Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik las vandaag ergens (weet niet meer waar) dat er in januari weer een update komt waardoor je dat verlaag gedrag zelf kunt instellen.

Stond in de blog van Elon:

First, we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds. To be clear, this is about reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety. The theoretical probability of a fire injury is already vanishingly small and the actual number to date is zero. Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions.
The Mission of Tesla | Blog | Tesla Motors
 
Hoi Ruben, wie bel je dan bij Tesla? Gewoon het algemene nummer?

Hoi Wallien, ik belde gewoon het nummer van de product specialist: +31499462993. Vriendelijk te woord gestaan: "Oh, u heeft al besteld en bent gewoon nieuwsgierig!". VIN nummer doorgegeven en op basis daarvan kreeg ik te horen dat een DS binnenkort contact zou opnemen. Aldus geschiedde, een uurtje later had ik de DS aan de lijn met het verlossende woord. Wel apart dat ze blijkbaar zo achterlopen met het maken van de afspraken voor levering, ik kon al de 29e a.s. in Tilburg ophalen maar dat is nu dus 2 dec geworden in A'dam.
 
Hoi Wallien, ik belde gewoon het nummer van de product specialist: +31499462993. Vriendelijk te woord gestaan: "Oh, u heeft al besteld en bent gewoon nieuwsgierig!". VIN nummer doorgegeven en op basis daarvan kreeg ik te horen dat een DS binnenkort contact zou opnemen. Aldus geschiedde, een uurtje later had ik de DS aan de lijn met het verlossende woord. Wel apart dat ze blijkbaar zo achterlopen met het maken van de afspraken voor levering, ik kon al de 29e a.s. in Tilburg ophalen maar dat is nu dus 2 dec geworden in A'dam.

Wie goed doet, goed ontmoet. :biggrin:

Ruben, jij 2 december, ik 10 december. Vandaag email ontvangen dat ik hem kan ophalen in Tilburg. Kan ook op 12 december in Amsterdam maar ik wil de assemblagefabriek daar wel even zien. Aftellen is begonnen.
 
Hoi Ruben, wie bel je dan bij Tesla? Gewoon het algemene nummer?

ik heb zelf even aan Kim in Eindhoven gevraagd, wilde mijn DS alvast om de factuur vragen in November (direct BTW verrekenen in December :) ). Kreeg naam en e-mail, waarop ik van mijn DS een snelle en een complete reactie kreeg. En een best mogelijke schatting van de afhaaldatum . 21 December :)

Moet zeggen dat ik gezien de huidige drukte bij alle leveringen deze dagen verwacht had langer op een reactie te moeten wachten, blij verrast dus !

Als ze deze weken tot en met 31 December doorkomen met die enorme aantallen uitleveringen in NL wordt alles daarna een 'walk in the park' voor de DSen en eindassemblage..
 
WARNING : off-topic


? hoe kan dat ? Je woont in België ? Dan heb je toch een rood-witte nummerplaat ?

Ik ben Nederlandse ondernemer met een NL KVK inschrijving en lease bij een NL leasemaatschappij. Tja, dan worden het gele platen. Mijn huidige auto en de auto van mijn vrouw (beide eigendom) staan dan weer op wit-rode platen... Over de grens wonen is vaak geweldig (heerlijk vriendelijke en Bourgondische mensen hier in BE) en soms lastig (btw aangifte...).
 
Ik ben Nederlandse ondernemer met een NL KVK inschrijving en lease bij een NL leasemaatschappij. Tja, dan worden het gele platen. Mijn huidige auto en de auto van mijn vrouw (beide eigendom) staan dan weer op wit-rode platen... Over de grens wonen is vaak geweldig (heerlijk vriendelijke en Bourgondische mensen hier in BE) en soms lastig (btw aangifte...).

interessant... moet ik eens nakijken. ik wil ook wel een NL-nummerplaat... (ben wel Belg)

overigens, ik heb een tijdje bij 'de Zwan' gewerkt (nu Struyk Foods).

- - - Updated - - -

mooi verhaal van Elon Musk over de model s die in de fik vliegen.

http://www.teslamotors.com/nl_NL/blog/mission-tesla


persoonlijk vind ik het algemene verhaal in de pers over de drie VurigeTesla's nogal ééndimenioneel. "Tesla vliegt In brand", that's it.

Een brand is evenwel een complex proces. In het kort zijn er vier belangrijke kenmerken bij een brand :

1. hoe groot moet de trigger zijn tot de kiem voor brand : duidelijk dat Tesla hier veel beter scoort dan eender welke ICE.

2. zodra de kiem er is : hoe snel ontwikkelt de brand zich ? Opnieuw duidelijk een voordeel voor Tesla. In alle drie de gevallen is de brand pas tot ontwikkeling gekomen ruime tijd na de impact. Geldt overigens voor alle mij bekende Li-batterij branden..

