Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Daarnaast lees ik op Tesla Motors forum dat het in Amerika schijnbaar gebruikelijk is een ICE aan te houden, In Case of Emergency auto neem ik aan dan.

De mogelijkheid om op een ICE terug te kunnen vallen maakt de beslissing om een volledige electrische auto to kopen natuurlijk wel een stuk makkelijker. Wintersport met de Tesla zie ik ook voorlopig nog niet gebeuren.
 
Wat ik begrepen heb uit voorgaande posts is dat Tesla een vaste sim kaart in de auto heeft zitten met een abbonnement (1e x maanden gratis waarschijnlijk) waar voor een vast bedrag (per maand) in heel Europa gebruik gemaakt van kan worden. Wil je dit niet dan kun je waarschijnlijk alleen via Wifi verbinding maken (of via een smartphone met tethering via Wifi).
Zo ver ik lees (op andere delen van het forum) is het inderdaad een vaste SIM-kaart die je zelf niet (makkelijk) kan wisselen.

Het kan best wel eens zijn dat hij helemaal niet kan wisselen, Tesla weet gewoon de IMEI nummers van elke auto en geeft dat aan de operator door.

Als jij Vodafone/T-Mobile (gokje) verteld dat je straks 10.000 auto's hebt rijden die allemaal mobiel internet willen dan kan je écht wel een leuke deal sluiten. Hoe doet Audi dit anders in hun nieuwe modellen en ook Kia e.d. die hier mee gaan komen?

Erg nuttig je verhaal op Groen7 over fysica en heb dit al meegegeven aan de docent 'NASK' van mijn zoon als proefwerkopgave uit te laten rekenen de laadtijd gegeven een bepaalde infrastructuur (bijvoorbeeld 3 fase en 32 A). De acceptatie van EV begint namelijk ook bij onze jeugd die straks niet beter weten en brandstof 'erg uit de tijd' vinden tegen de tijd dat zij gaan autorijden. Mijn kinderen zijn al anders gaan denken en toen ik ze de keuze liet was ook voor hen de Tesla Model S een perfecte auto voor ons.
Ha, leuk om te horen! Leuk als kinderen dát zal leren. Het is inderdaad hun toekomst.

Afgezien van dat is het 'begrijpen' van energie nooit weg. Zeker als je weet dat een liter benzine 10kWh aan energie in zich heeft.

De mogelijkheid om op een ICE terug te kunnen vallen maakt de beslissing om een volledige electrische auto to kopen natuurlijk wel een stuk makkelijker. Wintersport met de Tesla zie ik ook voorlopig nog niet gebeuren.
Ik houd mijn Auris Hybride er nog naast, maar dat is puur omdat ik steeds vaker buiten de deur werk en mijn vriendin de auto mee neemt naar haar werk elke dag.

Anders had ik de Model S graag als enige auto gehad!
 
In Antwerpen begreep ik dat ze bezig zijn om voor klanten te realiseren dat je bij inruil drie biedingen krijgt op je auto van via Tesla. Logischerwijs wil Tesla zelf geen benzine auto's dus die biedingen komen van derde partijen (handelaren) (net als je een BMW inruilt bij AUDI of visa versa).

@Mark: wat ben jij nou voor een mafkees! Ik zit hier op het werk elke dag vlak naast je, en je vertelt me dit via het forum! Ha ha ha. Nou, misschien heeft iemand anders nog iets aan deze informatie, dus in dat opzicht heb je mijn zegen, maar wil je me niet meer zo laten zweten!?!
 
Hallo, Tesla Ambassadeurs, .....
Los van het forum waar nuttige informatie gedeeld wordt altijd geïnteresseerd in de opinie van Maarten Steinbuch en Wido den Hollander, ik noem ze maar even bij naam (Sorry als dat ongepast is). Maarten natuurlijk een voorvechter voor acceptatie van EV in Nederland en Wido als het gaat om oplaadmogelijkheden. .....
Tot snel weer!
dank je!!
 
In Antwerpen begreep ik dat ze bezig zijn om voor klanten te realiseren dat je bij inruil drie biedingen krijgt op je auto van via Tesla. Logischerwijs wil Tesla zelf geen benzine auto's dus die biedingen komen van derde partijen (handelaren) (net als je een BMW inruilt bij AUDI of visa versa).

Mark, via http://www.ikwilvanmijautoaf.nl kan je dit zelf doen. Ik heb dit vorige week gedaan met mijn Landcruiser en heb een goed bod gekregen. Afgelopen zaterdag de Landcruiser weggebracht naar degene die hem gekocht heeft, maar gelukkig was dit in de buurt. Het bedrijf helpt je echt een goed bedrag te krijgen. Ik heb verder geen belangen bij deze website, maar ik vond dat ze het goed deden. Je krijgt binnen 24 uur een bieding.

