Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben nog even gaan zoeken voor de 19" en 21" banden en heb het bijgaande sheetje gemaakt.

19": 245/45R19
21": 245/35R21
....
Iedereen moet de keuze natuurlijk zelf maken, maar doe je met dit sheet je voordeel!

In jouw sheet geef je aan de de snelheid index minstens Y moet zijn (of 300km/u)
terwijl de Vmax van de model S 212 km/u is. Dus zou een snelheid index vanaf V al voldoende moeten zijn, niet?
 
Ik heb ook nog even wat rond gevraagd voor verzekeringen en kwam uit bij Centraal beheer ([email protected]):

- 36 maanden nieuwwaarde garantie
- Geen eigen risico
- Tesla alarm is goed gekeurd
- Geen stallings eisen

Prijs:
NL: EUR 750,00
BE: EUR 1500,00

Lijkt me aardig redelijk zo, nietwaar? Ik betaal voor mijn motor van twee jaar oud EUR 600,00 per jaar voor All-Risk...

Heb deze voorwaarden ook via mail aangeboden gekregen, MAAR.... je vergeet de 27,10% verzekeringstaks op het stuk burgerlijke aansprakelijkheid ( aan 750 euro ) en 26,75% taks op het stuk omnium ( aan 750 euro ). Totaal komt voor ons Belgen dan op 1904 euro !!!
Ze bieden trouwens ook pechverhelping Europa aan tegen 65 euro.
 
In jouw sheet geef je aan de de snelheid index minstens Y moet zijn (of 300km/u)
terwijl de Vmax van de model S 212 km/u is. Dus zou een snelheid index vanaf V al voldoende moeten zijn, niet?
Dan zijn de standaard banden van Tesla.

Ik heb de Y niet verzonnen, maar zijn fabrieksopgaven.


Heb deze voorwaarden ook via mail aangeboden gekregen, MAAR.... je vergeet de 27,10% verzekeringstaks op het stuk burgerlijke aansprakelijkheid ( aan 750 euro ) en 26,75% taks op het stuk omnium ( aan 750 euro ). Totaal komt voor ons Belgen dan op 1904 euro !!!
Ze bieden trouwens ook pechverhelping Europa aan tegen 65 euro.
Oh, zo ver ben ik niet op de hoogte van de regels in België :)
 
Hadden de resultaten van q4 niet bekend moeten zijn ondertussen?
Of hebben ze het bij Tesla te druk met oorlog voeren met de krant!
Ik snap best dat Tesla zijn gelijk wil halen maar oorlog heeft altijd meer slachtoffers dan bedoeld!
De mensen die Tesla kennen en een Tesla willen kopen lezen de tekst toch anders als de niet gelovers:biggrin:
En laten we eerlijk zijn het enige waar je bij een Tesla over kunt zeiken is de range ( ook al vind ik het onzin want dat weet je gewoon als je hem koopt/leent/test)
Maar ja wie ben ik
 
Ik begreep van Tesla UK dat als ik de volledige 30 dagen had gewacht de auto net zo snel zou komen. Voor de leverdatum maakt het dus blijklbaar niet zoveel uit wanneer je je bestelling definitief maakt.

Ik ben zelf Sig105 en kreeg net bij bestelling binnen dag na mail ook juli-augustus als leverperiode :-( Had mezelf toch al best verheugd op voor de zomervakantie (juni).

