk deels slapen. Iig is het kenteken binnen.....

Wat is je kenteken? Ik ga morgen ook ophalen (eind van de dag) hoorde vandaag mijn kenteken.
Zelfde als Tessy maar dan 38 hoger in het eindcijfer.

Na SGK komt SGN. Blijken ook signatures met SGN te komen. Dat is wel cool natuurlijk.

SGK levert overigens interessante associaties/google hits:
http://www.sportbelangsgk.nl/
http://www.sgkinc.com/
http://www.guns-knives.com/
http://sgkgaming.com/

En natuurlijk deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/SGK


'Super Gave Kar' is natuurlijk te simpel en te vulgair.
 
Goed om dit te lezen. Betekent dat ik mijn rijgedrag eigenlijk niet hoef aan te passen. Vooruit kijken en anticiperen is dus noodzaak. Motorrijders onder ons zijn daarmee in het voordeel. Is het eerste wat je wordt geleerd. Veel automobilisten zouden ook hun motorrijbewijs moeten halen. Leer je tenminste verder als een motorkaplengte vooruit te kijken.:smile:

Ik heb een gloeiende hekel aan motor-hiermee-bezweer-ik-mijn-midlife-crisis-rijders. Alsjeblieft geen vergelijk met die engerts die in groepen menen alle rijstroken te moeten bezetten terwijl ze vacuüm getrokken in hun vervaarlijke leren pakken hun gebrek aan individualisme proberen te verhullen.
 
Ik heb een gloeiende hekel aan motor-hiermee-bezweer-ik-mijn-midlife-crisis-rijders. Alsjeblieft geen vergelijk met die engerts die in groepen menen alle rijstroken te moeten bezetten terwijl ze vacuüm getrokken in hun vervaarlijke leren pakken hun gebrek aan individualisme proberen te verhullen.

Hahaha, ze bijna net zo sneu als die stoere kantoorridders met van die spoilers op hun 'ik-ben-dan-wel-niet-meer-cool-maar-heb-voldoende-centen-om-net-te-doen-alsof' auto's:tongue:
 
Wat is je kenteken? Ik ga morgen ook ophalen (eind van de dag) hoorde vandaag mijn kenteken.
Zelfde als Tessy maar dan 38 hoger in het eindcijfer.

Na SGK komt SGN. Blijken ook signatures met SGN te komen. Dat is wel cool natuurlijk.

SGK levert overigens interessante associaties/google hits:
http://www.sportbelangsgk.nl/
http://www.sgkinc.com/
http://www.guns-knives.com/
http://sgkgaming.com/

En natuurlijk deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/SGK


'Super Gave Kar' is natuurlijk te simpel en te vulgair.

Ik plus 28. Hoe laat mag jij?