Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat wordt dan een leuke roadtrip dit weekend:

Weert --> Almelo
Almelo --> Zevenaar
Zevenaar --> Weert
Weert --> Oosterhout
Oosterhout --> Kortrijk (B) Overnachten dus aan de 50 km/h oplaadpaal (Blue Corner)
Kortrijk (B) --> Harnes (F)
Harnes (F) --> Oosterhout
Oosterhout --> Weert

Bij de onderstrepingen moet ik opladen. Kom dus 1 keer in Zevenaar en 2 keer in Oosterhout. In totaal ongeveer 1.000 km.

Bij nood heb ik altijd nog de zeemap ;-)

Op deze manier met de superchargers is het dus zelfs geen probleem om 1.000 km in een weekend af te leggen.
 
Na twee super leuke Tesla Club Belgium First Tuesdays events met telkens tussen 50 à 70 deelnemers is het nu tijd om jullie uit te nodigen voor de Tesla Club Nieuwjaars Receptie op woensdag 5 februari 2014 vanaf 18:30 - 23:30 (Of misschien wel nog later...)

De Nieuwjaars receptie is zoals onze First Tuesdays volledig gratis (Met dank aan onze sponsors: Bowery S-Bar, Laurent Perrier, Bru, Electrabel) en dankzij de hulp van verschillende vrijwilligers (Geef een seintje als je wilt mee helpen).
Ook alle lekkere hapjes, champagne en drankjes zijn gratis. (Zie registratie formulier voor het menu)

Er zijn maar 150 plaatsen (Dit zijn dus maar 75 koppels of maar 21 volle Tesla Model S'en)

Inschrijven is eenvoudig: Tesla Club Nieuwjaars Receptie 2014

Locatie: Bowery S-Bar, Leuvensesteenweg 650, 1030 Schaerbeek, België.

Parking is gratis, veilig en ondergronds met 2 x 22kWh Type 2 laadpalen. (Of je springt even binnen bij de SuperCharger in Oosterhout ;-)

We hopen er terug heel wat leuke TMC Forum mensen IRL te zien, dansen, ervaringen delen, etc.

@XFrank kan misschien een leuke poster maken?
 
Af en toe kijk ik op het Duitse forum of daar nog iets nieuws staat.
Er wordt nu ook melding gemaakt van de eerste Zwitserse supercharger in aanbouw (met foto's): Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa
Verder verwees men hier ook naar het persbericht over de opening van de Nederlandse superchargers: EERSTE TESLA SUPERCHARGERS IN NEDERLAND OPENEN DE ROUTE NAAR DUITSLAND EN BELGIE | Press Releases | Tesla Motors
Mooi, dat past prima in mijn wintersportroute!
Persbericht stemt ook hoopvol ("Met meer Supercharger stations die binnenkort openen in Duitsland, kunnen Model S rijders nog deze winter door Duitsland naar Zwitserland en Oostenrijk rijden. De route naar Brussel zal volgend jaar verlengd worden naar Frankrijk, zodat reizen naar Zuid Frankrijk mogelijk is.")
 
Waarom zou de BTW aftrek van een Model S geweigerd worden ? Mij is er geen limiet bekend voor wat betreft het bedrag dat je aan een bedrijfswagen spendeert !
Heeft er al iemand van jullie problemen gehad met de BTW aftrek ???

Je kan geen BTW aftrek doen op het deel dat je de auto privé gebruikt. Maar hiervoor tel je jaarlijks het zgn. BTW-forfait bij van 2,7% over de catalogusprijs. De BTW van de aanschaf kun je wel gewoon als voorbelasting terug vorderen.
 
Mijn gemiddelde verbruik is nu 290Wh/km na de eerste 600km. Moet ik wel bij zeggen dat het heel veel testritjes zijn, accu opgewarmd moet worden en ik sound studio heb.