3. eens het vuur 'in de pan zit'; hoe hevig is de brand : Hier wordt het voor een batterij-pack zoals bij Tesla moeilijker. De brand is steeds hevig (alhoewel niet in het passagiers-compartiment), en zeer spectaculair. Goed voor internet.

4. hoe makkelijk is de brand de blussen. Opnieuw niet eenvoudig bij een brand van een batterij-pack.


samengevat : ik maak mij geen zorgen, en vind het jammer dat de vering (voorlopig?) is aangepast.
 
Hoe later op de avond hoe meer ik ervan baal!
Maanden gewacht en vorige week blij gemaakt, van alles moeten regelen om as. donderdag daar te kunnen zijn
En dan ...."we missen een aantal onderdelen"
Ik heb de auto zaterdag zien staan en er hoefde alleen een accu en motor onder.

Lex .....geduld......geduld....


Nee dat wist de contact persoon weer niet.
Hopelijk geen verhaaltje omdat er meer aan de hand is en ze ff snel twee dagen kopen.
Het zou me echter ook niet verbazen als zaterdag ook weer wordt verplaatst.

tja.....ik wacht ongeduldig af.
 
Ik heb vandaag de auto gehaald. De grin is van mijn gezicht af te bikken, krijg mij mond niet meer normaal!!

heerlijke auto, goede uitleg van 1,5 uur. Gelijk wat dingen ingesteld en rijden maar. Hierbij wat foto's binnenkort meer ervaring en foto's
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    43.5 KB · Views: 337
  • image.jpg
    image.jpg
    73.5 KB · Views: 323
... vind het jammer dat de vering (voorlopig?) is aangepast.

Ik las ergens dat een lagere vering ook leidt tot meer slijtage aan de binnenzijde van de achterbanden (versterking van het effect van negatief camber). Dan zou een hogere stand dus een kostenvoordeel hebben. Ben benieuwd hoe veel slijtage dit zou schelen.

Ik heb overigens update 5.8 nog steeds niet geaccepteerd en zoef dus nog in de laagste stand over de weg.
 
Snap dat ze bij Tesla 'iets willen doen' doch vind de afweging om de auto nu bij snelweegsnelheden hoger te zetten geen goede afweging. We gaan nu alle auto's hoger en dus instabieler en minder aerodynamisch maken voor de extreem kleine kans dat er bij 1 op de 7000 brand kan uitbreken. Mogelijk nu t.g.v. de wet van de grote aantallen er nu onder de streep een onveiligere situatie is.
 
Snap dat ze bij Tesla 'iets willen doen' doch vind de afweging om de auto nu bij snelweegsnelheden hoger te zetten geen goede afweging. We gaan nu alle auto's hoger en dus instabieler en minder aerodynamisch maken voor de extreem kleine kans dat er bij 1 op de 7000 brand kan uitbreken. Mogelijk nu t.g.v. de wet van de grote aantallen er nu onder de streep een onveiligere situatie is.

Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:

- - - Updated - - -

Ik heb vandaag de auto gehaald. De grin is van mijn gezicht af te bikken, krijg mij mond niet meer normaal!!

heerlijke auto, goede uitleg van 1,5 uur. Gelijk wat dingen ingesteld en rijden maar. Hierbij wat foto's binnenkort meer ervaring en foto's

Vette bak! Exact op die plek stond ik ook afgelopen vrijdag.
 
Het verschil in hoogte in relatie tot veiligheid lijkt mij wat ver gezocht. Mijn ouderwetse ICE zet ik op niet-Nederlandse snelwegen expres wel eens op stand comfort, waardoor deze ook weer iets omhoog komt. Kan er rustig 160+ mee rijden, als een streep.
Ben het natuurlijk wél eens dat het aan de rijder zelf is om de rij hoogte te bepalen.
Aerodynamica zal de grootste factor zijn om de auto te laten zakken bij hogere snelheden.
Afwachten dus maar weer tot firmware 6...
 
Hoi Wallien, ik belde gewoon het nummer van de product specialist: +31499462993. Vriendelijk te woord gestaan: "Oh, u heeft al besteld en bent gewoon nieuwsgierig!". VIN nummer doorgegeven en op basis daarvan kreeg ik te horen dat een DS binnenkort contact zou opnemen. Aldus geschiedde, een uurtje later had ik de DS aan de lijn met het verlossende woord. Wel apart dat ze blijkbaar zo achterlopen met het maken van de afspraken voor levering, ik kon al de 29e a.s. in Tilburg ophalen maar dat is nu dus 2 dec geworden in A'dam.

Ok, bedankt voor de tip. Ga morgen ook maar eens bellen dan, want via Athlon wordt ik niet veel wijzer...