Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Youp van 't Hek's column in de NRC van vandaag doet vermoeden dat hij ook een Model S heeft?

http://www.nrc.nl/youp/2014/01/04/de-kat-zijn-kut/

„Dat is jouw nieuwe Tesla S”, zegt mijn zoon, „de straat viert feest. Komende Oudejaar gaan we met zijn allen naar het Zeeuwse Vrouwenpolder. Daar komen de jongens uit het Brabantse Veen ook. Dat zijn pas echte deskundigen. Gaan we Ferrari’s fikken! Daar komt het begrip veenbrand vandaan!”
 
What's wrong with this picture ?


IMAG0567.jpg



ps : geen photoshop.


detail :
IMAG0568.jpg
 
Na bovenstaande moest ik even terugdenken aan dit:

At a recent computer expo, Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated "If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving $25.00 cars that got 1,000 miles to the gallon.

In response to Bill's comments, General Motors issued a press release stating: If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following characteristics:

For no reason whatsoever, your car would crash twice a day.

Every time they repainted the lines in the road, you would have to buy a new car.

Occasionally your car would die on the freeway for no reason. You would have to pull over to the side of the road, close all of the windows, shut off the car, restart it, and reopen the windows before you could continue. For some reason you would simply accept this.

Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut down and refuse to restart, in which case you would have to reinstall the engine.

Macintosh would make a car that was powered by the sun, was reliable, five times as fast and twice as easy to drive - but would run on only five percent of the roads.

The oil, water temperature, and alternator warning lights would all be replaced by a single "General Protection Fault" warning light.

The airbag system would ask "Are you sure?" before deploying.

Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed hold of the radio antenna.

Every time GM introduced a new car, car buyers would have to learn to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.

You'd have to press the "Start" button to turn the engine off.
 
View attachment 39835

yep, full regen terwijl de batterij >100% geladen is.

View attachment 39838

24 km gereden, 6,2kwh verbruikt, batterij nog steeds vol. en ik had een daily charge gedaan (90%)


gisteren plots 100km range kwijt, op pakweg 15km.

't spel slaat helemaal tilt, maandag Tesla maar bellen.

Ik heb de laatste dagen ook vastlopers. Mijn driver display blijft hangen, centerdisplay wordt pas na 15-20 sec actief, of wordt direct actief, maar stap ik even uit, springt hij op zwart. Daarnaast ook steeds meldingen dat mijn tpms systeem onderhoud nodig heeft (sinds de winterbanden) dit komt Max 1 minuut in beeld en verdwijnt dan weer.

Ook laatst problemen gehad met de navigatie. Leek wel een gps fix probleem, behalve dat de navigatie het wel goed had, Google Maps op het center display zat er naast.
 
Ik heb de indruk dat de stoelverwarming het alleen doet als er iemand op zit, iemand die dat kan beamen / ontkrachten?

Dat kan ik niet beamen, maar ik denk wel iets anders te merken: ik heb de indruk dat de stoelverwarming (die ik normaal op stand 1 heb), vrijwel direct voelbaar warmer wordt als ik een sprintje trek. Herkenbaar? (om een evt. gevatte reactie maar meteen de pas af te snijden: mijn broek blijft er gewoon droog bij. :rolleyes:)
 
Tesla should deliver the right plugs and cables when the car is delivered and let this not leave the problem to the customer.

Ik ben het hier niet mee eens.
Wat we hier zien is een falend Europees beleid.
Iedereen heeft ondertussen voor de 'Mennekes' stekker gekozen (aan de kant van de laadpaal), BEHALVE Frankrijk.
Zij hebben (natuurlijk) een Frans alternatief voor de Duitse stekker, dat (natuurlijk veel) beter is.

Een medewerker van het Europees parlement sprak me aan op een parking en wist me te vertellen dat de Fransen zwaar aan het touwtrekken waren in het parlement om toch 'hun' stekker (en hun industrie) erdoor te krijgen, terwijl de rest van Europa reeds impliciet voor de Duitse oplossing gekozen heeft. Ik dacht dat er nog een Italiaans stekker ontwerp in omloop was, dus daar kunnen we ook nog eens prijs hebben.

En inderdaad, aan het einde van de dag is de consument de dupe.
Als we zien hoe lang Europa gedaan heeft om een uniforme GSM stekker erdoor te duwen, dan zijn we nog wel even aan het bricoleren met stekkers en verloopkabels.

zucht...
 
En inderdaad, aan het einde van de dag is de consument de dupe.
Als we zien hoe lang Europa gedaan heeft om een uniforme GSM stekker erdoor te duwen, dan zijn we nog wel even aan het bricoleren met stekkers en verloopkabels.

zucht...

GSM is al een beetje gelukt... (Apple ?)

Maar over huis-tuin-keuken-stekkers zullen we maar zwijgen. Zelfs geen Benelux-standaard. Europa is soms wel heel ver weg.
 
yep, full regen terwijl de batterij >100% geladen is.
24 km gereden, 6,2kwh verbruikt, batterij nog steeds vol. en ik had een daily charge gedaan (90%)
gisteren plots 100km range kwijt, op pakweg 15km.

't spel slaat helemaal tilt, maandag Tesla maar bellen.

deze morgen "Charging complete", niks bijgeladen...
IMAG0583.jpg


kabel uit, terug in en meteen laden :
IMAG0585.jpg


(foto bij start laadproces, stroom stijgt nog tot ingestelde limiet)