Ik ga zaterdag een Ford Scorpio halen van 18 jaar oud voor weinig. Die wil ik rijden totdat ik de Tesla kan ophalen. Zodra ik de Tesla heb, breng ik de Scorpio naar het begin van de straat en vraag aan de handelaren aldaar wie er het meeste voor over heeft. Ik koop hem zakelijk, dan hoef ik slecht netto 28 euro per maand aan bijtelling te betalen (bijtelling 35% over de economische waarde).

- - - Updated - - -

Beste mensen,
En waarom????
Als ik lees wat de meesten schrijven ... ben ik maar een armoe zaaier van een particulier die zich met grote moeite (en jaren sparen en dan nog wat lenen) een Tesla S gaat aanschaffen... (die de laatste 12 jaar met een VW Lupo 3L reed....).. dus iemand waarvoor elke cent telt...
Waarom? Kort gezegd: een elektrische auto en de Tesla S was en is een echte levensdroom + ben ik die gangsters van een klassieke auto industrie kotsbeu (en de olie boeren) en wil hen dus geen één cent meer gunnen...

@Karl, net wat al meer is gezegd. Wij zijn bijna allemaal zelfstandigen die hiervoor ook moeten sparen, ook al hoeven wij minder geld aan de belastingdienst te betalen. Een lening krijgen voor zo'n auto is bijna niet mogelijk. En wij moeten ook eerst alles ophoesten voor we het terug krijgen. Maar ik vind het wel stoer dat je zo'n aanschaf prive doet, je zal een van de weinigen zijn. Overigens komt er in 2014/2015 een Gen III auto, gelijk aan de VW Golf (oeps en dat is vloeken hoorde ik van Rogier) en ook met ongeveer zo'n prijs. Dus het duurt nog wel een jaartje of wat, maar dan wordt de ZE-auto voor bijna iedereen bereikbaar.
 
Hallo, zijn er mensen die ervaringen met Athlon hebben?

Ik sta namelijk op het punt om via Athlon een MS te kopen middels een financial lease constructie.
Volgens Athlon komt de auto dan uit hun reservering van 150 stuks en kan dus snel ( = dit jaar ) worden geleverd.

Ik veronderstel dat ik op deze wijze eerder over een MS kan beschikken dan wanneer ik zelf een MS bij Tesla reserveer.
Dit is voor mij belangrijk i.v.m. onzekerheid bijtelling 2014 en andere fiscale toestanden.
Overigens moet ik ook via Athlon de € 4.000 vooraf voor de reservering betalen.
 
Hoi Hans. Volgens mij klopt dat wel. Ik heb ook contact gehad met Athlon (nou ja, met leaseloket), en het lijkt er op dat dat inderdaad wel klopt. Al blijven ze redelijk vaag over de vraag of je dan vist in hun vijver van 150 reserveringen, of zelfs een aantal (50?) signatures daarvan. Operational lease is erg duur (onzekerheid bij een nieuw merk en model en het restwaarde risico dat bij hen ligt), maar financial lease moet prima lukken. Zelf via Tesla een model S reserveren gaat je zeer waarschijnlijk niet meer in 2013 een Model S opleveren. Dus als je in 2013 geleverd wil krijgen is een financial lease constructie via Athlon denk ik je enige kans. Succes!
 
Volgens mij is Athlon aardig betrouwbaar - de enige vraag waar het om gaat is of je inderdaad uit hun bestaande reserveringen mag putten of er achteraan komt. Van Tesla heb ik begrepen dat we (SIG187 geloof ik) eerder op augustus dan juni moeten rekenen.

Ze gaan natuurlijk in Tilburg hetzelfde als in Fremont beleven - eerst een paar per dag en dan langzaam maar zeker wat meer - en eigenlijk hoop ik dat ze voor dat ik aan de beurt ben, dat aantal niet te snel opvoeren, zodat het zeker goed gaat tegen de tijd dat mijn auto wordt 'afgemaakt'.

Maar je kan met Athlon vast een ontbindende voorwaarde opnemen dat levering in 2013 moet plaats hebben - en als ze dat niet 'durven' dan zegt dat genoeg....

Overigens - ik hoor heel sterkte geruchten dat in 2014 voor 'echte' EVs de 0% blijft gelden en dat alleen die plug-ins (die toch zelden ingeplugd worden) naar hogere percentages verhuizen - en terecht, dunkt me. Maar ik zou daar niet op gokken - laat Athlon dat maar doen (dus leveren in 2013 tenzij de 0% in 2014 ook nog geldt)...

gr

PJH

ps - waar is je laadpaal in A'dam ?
 
Dank jm en pjh voor jullie respons. Ik laat weten hoe het met Athlon verder gaat .
Inderdaad is voor mij financial lease aantrekkelijker dan de hoge operationele lease tarieven.