- - - Updated - - -

Voor wie interesse heeft voor antwoorden op aantal vragen van mijn kant

1. U kan een 2e set wielen met winterbanden bestellen, dit is bij de configuratie echter niet mogelijk. Deze wens kunt u aangeven bij het laatste contact voor de levering; circa 1 maand voor levering.
2. In Nederland zullen wij ook de mogelijkheid hebben tot een meerjarig onderhoudscontract, de details hiervan zijn echter nog niet bekend.
3. U kan tijdens het configureren aangeven dat u graag contact heeft met een elektricien om ingelicht te worden over de laadmogelijkheden. Over het algemeen zie ik dat veel mensen er voor kiezen om kracht stroom aan te vragen;hiermee heeft u de wagen in 4 – 4.5 uur van compleet leeg naar compleet volgeladen.
4. Wij zijn momenteel bezig om met Achmea een speciale Model S verzekering op te zetten.
5. Wij zijn bezig met een deal voor een pan-Europese data provider, als Signature houder zult u eerst een X aantal maanden gratis gebruik kunnen maken van deze data dienst. Hieropvolgend kunt u er voor kiezen om tegen periodieke betaling gebruik te blijven maken van de data. De data provider zal niet zelf te kiezen zijn, ik verwacht echter dat de deal die wordt opgezet voor u voordeliger gaat zijn dan de alternatieven.
Dit mede door het feit dat Tesla een sterke onderhandelingspositie heeft met het oog op de vele aangeleverde klanten
6. "Vraag ging over Phone app, had ik zelf al gevonden"
7. De huidige prognose is dat de eerste Signatures in juni/juli worden geleverd.
8. De wagen kan thuis worden afgeleverd(€500,-) of door u worden opgehaald in Tilburg.
9. Naast ons service centrum in Son & Breugel (Eindhoven) zullen wij op korte termijn centra openen in Amsterdam en Apeldoorn. Daarnaast hebben wij ook een mobiel Tesla Rangers team ter beschikking dat het onderhoud kan uitvoeren op locatie; hier is wel een KM vergoeding aan verbonden.
10. Wij onderzoeken momenteel de mogelijkheden tot een snellaadnetwerk in Europa, concrete informatie is echter nog niet beschikbaar
 
Hadden de resultaten van q4 niet bekend moeten zijn ondertussen?
Of hebben ze het bij Tesla te druk met oorlog voeren met de krant!
Ik snap best dat Tesla zijn gelijk wil halen maar oorlog heeft altijd meer slachtoffers dan bedoeld!
De mensen die Tesla kennen en een Tesla willen kopen lezen de tekst toch anders als de niet gelovers:biggrin:
En laten we eerlijk zijn het enige waar je bij een Tesla over kunt zeiken is de range ( ook al vind ik het onzin want dat weet je gewoon als je hem koopt/leent/test)
Maar ja wie ben ik

De bedoeling was om op 11 feb met cijfers te komen. De afgelopen dagen is er nogal onduidelijkhied geweest hierover. Gisteren is er een mail verstuurd naar de aandeelhouders dat de cijfers 20 feb bekend worden gemaakt.

Overigens zag ik zojuist als afleverdatum juni/ juli op mijn formulier staan. Terwijl ik toch zeker weet dat het de bedoeling is dat ze allemaal tegelijk worden afgeleverd.

Mooie dag, 500 Sig in Tilburg met hoopjes pers erbij.. Betere marketing kan je je niet wensen. Nog ergens een paar superchargers openen, klaar!
 
Vanaf morgen ben ik voor enkele weken weg. Ik ga het hier wel missen maar toch wil ik even mijn gedachten verzetten. Af en toe zal ik wel ergens een pc vinden om eens in te loggen. En anders is het tot 3 maart. Tegen dan verschijnen misschien de eerste mails bij de productie versies. Tot dan.
 
De bedoeling was om op 11 feb met cijfers te komen. De afgelopen dagen is er nogal onduidelijkhied geweest hierover. Gisteren is er een mail verstuurd naar de aandeelhouders dat de cijfers 20 feb bekend worden gemaakt.

Overigens zag ik zojuist als afleverdatum juni/ juli op mijn formulier staan. Terwijl ik toch zeker weet dat het de bedoeling is dat ze allemaal tegelijk worden afgeleverd.

Mooie dag, 500 Sig in Tilburg met hoopjes pers erbij.. Betere marketing kan je je niet wensen. Nog ergens een paar superchargers openen, klaar!

Ik vermoed dat de 500 Signatures vrijwel gelijktijdig (in dezelfde 1-2 weken) worden gebouwd en ook dat ze gelijktijdig op de boot gaan. Maar ze zullen niet gelijktijdig uitgeleverd worden.

In Tilburg moet er namelijk nog het een en ander geassembleerd worden, om de invoerheffing laag te houden, en dat zal wat meer tijd vergen. Met de aangekondigde 50 banen, die vast niet allemaal op de werkvloer zullen zijn, zal de Tilburgse vestiging geen capaciteit hebben om enkele honderden auto's per week te assembleren, zoals de fabriek in Fremont waar duizenden mensen werken.

