Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik hoop alsnog dat èèn iemand met 85, en èèn iemand met 60 die gegevens kan delen....

Volle baterij tesla.jpg


Is dit leesbaar? IK hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

mvg

(PS: Ook gelijk het gemiddelde gebruik van mijn 60 kW, dat is wel is aan mijn gevraagd geloof ik:smile:)
 
Stuk beter dan die dure Volkswagen;-)

- - - Updated - - -
Beetje off topic, maar ken je het filmpje van Clarkson, "stomend met een wulpse dame" achter in een Phaeton?
Moeite van het kijken waard, even zoeken in YouTube naar "top gear phaeton". Heb nu 330 k op de teller in mijn dikke Passat.
ik ga toch wel met wat pijn afscheid nemen van die kar....

Mmm, een Phaeton, heel lang naar gekeken, schitterende auto, superdeluxe maar understated, zoals het hoort. De maandelijkse kosten vond ik echter een beetje te gek, blij dat ik het niet gedaan heb en nu de centjes had voor een S.
 
Bugje gevonden! Misschien is het al eens gemeld hier maar kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben:

ImageUploadedByTapatalk1386327131.242562.jpg
ImageUploadedByTapatalk1386327145.942383.jpg


Ik heb het laadvermogen niet in km/uur maar in kWh ingesteld op het center display, nu zie ik zowel in het display als op de app staan dat hij met 3kW aan het laden is. Dit is echter de waarde per fase, het daadwerkelijke totale laadvermogen is 9 kWh (en dat zou ook zo afgebeeld moeten worden lijkt me?)
Als ik terugschakel naar km/uur weergave dan staat er wel een getal in de 40 km/uur.
 
Bugje gevonden! Misschien is het al eens gemeld hier maar kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben:

View attachment 37356View attachment 37357

Ik heb het laadvermogen niet in km/uur maar in kWh ingesteld op het center display, nu zie ik zowel in het display als op de app staan dat hij met 3kW aan het laden is. Dit is echter de waarde per fase, het daadwerkelijke totale laadvermogen is 9 kWh (en dat zou ook zo afgebeeld moeten worden lijkt me?)
Als ik terugschakel naar km/uur weergave dan staat er wel een getal in de 40 km/uur.

ja, die had ik al ontdekt. Blijft lastig voor Amerikanen om in 3 fasen te denken. Zeker voor softwarebouwers....
 
Bugje gevonden! Misschien is het al eens gemeld hier maar kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben:

View attachment 37356View attachment 37357

Ik heb het laadvermogen niet in km/uur maar in kWh ingesteld op het center display, nu zie ik zowel in het display als op de app staan dat hij met 3kW aan het laden is. Dit is echter de waarde per fase, het daadwerkelijke totale laadvermogen is 9 kWh (en dat zou ook zo afgebeeld moeten worden lijkt me?)
Als ik terugschakel naar km/uur weergave dan staat er wel een getal in de 40 km/uur.

Lol dacht even dat ik weer eens iets fout had gedaan met de Keba configureren.
Je ziet enkel 230V staan, terwijl dit eigenlijk 400V is (naja tussen de L1-L2-L3 dan, niet tussen de N-L1 etc).

Helaas heeft de monteur de dipswitches niet aangeraakt, dus staat de Keba op 10A enkel... vanavond het apparaat open schroeven en dat even op 16A zetten.
Met een 3x25A moet dat veilig genoeg zijn zou ik zeggen.

Trouwens, hetzelfde gebeurt ook bij een publiek laatpunt...
 
Af en toe kijk ik op het Duitse forum of daar nog iets nieuws staat.
Er wordt nu ook melding gemaakt van de eerste Zwitserse supercharger in aanbouw (met foto's): Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa
Verder verwees men hier ook naar het persbericht over de opening van de Nederlandse superchargers: EERSTE TESLA SUPERCHARGERS IN NEDERLAND OPENEN DE ROUTE NAAR DUITSLAND EN BELGIE | Press Releases | Tesla Motors

- - - Updated - - -

En dus zou Zevenaar nu ook open en werkend moeten zijn...
 
Bugje gevonden! Misschien is het al eens gemeld hier maar kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben:

View attachment 37356View attachment 37357

Ik heb het laadvermogen niet in km/uur maar in kWh ingesteld op het center display, nu zie ik zowel in het display als op de app staan dat hij met 3kW aan het laden is. Dit is echter de waarde per fase, het daadwerkelijke totale laadvermogen is 9 kWh (en dat zou ook zo afgebeeld moeten worden lijkt me?)
Als ik terugschakel naar km/uur weergave dan staat er wel een getal in de 40 km/uur.