PJH:
ik lees idd. ook dat 0% uitsluitend voor pure EV blijft bestaan. Maar niets is zeker momenteel.
Mijn eigenbouw Smart EV en Nissan Leaf stonden afgelopen drie jaar op Oostelijke Eilanden en IJburg.
Leaf is echter net verkocht en Smart wordt waarschijnlijk een E-boot. Over 3 weken komt er een nieuwe Kangoo ZE bestel en hopelijk later dit jaar een MS.
 
Dank jm en pjh voor jullie respons. Ik laat weten hoe het met Athlon verder gaat .
Inderdaad is voor mij financial lease aantrekkelijker dan de hoge operationele lease tarieven.

PJH:
ik lees idd. ook dat 0% uitsluitend voor pure EV blijft bestaan. Maar niets is zeker momenteel.
Mijn eigenbouw Smart EV en Nissan Leaf stonden afgelopen drie jaar op Oostelijke Eilanden en IJburg.
Leaf is echter net verkocht en Smart wordt waarschijnlijk een E-boot. Over 3 weken komt er een nieuwe Kangoo ZE bestel en hopelijk later dit jaar een MS.

let op: op dit moment is het zo dat er vanaf 1-1-2014 7% gaat gelden voor alles < 50gr, dus EV en PHEV. Vanuit het FET (Formule E Team) proberen we druk uit te oefenen om 0% voor EV en 7% voor PHEV te realiseren, maar vooralsnog is dat absoluut nog niet gelukt.
 
Dank jm en pjh voor jullie respons. Ik laat weten hoe het met Athlon verder gaat .
Inderdaad is voor mij financial lease aantrekkelijker dan de hoge operationele lease tarieven.

PJH:
ik lees idd. ook dat 0% uitsluitend voor pure EV blijft bestaan. Maar niets is zeker momenteel.
Mijn eigenbouw Smart EV en Nissan Leaf stonden afgelopen drie jaar op Oostelijke Eilanden en IJburg.
Leaf is echter net verkocht en Smart wordt waarschijnlijk een E-boot. Over 3 weken komt er een nieuwe Kangoo ZE bestel en hopelijk later dit jaar een MS.
In Amsterdam met een Model S rijden.... Uitdagend! (Kleine straten enzo..)

let op: op dit moment is het zo dat er vanaf 1-1-2014 7% gaat gelden voor alles < 50gr, dus EV en PHEV. Vanuit het FET (Formule E Team) proberen we druk uit te oefenen om 0% voor EV en 7% voor PHEV te realiseren, maar vooralsnog is dat absoluut nog niet gelukt.
Daarom gaat die van mij ook 31-12 op kenteken staan. Alleen zou het wel mooi zijn als de 0% voor EV's behouden wordt.
 
Verzekering - BE:

Dit kreeg ik als offerte:

Tesla S
85KW
83.000 euro incl. BTW
Volledige omnium met geen afschrijving eerste 24 maanden
Vrijstelling is 0 wanneer de schade hoger is dan 750 euro (in zo goed als alle gevallen)

BA = 312,71 euro
Omnium = 1.709,37 euro
Rechtsbijstand = 49,25 of 64,04 voor de plus formule

Bijstand voertuig = 64,04 euro (in nieuwe wagen zit dit meestal de eerste 2 tot 4 jaar gratis bij de constructeur dus waarschijnlijk niet van toepassing)

Laat mij weten als er nog bijkomende vragen zijn.
U heeft dan ook de service van een makelaarskantoor.

vriendelijke groeten,

Steven Wellens
Buro SW BVBA
015 52 03 54
 
In Amsterdam met een Model S rijden.... Uitdagend! (Kleine straten enzo..)

Smalle straatjes maak ik me niet zo druk om, wel lijkt parkeren in Amsterdam me een lastige opgave met een MS.
Met alleen een achteruitrijcamera heb ik slechte ervaringen.
Daarom ben ik ook zeker van plan om onmiddelijk na levering a/d achterzijde (en wellicht voorzijde) parkeersensoren te laten monteren.
Ik neem aan dat er meer mensen zijn die dit willen. Weet iemand een goed bedrijf die dit kan doen ?
 
Ik overweeg ook wel parkeersensoren hoor. Ben het gewend geraakt en vrees dat ik dat ene lakse momentje van onoplettendheid wel een keer ga krijgen, dus ik word liever wakker gepiept voor het te laat is.
Blijft toch eigenlijk raar dat een auto die stijf staat van de electronische snufjes dit niet heeft. Parkeersensoren en electrisch inklapbare spiegels mogen van mij bij een toekomstige update van de Model S worden toegevoegd, dan hebben onze volgelingen er nog wat aan.

- - - Updated - - -

Gelukkig zijn er de nodige ontwikkelingen op het gebied van accu's. Interessant stukje:

http://www.nu.nl/gadgets/3203236/nieuwe-accu-drie-keer-zo-krachtig-en-snel-oplaadbaar.html