En zodra er auto's gereed zijn, zullen ze die meteen willen uitleveren (en op transport zetten naar Noorwegen, Zwitserland, etc.) in plaats van te wachten tot ze alle 500 gereed zijn. Tesla zal namelijk zo snel mogelijk de aankoopsom binnen willen halen, anders zijn ze alleen maar aan het voorfinancieren.

Rogier gaf tijdens zijn praatje in Antwerpen aan dat bij die uitlevering de reserveringsvolgorde wordt aangehouden (dit in tegenstelling tot de configuratie-mails, die niet allemaal op volgorde worden verstuurd). Dus bijvoorbeeld #85 in Nederland zal de auto eerder krijgen dan #185. Maar het kan natuurlijk wel zijn dat #85 in Nederland de auto eerder krijgt dan #55 in Noorwegen, omdat die laatste auto eerst nog vanuit Tilburg verscheept moet worden.
 
Dan zijn de standaard banden van Tesla.

Ik heb de Y niet verzonnen, maar zijn fabrieksopgaven.
op de US site vind ik 2 types van banden
Goodyear Eagle RS-A2 245/45R19
en
Continental Extreme Contact DW 245/35R21 high-performance tires

Op de BE/NL site word niets vermeld.
Als ik de Goodyear band Google komt daar 98V bij te staan.
bij de continental levert Google weinig direct bruikbaar materiaal op. Tire Search Results levert daar een 96Y op.
 
op de US site vind ik 2 types van banden
Goodyear Eagle RS-A2 245/45R19
en
Continental Extreme Contact DW 245/35R21 high-performance tires

Op de BE/NL site word niets vermeld.
Als ik de Goodyear band Google komt daar 98V bij te staan.
bij de continental levert Google weinig direct bruikbaar materiaal op. Tire Search Results levert daar een 96Y op.
Ik denk dat de snelheidscode voor de S weinig uit maakt, als je 240km/h aan houd dan zit je wel safe.

Ik zou me meer druk maken om het gewicht, 96 vind ik al behoorlijk laag voor een auto die 2300kg weegt en met 5 personen en bagage rustig 2800kg kan wegen.
 
Net de mail gehad om hem te bestellen!
2 tellen werk want hij stond al klaar in mijn garage:biggrin:

Sig rood
Wel de spoiler ( anders word het zo'n ouwe lulle bak) :tongue:
Carbon interieur
Donkere velgen
Kinderstoeltjes
Glazendak

Simpel gezegd alles wat kon maar gedaan nu nog de 19 inch winter wielen/ banden en klaar

Onze hij moet nog wel geleverd worden. Bij mij stond eind mei begin juni !


Geintje er stond nog geen maand:wink:
 
Beste mensen,

Even een ander vraagje aan jullie.... of aan Tesla....

De Tesla S heeft, zover ik begrepen heb, best een mobiel internet verbinding via SIM kaart… In de VS is data roaming niet nodig… binnen Europa wel….
Om te weten wat het data verkeer zou kosten is het belangrijk om te weten hoeveel MB of GB de Tesla gemiddeld per maand nodig heeft…
Met dit gemiddeld bedoel ik dus wat de Tesla zelf nodig heeft voor de communicatie met de wagen… + wat ongeveer nodig is voor b.v. laden van wegenkaarten, (snel-) laadpunten en zo voor de GPS…
Uiteraard hangt dit laatste (kaarten en zo) samen met de intensiteit van het rijden (gebruik van internet radio enz enz)… maar enig idee zou volgens mij toch mogelijk moeten zijn enkel voor die basis behoeften…
Komt men b.v. toe met 500MB / maand of heeft met b.v. 2 GB of meer nodig?????

