Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook de Tesla mogen ophalen: wat een prachtige auto! Echter ben ik zojuist thuis aangekomen met nog 30km range, vervolgens de Type 2 kabel die ik via http://www.laadkabelwinkel.nl/laadkabel-type2-3fase-32a-8meter heb aangeschaft uitgeprobeerd, maar helaas werkt deze niet.

De standaard kabel die bij de Tesla wordt geleverd (Europees stopcontact, 12km/hr) werkt prima. Als ik de laadkabel van Laadkabelwinkel probeer dmv de EVBox geeft de Tesla aan "Laadkabel niet aangesloten. Probeer andere kabel". Het licht blijft ook wit. Is de kabel kapot of de EVBox?
 
EV box activeren met kaart of drukknop. Of zijn de led's op de EV box rood? Led's op EV box uit? Check de schakelaar in de meterkast.

EVbox is geactiveerd, lamp is groen zonder kabel erin. Wanneer de kabel aangesloten is/kaart ervoor langs wordt deze blauw. Vervolgens geeft de auto aan: "Probleem met oplaadkabel. Probeer andere kabel.". De EVBOx is overigens 16A terwijl de kabel 32A is, maar ik neem aan dat dat geen probleem hoort op te leveren?
 
EVbox is geactiveerd, lamp is groen zonder kabel erin. Wanneer de kabel aangesloten is/kaart ervoor langs wordt deze blauw. Vervolgens geeft de auto aan: "Probleem met oplaadkabel. Probeer andere kabel.". De EVBOx is overigens 16A terwijl de kabel 32A is, maar ik neem aan dat dat geen probleem hoort op te leveren?
Moet je met RFID badge authenticeren op de EV box? Of met een knop het laden starten?
 
Moet je met RFID badge authenticeren op de EV box? Of met een knop het laden starten?

Gaat doormiddel van een pas, dus RFID neem ik aan. Uiteraard de kabel al een stuk of twintig keer opnieuw geprobeerd, mocht helaas ook niet baten. Vanavond dan inderdaad maar even met de Shuko en morgen maar eens op zoek naar iemand met een laadkabel of een publiek oplaadpunt proberen!
 
Volkomen off-topic, maar toch. Vandaag de i3 opgehaald. Voor mijn vrouw.... Maar toch. Wat een leuk bakkie. Je mag hem lelijk vinden, lelijker dan de Prius of Ampera toch zeker niet.

yty3aseh.jpg


Hij rijdt sportief, de re-gen/One pedal Driving is superieur aan de Tesla, het voelt zoveel intuïtiever. Weggedrag is stabiel en door zijn korte draaicirkel en hoge zitpositie is hij zeer fijn in de stad. Wat een gemak! Ik mis wel wat informatie (State of Charge!) maar begrijp dat vrouwen dat helemaal niet willen weten. Gewoon KMs. De App biedt een leuke extra: gamification! Vergelijk je rijgedrag met de community van i3 rijders.

ezu9y8am.jpg


Ik denk echter niet dat er 1 Tesla rijder is die om zal gaan. Maar voor mijn vrouw, nee ze kan best autorijden, is dit een heerlijke auto. Ze begreep alle functies meteen (iDrive), ze kan hem goed overzien, hij is sort of cute en de range is prima voor dagelijks gebruik in haar geval (kantoor op 15 km).

Verder zijn er tientallen verschillen, maar: ik stapte in en reed weg met meteen het Tesla gevoel. Ik moest vanavond onze Saab Cabrio Automaat even verplaatsen (hij gaat in de winterstalling) en dat voelde echt als een andere eeuw! In die zin liggen de i3 en de Tesla veel dichter bij elkaar. Oh, een gratis mennekes kabel erbij! Screw you Tesla, that would have been the least.

Wel apart: de BMW product genius (sic) wist werkelijk niks! Zelfs mijn vrouw wist inmiddels meer dan hij over opladen, abonnementen, poi's op je navigatie, etc.