He Luke nog even je velgen aanpassen in "mijn Tesla" geen gezicht zo:wink:
 
Zijn er nog meer mensen die de zijspiegels aan de donkere kant vinden?

Ik ben een achteruit inparkeerder en ik merk nu dat bij het achteruit rijden in het donker (geen andere verlichting in de buurt), de led achteruitrijverlichting veel minder licht geeft dan een conventionele witte gloeilamp.
Dit in combinatie met de donker gecoate buitenspiegels maakte dat ik vanmorgen erg veel moeite had om de auto binnen de vage belijning van het parkeervak te zetten (er stonden nog geen andere auto's). Via de camera zag ik de lijnen ook niet (was een vrij korrelig beeld in het donker).
Heb uiteindelijk een aantal pogingen moeten wagen om hem recht en binnen de lijnen te zetten (gelukkig was er nog niemand op de parkeerplaats, schaam schaam).
Lijkt een combinatie te zijn van de leds die minder ver stralen dan een gloeilamp en de donker gecoate zijspiegels.

Wat is jullie ervaring, kwestie van gewenning?

Spiegels zijn het kleinste deel van het probleem. Echte probleem zijn de LED's voor achteruitrijden. Die zitten er bijna voor de sier op. Lichtopbrengst is veel te weinig om iets te kunnen zien. Ook op de camera zie je nauwelijks verschil met die lamp aan of uit.
Ook al even gedacht over oplossingen maar dat zal niet zo eenvoudig zijn. Retrofitten van een gloeilamp zal wel lastig worden / onmogelijk zijn.
 
Ik heb dat ook, moet een aparte actie ondernemen om te ontgrendelen (dak-double-click). Bij gebruik van de Tesla UMC of de Supercharger is dat niet zo.

De combinatie van funcies met het dubbelklikken auto openen / laadkable ontgrendelen & opladen stoppen zou juist helemaal ontkoppeld moeten worden.

Stond pas in Duitsland bij een RWE paal die ik (met 5 km over) eindelijk aan de praat gekregen had (na eerst 13km verderop bij een paal te hebben gestaan die helemaal niet wilde en nog een tijdje mijn kabel niet wilde unlocken op de paal). Druk ik bij het weglopen per ongeluk 2x op het dak... Hoor ik een luide KLIK, laden gestopt en begon het hele gedonder weer van voren af aan. Kreeg het (gelukkig) alleen nog voor elkaar op de andere kant van de paal (ander laadpunt, nieuwe laadsessie).


Op zich is er wel over nagedacht. Eerste keer dubbelklikken is alleen auto open (als die op slot staat). Tweede keer dubbelklikken wordt de kabel ontgrendeld.
Maar als de auto toevallig niet op slot stond krijg je ongewenst gedrag. (bijvoorbeeld als je voor iemand anders de auto van enige afstand open wilt doen en deze al van slot af was.
 
Spiegels zijn het kleinste deel van het probleem. Echte probleem zijn de LED's voor achteruitrijden. Die zitten er bijna voor de sier op. Lichtopbrengst is veel te weinig om iets te kunnen zien. Ook op de camera zie je nauwelijks verschil met die lamp aan of uit.
Ook al even gedacht over oplossingen maar dat zal niet zo eenvoudig zijn. Retrofitten van een gloeilamp zal wel lastig worden / onmogelijk zijn.

Donkere spiegels is iid even wennen.
Vooral op de snelweg zit er een groot verschil tussen binnen- en buitenspiegel. In de buitenspiegel lijkt alles veel verder weg dan het is. Dan denk je "ik kan nog makkelijk naar links", realitycheck op binnenspiegel..."toch maar even niet". Idem met weer rechts invoegen na inhalen, die buitenspiegels kloppen voor geen meter.
 
Donkere spiegels is iid even wennen.
Vooral op de snelweg zit er een groot verschil tussen binnen- en buitenspiegel. In de buitenspiegel lijkt alles veel verder weg dan het is. Dan denk je "ik kan nog makkelijk naar links", realitycheck op binnenspiegel..."toch maar even niet". Idem met weer rechts invoegen na inhalen, die buitenspiegels kloppen voor geen meter.

Even wennen... Ik heb er echt geen problemen mee.
 
Donkere spiegels is iid even wennen.
Vooral op de snelweg zit er een groot verschil tussen binnen- en buitenspiegel. In de buitenspiegel lijkt alles veel verder weg dan het is. Dan denk je "ik kan nog makkelijk naar links", realitycheck op binnenspiegel..."toch maar even niet". Idem met weer rechts invoegen na inhalen, die buitenspiegels kloppen voor geen meter.

Inderdaad bekend probleem.

auto_mirror_jurassic_park_(1993),_paulomonteiro_wordpress_copy.jpg