Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik zo vrij mag zijn... wat voor BMW was/is dat dan?
In de test van Autovisie wordt de nieuwe Porsche Panamera Hybrid op wegligging compleet zoekgereden door een Tesla, vandaar mijn vraag.

Een BMW 530d van 19 maanden oud, met Dynamic Drive en Active Steering. Het viel me gisteren onder andere op toen ik over de brug bij Zijkanaal C op de A9 schoot. Waar de BMW daar als een plank ligt op hogere snelheid, werd de Model S erg gevoelig in het stuur (met de stuur instelling op Sport).
 
Yes!
aruryhev.jpg
enedygeh.jpg

Gaaf!!
 
Ik heb wel een vermoeden wat de oorzaak van deze conclusie(s) kan zijn. Ook de autojournalisten dachten op een bepaald moment al aan de maximale grip van de Tesla te zitten, ongeveer gelijk met die Porsche Panamera. Tegelijk was de conclusie dat de Porsche (en ongetwijfeld ook de meeste BMW's) duidelijk meer gevoel in de besturing overbrengen op de chauffeur. Oftewel, in de Tesla voel je minder wat er gebeurt in bochten. Met het lage zwaartepunt in het achterhoofd :)smile:) als je dan gewoon de echte grenzen opzoekt blijken die een stuk verder te liggen.
Dus ik zou zeggen, zoek ergens een heel groot stuk asfalt op, en ga eens wat experimenteren met die wegligging!
Zou heel goed kunnen hoor. Sterker nog, ik hoop het, ik denk het en ik wil het. Ik heb de Model S ook nog niet echt durven testen nadat ik een momentje had dat leek op wat onderstuur. Maar ik moet er bij zeggen, ik ben echt een doodnormale gemiddelde rijder. Geen racelicentie zoals sommigen hier, mensen die zo'n auto veel beter kunnen beoordelen, en geen ervaringen met auto's die echt in het dure segment vallen.
En weet je, ik stapte daarnet met boodschappen tassen de AH uit richting mijn auto, en dan staat hij me daar tegemoet te grijnzen met die dikke kont van hem. Jez*s, is die van mij, schiet er dan door mijn hoofd. En met een brede grijns neem ik weer plaats. Was best blij met mijn BMW, maar dat heb ik daarmee nog nooit gehad.
 
Zou heel goed kunnen hoor. Sterker nog, ik hoop het, ik denk het en ik wil het. Ik heb de Model S ook nog niet echt durven testen nadat ik een momentje had dat leek op wat onderstuur. Maar ik moet er bij zeggen, ik ben echt een doodnormale gemiddelde rijder. Geen racelicentie zoals sommigen hier, mensen die zo'n auto veel beter kunnen beoordelen, en geen ervaringen met auto's die echt in het dure segment vallen.
En weet je, ik stapte daarnet met boodschappen tassen de AH uit richting mijn auto, en dan staat hij me daar tegemoet te grijnzen met die dikke kont van hem. Jez*s, is die van mij, schiet er dan door mijn hoofd. En met een brede grijns neem ik weer plaats. Was best blij met mijn BMW, maar dat heb ik daarmee nog nooit gehad.
Daar sluit ik me bij aan.

De M5 die ik heb uit '99 rijd compleet anders en wellicht daardoor ook niet goed te vergelijken. "Lekker rijden" is ook behoorlijk subjectief.

Rijd de S lekker? Ja! Is het de beste auto op de weg? Nee, vast en zeker niet.

Mijn Kawasaki Z750R motor is ook niet de "beste" op de weg, maar een lol dat ik er mee heb. Vooral dat laatste is belangrijk in mijn optiek.

En nu moet ik mijn S 11 dagen missen.... Weer even een stukje vliegen. Ben verdomd blij als ik de 9e weer thuis ben!
 
Bij mij staan de 21" velgen erop terwijl ik 19" besteld heb :confused:
Update even de iPhone App, in de versie die deze week uit gekomen is staan de wielen ook goed.
Wagen opgehaald.
Alles naar wens, behalve een rode stekker.
Alleereerst .. SUPER WAGEN. Rijdt echt subliem !
Echter vet probleem, dichts bijzijnde publiek laadpunt is 3.5 km vandaan...
BALEN !

Weet nog niet goed hoe ik het ga doen met laden..
Feli! Even tijdelijk aan de 13A schuko totdat de Rode adapter er is? Iets laden is altijd beter dan niets.
Misschien zie ik je dan nog. Ik ga waarschijnlijk even aan de supercharger voordat ik naar Amsterdam ga.

Patser... Even aan de SuperCharger :) Dat heb ik nog niet gedaan :(
 
De mijne gisteren om 14:00 uur opgehaald in Tilburg. Om kwart voor drie de fabriek uitgereden. Uiteindelijk de auto pas om kwart over 12 gisteravond met rust gelaten. Wat een lekkere auto. En zonder kwaliteitsissues. Enig puntje is dat DAB regelmatig uitvalt. Ben ook helemaal blij dat ik voor blauw gekozen heb, hoewel die kleur met dit sombere weer niet tot zijn recht komt, maar onder het heldere licht tijdens de aflevering vind ik 'm prachtig. De S85 is zoals een aantal van jullie al gezegd hadden inderdaad snel genoeg. Een hoop verbaasde gezichten gezien van familie en vrienden die meereden.

Nu nog even een paar uur tijd vinden om de Alloygators erop te zetten. Iemand die dit al zelf heeft gedaan en nog tips heeft?