Overigens vind ik sound studio best prima klinken! Moet je wel direct dat dolby uitzetten. Alleen dab knettert/knispert af en toe een beetje, iemand anders ook last van?
Hey Dylan,
Heb mijn 'Autorijden 3.0' MS 2 dagen geleden opgehaald. Echt bizar gave auto. Maar heb inderdaad ook dat DAB knettert (en regelmatig weg valt). FM is ok en Spotify via Lumia ook:)
 
Mooi, dat past prima in mijn wintersportroute!
Persbericht stemt ook hoopvol ("Met meer Supercharger stations die binnenkort openen in Duitsland, kunnen Model S rijders nog deze winter door Duitsland naar Zwitserland en Oostenrijk rijden. De route naar Brussel zal volgend jaar verlengd worden naar Frankrijk, zodat reizen naar Zuid Frankrijk mogelijk is.")

Dit klinkt inderdaad hoopvol. Wij willen in de carnavalsvakantie (1 t/m 8 mrt) naar Oostenrijk en ik heb bewust nog niet geboekt omdat ik via de SC's wil rijden. Eerst maar eens kijken wat er vanuit Duitsland haalbaar is in Oostenrijk.
 
Je kan geen BTW aftrek doen op het deel dat je de auto privé gebruikt. Maar hiervoor tel je jaarlijks het zgn. BTW-forfait bij van 2,7% over de catalogusprijs. De BTW van de aanschaf kun je wel gewoon als voorbelasting terug vorderen.

gasten opgelet; de titel van dit bericht is/was

Fiscale analyse (voor de Belgen...)

vooral het gedeelte tussen haakjes is belangrijk
 
Na twee super leuke Tesla Club Belgium First Tuesdays events met telkens tussen 50 à 70 deelnemers is het nu tijd om jullie uit te nodigen voor de Tesla Club Nieuwjaars Receptie op woensdag 5 februari 2014 vanaf 18:30 - 23:30 (Of misschien wel nog later...)

De Nieuwjaars receptie is zoals onze First Tuesdays volledig gratis (Met dank aan onze sponsors: Bowery S-Bar, Laurent Perrier, Bru, Electrabel) en dankzij de hulp van verschillende vrijwilligers (Geef een seintje als je wilt mee helpen).
Ook alle lekkere hapjes, champagne en drankjes zijn gratis. (Zie registratie formulier voor het menu)

Er zijn maar 150 plaatsen (Dit zijn dus maar 75 koppels of maar 21 volle Tesla Model S'en)

Inschrijven is eenvoudig: Tesla Club Nieuwjaars Receptie 2014

Locatie: Bowery S-Bar, Leuvensesteenweg 650, 1030 Schaerbeek, België.

Parking is gratis, veilig en ondergronds met 2 x 22kWh Type 2 laadpalen. (Of je springt even binnen bij de SuperCharger in Oosterhout ;-)

We hopen er terug heel wat leuke TMC Forum mensen IRL te zien, dansen, ervaringen delen, etc.

@XFrank kan misschien een leuke poster maken?

Klinkt goed! We proberen te komen, zal ik nog bevestigen via aanmeldformulier.
 
Daarom had je vanmorgen geen tijd kopje koffie te komen drinken?
Doe Joerek de groetjes, Arnold
PS liggen Vossen 22inch er al onder?

Haha :) klopt! Deze maar 1 onderdeel was er niet maar staat wel mooi me 22"
winterset
ImageUploadedByTapatalk1386356877.065220.jpg

ImageUploadedByTapatalk1386356893.332699.jpg
 
Wekenlang zie je geen andere rijden en dan opeen drie tegelijk ! Vanmiddag 6 dec, A27 net voor Sleeuwijk. Klaarblijkelijk op weg naar Amsterdam om drie toekomstige berijders gelukkig te gaan maken. Heb maar even vriendelijk getoeterd naar de chauffeur - hij had mij al in de gaten. En kort daarvoor mijn SC doop gehad - fascinerend !

20131206-IMG_2199.jpg
 
De S staat weer op de oprit!
Reparatie duurde bij elkaar dus een week (zondag is de auto opgehaald, 2 dagen 'oud'). Het was een lastig probleem waarbij de auto aangaf dat de 12v accu een te lage spanning had waardoor de auto niet meer kon rijden, duurde een paar dagen voordat het duidelijk was waar het probleem lag. Interessant genoeg was het de (85kw) batterij die 'niet goed' was, deze is vandaag compleet vervangen. Achterklep is ook meteen goed afgesteld, auto is nu merkbaar stiller.
Ben heel blij dat ik de auto weer heb, dat wordt genieten van het weekeinde!