De 14e neem ik hem mee naar de Tesla meeting over de Rally. 19.00 op de parking in Oosterhout.
 
bellen naar service desk van EV-box
ik had het zelfde euvel toen ik de auto thuis de eerste keer aansloot.
even bellen en ze hadden 'm binnen enkele minuten aangepast en toen ging het feilloos

succes

Gaat doormiddel van een pas, dus RFID neem ik aan. Uiteraard de kabel al een stuk of twintig keer opnieuw geprobeerd, mocht helaas ook niet baten. Vanavond dan inderdaad maar even met de Shuko en morgen maar eens op zoek naar iemand met een laadkabel of een publiek oplaadpunt proberen!
 
Volkomen off-topic, maar toch. Vandaag de i3 opgehaald. Voor mijn vrouw.... Maar toch. Wat een leuk bakkie. Je mag hem lelijk vinden, lelijker dan de Prius of Ampera toch zeker niet.

yty3aseh.jpg


Hij rijdt sportief, de re-gen/One pedal Driving is superieur aan de Tesla, het voelt zoveel intuïtiever. Weggedrag is stabiel en door zijn korte draaicirkel en hoge zitpositie is hij zeer fijn in de stad. Wat een gemak! Ik mis wel wat informatie (State of Charge!) maar begrijp dat vrouwen dat helemaal niet willen weten. Gewoon KMs. De App biedt een leuke extra: gamification! Vergelijk je rijgedrag met de community van i3 rijders.

ezu9y8am.jpg


Ik denk echter niet dat er 1 Tesla rijder is die om zal gaan. Maar voor mijn vrouw, nee ze kan best autorijden, is dit een heerlijke auto. Ze begreep alle functies meteen (iDrive), ze kan hem goed overzien, hij is sort of cute en de range is prima voor dagelijks gebruik in haar geval (kantoor op 15 km).

Verder zijn er tientallen verschillen, maar: ik stapte in en reed weg met meteen het Tesla gevoel. Ik moest vanavond onze Saab Cabrio Automaat even verplaatsen (hij gaat in de winterstalling) en dat voelde echt als een andere eeuw! In die zin liggen de i3 en de Tesla veel dichter bij elkaar. Oh, een gratis mennekes kabel erbij! Screw you Tesla, that would have been the least.

Wel apart: de BMW product genius (sic) wist werkelijk niks! Zelfs mijn vrouw wist inmiddels meer dan hij over opladen, abonnementen, poi's op je navigatie, etc.

De 14e neem ik hem mee naar de Tesla meeting over de Rally. 19.00 op de parking in Oosterhout.

Leuk te lezen! Ook echt mooi dat EV rijden niet beperkt blijft tot Tesla. Dit soort full EV's draagt bij aan acceptatie en een goede laad infra.
 
Leuk te lezen! Ook echt mooi dat EV rijden niet beperkt blijft tot Tesla. Dit soort full EV's draagt bij aan acceptatie en een goede laad infra.

Ik denk dat alle Full EV's dat doen. Zeker van het niveau BMW, dan heb je het toch over een rijdersmerk. Ik hoorde dat veel van de nieuwe i3 bezitters er hun 3 en zelfs 5 serie op inruilden. Dat is toch mooi! Ik heb niet al te veel met BMW, maar de meeste bezitters zijn petrolheads, dus als die over willen.... Over een maand of drie krijgt mijn business partner de Rex versie. Kon niet anders, ze woont in Alkmaar, dus dagelijks naar Utrecht. En ze vindt mijn Tesla een patserbak ;)
 
Ik krijg deze week toch nog de Volvo plug in. Rationele keuze naast de Tesla. Nog nooit heb ik me zo weinig verheugd op een nieuwe auto. Ik vind de Tesla echt zo top!
Nu met vrouw en 4 kinderen op vakantie in Iimburg. Het gaat super!
Maar mijnvrouw maakt verreweg de meeste kilometers. Ik kom straks heel ver met de 50 km van de Volvo.
Dus ik ga heel degelijk rijden..