Tegen dat mijn wagen komt zou ik toch graag een idee hebben, om naar een operator (of mijn operator) te stappen en de kosten af te wegen voor b.v. een abonnement of pré paid card.. of b.v. een pré paid card voor data per land.., misschien interessant als men langer tijd in dat land verblijft (b.v. voor 14 dagen of meer vakantie in b.v. Frankrijk)…

En waarom????
Als ik lees wat de meesten schrijven ... ben ik maar een armoe zaaier van een particulier die zich met grote moeite (en jaren sparen en dan nog wat lenen) een Tesla S gaat aanschaffen... (die de laatste 12 jaar met een VW Lupo 3L reed....).. dus iemand waarvoor elke cent telt...
Waarom? Kort gezegd: een elektrische auto en de Tesla S was en is een echte levensdroom + ben ik die gangsters van een klassieke auto industrie kotsbeu (en de olie boeren) en wil hen dus geen één cent meer gunnen...
 
Wat ik begrepen heb uit voorgaande posts is dat Tesla een vaste sim kaart in de auto heeft zitten met een abbonnement (1e x maanden gratis waarschijnlijk) waar voor een vast bedrag (per maand) in heel Europa gebruik gemaakt van kan worden. Wil je dit niet dan kun je waarschijnlijk alleen via Wifi verbinding maken (of via een smartphone met tethering via Wifi).
 
Net de mail gehad om hem te bestellen!

Onze hij moet nog wel geleverd worden. Bij mij stond eind mei begin juni !

Geintje er stond nog geen maand:wink:
Het zal vast ergens in het forum te vinden zijn, maar is het mogelijk om te vermelden bij de afgegeven levertijd welk type batterij en of je de performance hebt besteld. Ik heb het idee dat de performance 88kwh als eerste geleverd gaan worden.
 
@karl: nee hoor, ik schud ook niet even aan een boom om wat biljetten op te vangen. Ik heb anderhalf jaar geleden veel geld aan een auto uitgegeven en toen nooit gedacht dat ik in 2013 weer ruim een ton zou willen uitgeven aan een auto. Ik heb als zelfstandige niks te klagen, en geniet vele fiscale voordelen met deze auto, maar de auto moet wel eerst bekostigd worden, de kost gaat duidelijk voor de baat uit. Maar ik krijg als zelfstandig ondernemer ook niet heel makkelijk een financiering (al kan ik een paar winstgevende jaren aantonen) en ik mag nog hopen dat ik mijn huidige auto nog voor iets meer dan een bodemprijs kan verkopen. In dat opzicht is het al vervelend dat je niet kunt inruilen bij Tesla. Ik hoef geen hoofdprijs, maar op zijn minst kunnen ze je helpen een prijs te krijgen vanuit een handelarennetwerk. Dus zonder zielig te willen doen want dat zijn we zeker niet, maar je hoeft jezelf niet te zien als een armoedzaaier die als enige flink moet sparen.
 
