Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste 150 km ben ik nog niets tegen gekomen - muv de DAB radio die er in de schilholtunnel direct mee stopte..en weer aanging toen ik eruit kwam.. tsja
ik ga er ook maar vanuit dat de issues gemeld worden - en niet zo snel als het goed gaat... Dan ontstaat al snel een beeld dat niets goed gaat..
Ook het laden ging direct goed 16A/50 km per uur..
De DAB van mijn Ampera gaat daar ook altijd uit. Het is zeker gevoeliger dan FM.
 
De stabiliteit van de electronica is bij mij van microsoft windows niveau:

*vastgelopen bluetooth verbinding
*vastgelopen webbrowser (reboot nodig)
*telefoon app werkt soms wel, soms niet
*vanochtend deed het grote scherm niets, 1ste reboot scherm aan, radio dood, 2de reboot succesvol
*melding "navigatie heeft onderhoud nodig"
*homelink werkt niet (wellicht ontvanger niet geschikt?)
*stoelhoogte veranderd niet mee in driver profiel

Ben benieuwd of de electronica bij anderen ook bugs vertoond. Wellicht ben ik een uitzondering..

Ik heb hier (na inmiddels > 1.000 Km) niets van gemerkt. Klinkt wel als erg veel gedoe in een paar dagen. Misschien even Tesla bellen?
 
No way in the world. Tesla zou accounts hebben aangemaakt, zo was het verhaal. Die liggen waarschijnlijk naast mijn parkeersensoren, mistlampen, laadpas en spoilertverwijder.
Thanks Wiebe, ik weet genoeg. Ik ga mijn auto niet onder het account van Athlon hangen. Zij bieden dat aan onder de noemer 'dat ik hem dan zeker dit jaar krijg' maar ik heb al een VIN en toezegging dat hij eerste week oktober geproduceerd gaat worden. Als ik dan niet via Athlon mijn financial lease kan doen, pech. Bij Alphera (bmw lease) ook een goed aanbod, over 5 jaar 200 euro duurder uit, maar ik blijf baas over mijn eigen reserveringsnummer.
 
Het spijt me, maar ze zijn helaas op.
Ik had nog maar 24 printplaatjes. Alle aanvragen na 3:39PM moeten nog even geduld hebben.

Ik ga werken aan een definitieve versie want er is duidelijk vraag naar..

En als je niet kan wachten, en je bent een beetje handig met de soldeerbout, kan je hem altijd nog zelf bouwen:
Open ChargePort


De laatste forumleden die ik heb toegevoegd aan de lijst zijn:

PeterSZ
ebullio
Twelloman
Yoda888

Iedereen die al op de lijst stond, Ik zal jullie per PM adres gegevens etc vragen.

Hi Fuzzy,

Ik heb ook wel interesse, kan ik nog op de lijst?

Gr,

Mark
 
Jongens en meisjes, allereerst gefeliciteerd voor diegenen die 'm nu ook hebben en nog even geduld voor de anderen!
Nog even wat ervaringen die ik met jullie wil delen:

3G is normaal voor Nederland. Het netwerk is niet zo dicht als in de USA. Dat betekent dat het niet overal even goed werkt, daar is niet veel aan te doen. Ik weet het, via een telefoon met hotspot wel, maar dat is dan waarschijnlijk net een andere provider dan die Tesla gebruikt. Dit verschilt per gebied. Wanneer je gaat letten op het snelle laden van je "blokjes" op de kaart wordt je misschien gefrustreerd. De praktijk is echter dat je rijdt op navigatie. Links naast je snelheidsmeter en links naast de kaart op de grote iPad. Die gaan vrolijk door, 3G of wat minder 3G. Ik herken het probleempje maar na een goede 1.000 Km let ik nauwelijks meer op die kaart.
Dit probleem treedt primair op in gebieden die wat meer ruraal zijn (sorry Waalwijk/Baarn!) maar in steden waar je misschien juist wel even op de kaart wil kijken is dit geen probleem want dekking goed.

Opladen gaat prima. De auto 2 x maximaal geladen want lange afstand voor de boeg. Als ik 's ochtends instapte rook ik een "brandlucht". Dat laatste tussen aanhalingstekens want het is veel te zwaar aangezet maar ik heb geen betere omschrijving. Het was een soort plastic dat warm geworden was en wat geurde. Niet de laadkabel, het zat in de auto zelf. Dit lijkt minder te worden inmiddels. Nieuwigheid zullen we maar denken. Iemand anders dit opgevallen?

De beste besparing van energie en dus meer km's is rijden op cruise control. Ik leer mezelf hier volledig mee te schakelen, m.n. op de snelweg. Remmen is CC uit, Regen doet dan het remmen, werkt prima als je wat afstand houdt. Accelereren is CC aan. Ook het opvangen van de Regen met het gaspedaal werkt in je voordeel: als je op de snelweg je gas (amps) loslaat dan gaat de Regen er vol in. Dit leidt ertoe dat je momentum verliest, te veel snelheid verliest dan je eigenlijk zou moeten. Door tijdig weer gas te geven hou je je momentum en hoef je dus geen extra gas te geven om weer op snelheid te komen. Dit bespaart echt, ik haal 225 Wh/km op 120/130 km/u op de snelweg met deze methode. Even oefenen, leuke sport.

Voor de rest is het all systems go. Morgen een rit van 400Km, dus de MS staat lekker te knorren op maximum laadvermogen en trip range. Dan rijd ik ook op Range Mode hetgeen je klimaatcontrole zou beïnvloeden maar met dit weer merk ik daar niets van. Mijn gevoel is dat je prima 400Km op 120/130 Km p/u op de snelweg kan rijden (en de bijbehorende stukken in de bebouwde kom) mits volledig geladen, rijden zoals boven omschreven en niet teveel burn out's maakt alhoewel dat laatste wel érg verleidelijk is!

Have fun!
 
Last edited:
Good luck.
Had toezegging dat de mijne twee weken geleden van de band zou rollen.
Herstel, rond deze tijd (23 sept.)
Herstel, nog geen nieuws per vanavond...
Heb sterk het idee dat vriend Lester ook niet de juiste info heeft.
Ik wacht het even af. Zolang hij maar dit jaar komt. Het zal toch niet zo zijn dat ze dat niet eens gaan halen? Balen dat die van jou steeds naar achteren gepusht wordt. Ik heb zowel van Lester als van Mohomoud een mail gehad, misschien helpt dat? :)