Hallo, Tesla Ambassadeurs,
Mijn eerste bericht, ik heb mij pas recent geregistreerd. Volg al maanden het forum, ben reservatie houder sinds vorig jaar september, en leer enorm veel van jullie verhalen ondanks dat ik zelf ook e.e.a. actief uitzoek. Afgelopen donderdag met twee vrienden een proefrit gemaakt, mijn tweede nadat ik eerder eind vorig jaar nog een proefrit bij Athlon kon maken met dank aan Kenan. Absoluut een aanrader tweemaal of wellicht meerdere keren een proefrit te maken, je bent toch onder de indruk de eerste keer dat je erin rijdt. Mijn eerste rit was ook met een bijna leeg batterijpakket dus het maximale vermogen in de Performance daalt dan. Afgelopen donderdag zo rond het middaguur een rit gemaakt en lekker wat rubber achtergelaten op het Antwerpse asfalt. Wow wat heeft die auto een brute kracht op de achterwielen, fantastisch. Gert Jan was duidelijk in zijn bewoordingen, "Op deze manier zult U elke 5.000 kilometer nieuwe banden moeten aanschaffen en U wenst 21 Inch....dat gaat u flink geld kosten!" Kortom, ik volg met grote aandacht jullie verhalen over banden, keuze van velgen en alternatieven, ik blijf overigens bij de 21 Inch velgen qua keuze en zal mijn rijstijl na verloop van tijd wel aanpassen als het te gortig wordt met de aanschaf van nieuwe banden. Verder heeft mijn interesse vooral ook de informatie over 3G en autoverzekering. Voor de nieuwsgierigheid gisteren een belrondje gemaakt naar Centraal Beheer en Groene Verzekering, beide op aanraden van dit forum, en mijn huidige verzekeraar Turien & Co die heeft zich gespecialiseerd in duurdere auto's of bijzondere risico's. Helaas niet veel wijzer geworden. Geen van de verzekeraars heeft de auto nog niet in hun database staan en geeft een premie af o.b.v. de Roadster en dan met een aangepaste prijs. Ik schrok wel enorm van de prijs die Centraal Beheer mij doorgaf, ik heb maximale korting en flink aantal schadevrije jaren maar de premie zal ik niet noemen maar was een regelrechte 'showstopper' als dat de premie gaat worden. Met een dergelijke premie en maximale korting van 75% zou ik in iets meer dan 8 jaar de auto nogmaals aan premie betaald hebben, dat heet dan geen verzekeren meer maar financieren. Ik ga er van uit dat ze daar een foutje hebben gemaakt en laat mij daar dus ook net door beïnvloeden Kortom, ik ben erg geïnteresseerd in ontwikkelingen voor collectieve inkoop met als tip ANWB verzekeringen die nu een speciaal tarief heeft voor EV's en zich daar een positie in wil verwerven ook met openbare laadpalen. Wat betreft 3G is wel een aandachtspunt, internetradio vreet mobiel dataverkeer en als je een beetje rit maakt, radio luistert en navigeert ben je snel door je datalimiet heen. Probeer maar eens op de mobiele telefoon de programma’s uit de App Store van Onavo die houden keurig bij wat je verbruikt per applicatie. Daarnaast is het zo dat de meeste provider voortaan in plaats van fair policy use een vast limiet in hun abonnement aanbieden. Kom je boven de limiet reken je elke extra Mb af waarbij 500Mb in een maand soms snel kan gaan zeker met streaming (radio luisteren via mobiel dataverkeer) of plaatjes downloaden.
Los van het forum waar nuttige informatie gedeeld wordt altijd geïnteresseerd in de opinie van Maarten Steinbuch en Wido den Hollander, ik noem ze maar even bij naam (Sorry als dat ongepast is). Maarten natuurlijk een voorvechter voor acceptatie van EV in Nederland en Wido als het gaat om oplaadmogelijkheden. Erg nuttig je verhaal op Groen7 over fysica en heb dit al meegegeven aan de docent 'NASK' van mijn zoon als proefwerkopgave uit te laten rekenen de laadtijd gegeven een bepaalde infrastructuur (bijvoorbeeld 3 fase en 32 A). De acceptatie van EV begint namelijk ook bij onze jeugd die straks niet beter weten en brandstof 'erg uit de tijd' vinden tegen de tijd dat zij gaan autorijden. Mijn kinderen zijn al anders gaan denken en toen ik ze de keuze liet was ook voor hen de Tesla Model S een perfecte auto voor ons.
Tot snel weer!
 
...en ik mag nog hopen dat ik mijn huidige auto nog voor iets meer dan een bodemprijs kan verkopen. In dat opzicht is het al vervelend dat je niet kunt inruilen bij Tesla. Ik hoef geen hoofdprijs, maar op zijn minst kunnen ze je helpen een prijs te krijgen vanuit een handelarennetwerk. Dus zonder zielig te willen doen want dat zijn we zeker niet, maar je hoeft jezelf niet te zien als een armoedzaaier die als enige flink moet sparen.

In Antwerpen begreep ik dat ze bezig zijn om voor klanten te realiseren dat je bij inruil drie biedingen krijgt op je auto van via Tesla. Logischerwijs wil Tesla zelf geen benzine auto's dus die biedingen komen van derde partijen (handelaren) (net als je een BMW inruilt bij AUDI of visa versa).
 
In Antwerpen begreep ik dat ze bezig zijn om voor klanten te realiseren dat je bij inruil drie biedingen krijgt op je auto van via Tesla. Logischerwijs wil Tesla zelf geen benzine auto's dus die biedingen komen van derde partijen (handelaren) (net als je een BMW inruilt bij AUDI of visa versa).

Daarnaast lees ik op Tesla Motors forum dat het in Amerika schijnbaar gebruikelijk is een ICE aan te houden, In Case of Emergency auto neem ik aan dan.