Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me herinneren dat een half jaar geleden bij Tesla al gezegd werd dat het verkrijgen van de vergunningen voor de superchargers in België een groter probleem was dan in Nederland. Dus vrees dat administratieve rompslomp wel degelijk meespeelt ....

Ik hoorde vandaag van mijn leasemaatschappij dat er ca 10 snelladers bijkomen in NL komende 6 maanden... En zie ik nu op de kaart van onze nederlandse zwitser ook snelladers in Leiden en Amsterdam? Hoe krijgt hij die punten op zn kaart, is dat altijd als je aan een publieke paal hebt gehangen???
 
Ik hoorde vandaag van mijn leasemaatschappij dat er ca 10 snelladers bijkomen in NL komende 6 maanden...

Vrees dat dit gerucht in de Galerij der Fabelen past :). Tesla zelf communiceert niets anders dan wat er op de website getoond wordt, en dat zijn de routes vanuit Amsterdam naar de wintersport in "winter 2013" en in 2014 Amsterdam richting Belgie. Die laatste is er nu al. Ze zullen Europa bekijken als plaatsingsgebied, en dan 10 stuks in Nederland zetten zou wel erg enthousiast zijn, hoewel er veel auto's zijn verkocht het eerste jaar. We zullen zien.

Verder, snelladers staan allemaal op de kaart, en andere laders onthoudt ie als je er aan hebt gelurkt.
 
Ik hoorde vandaag van mijn leasemaatschappij dat er ca 10 snelladers bijkomen in NL komende 6 maanden... En zie ik nu op de kaart van onze nederlandse zwitser ook snelladers in Leiden en Amsterdam? Hoe krijgt hij die punten op zn kaart, is dat altijd als je aan een publieke paal hebt gehangen???

Dat gaat echt niet gebeuren.. Snelladers zijn door Tesla ontwikkeld voor lange afstandstrips en komen op tussenafstanden van pakweg 250 km. Tenzij NL in de afgelopen dagen gegroeid is en ik dat even niet in de gaten had.. -;)

Twee vraag is wel positief te beantwoorden. Als je ergens geladen hebt is dat zichtbaar te maken op het scherm (zie rechtsboven onzer NAV)..
 
Toch jammer dat Tesla nergens wordt genoemd: http://venturebeat.com/2014/01/06/google-teams-up-with-automakers-to-bring-android-to-cars/

Quotes:

Andoid supporters:
Automakers Audi, GM, Honda, and Hyundia, as well as chipmaker Nvidia, are joining up with Google for the OAA’s launch — and the group intends to add more technology and auto industry leaders down the line. The first Android-connected cars are planned for launch by the end of 2014.

Apple supporters:
Car manufacturers that have signed up for iOS integration include Chevy, Honda, Mercedes-Benz, Nissan, Kia, Infiniti, Hyundai, Volvo, Jaguar, Porsche, and Acura. (Looks like Honda and Hyundai are hedging their bets.)
 
Ik hoorde vandaag van mijn leasemaatschappij dat er ca 10 snelladers bijkomen in NL komende 6 maanden... En zie ik nu op de kaart van onze nederlandse zwitser ook snelladers in Leiden en Amsterdam? Hoe krijgt hij die punten op zn kaart, is dat altijd als je aan een publieke paal hebt gehangen???
Er zijn mensen die vinden dat 22kw een snellaadpunt is. Of wellicht was je leasemaatschappij in de war met stations van Fastned. Die leasemaatschappijen weten echt niks meer dan wij, sterker nog, forumleden zijn vaak beter op de hoogte dan medewerkers van Tesla zelf. En een veel gebezigde uitspraak van mij is dat ik graag ongelijk heb, daar wordt ik meestal beter van... Dus ik hoop dat ik weer ongelijk heb:crying:
 
Ik heb een juridische vraag. Mijn vrouw heeft de BMW i3, sinds ruim n week. We hebben er een aantal ritten in gemaakt. De range is de helft of zelfs 3 keer minder dan hij aangeeft. Net nog 20km gereden, 50km range er af. Een ritje over de snelweg, Max 100, in de Eco Pro stand. Eergisteren een rit van 44 km, verlies aan range: 96km. Mijn vrouw wordt er gek van en wil nog maar 1 ding: er van af. Ok, ik weet dat we eerst eens moeten gaan praten daar, maar goed. Is het juridisch mogelijk om een product als een auto te ruilen omdat: hij niet doet wat geadverteerd wordt? Is dat dwaling? We hebben heel specifiek gevraagd naar de bruikbaarheid en de real world range. Of moeten we dit als een mankement behandelen? Iemand hier ervaring mee?
 
Last edited:
Ik heb een juridische vraag. Mijn vrouw heeft de BMW i3, sinds ruim n week. We hebben er een aantal ritten in gemaakt. De range is de helft of zelfs 3 keer minder dan hij aangeeft. Net nog 20km gereden, 50km range er af. Een ritje over de snelweg, Max 100, in de Eco Pro stand. Eergisteren een rit van 44 km, verlies aan range: 96km. Mijn vrouw wordt er gek van en wil nog maar 1 ding: er van af. Ok, ik weet dat we eerst eens moeten gaan praten daar, maar goed. Is het juridisch mogelijk om een product als een auto te ruilen omdat: hij niet doet wat geadverteerd wordt? Is dat dwaling? We hebben heel specifiek gevraagd naar de bruikbaarheid en de real world range. Of moeten we dit als een mankement behandelen? Iemand hier ervaring mee?

Balen! Sterkte...
 
Pfff dat is extreem... Bij 100 kmh doet een MS iig ongeveer de typical range als de omstandigheden niet te gek zijn.
En dan laadt dat ding op als een holle bolle Gijs met een mondverkleining. 3kw per uur. Dus destination charge is leuk, maar dan moet je wel even willen blijven. Nou ja,,.. Goed. Back on topic: Tesla dus. (Maar mocht er iemand een tip hebben voor een onderhandelingsstrategie bij BMW...)
 
Ik heb een juridische vraag. Mijn vrouw heeft de BMW i3, sinds ruim n week. We hebben er een aantal ritten in gemaakt. De range is de helft of zelfs 3 keer minder dan hij aangeeft. Net nog 20km gereden, 50km range er af. Een ritje over de snelweg, Max 100, in de Eco Pro stand. Eergisteren een rit van 44 km, verlies aan range: 96km. Mijn vrouw wordt er gek van en wil nog maar 1 ding: er van af. Ok, ik weet dat we eerst eens moeten gaan praten daar, maar goed. Is het juridisch mogelijk om een product als een auto te ruilen omdat: hij niet doet wat geadverteerd wordt? Is dat dwaling? We hebben heel specifiek gevraagd naar de bruikbaarheid en de real world range. Of moeten we dit als een mankement behandelen? Iemand hier ervaring mee?

Tsja, dit is toch wel een bekend euvel bij auto's met kleine accu's in de winter. Ze geven EV's een slechte naam.

Ik denk dat, als jullie er echt vanaf willen, je wel degelijk sterk staat. Zo'n grote afwijking tussen opgegeven verbruik en werkelijke verbruik, bij een EV een stuk essentiëler dan bij een ICE, lijkt me voldoende grond om de koop alsnog ongedaan te kunnen maken. Maar niet te lang mee wachten. Ik ben overigens geen jurist, dus pin me er niet op vast.
 
Ik heb een juridische vraag. Mijn vrouw heeft de BMW i3, sinds ruim n week. We hebben er een aantal ritten in gemaakt. De range is de helft of zelfs 3 keer minder dan hij aangeeft. Net nog 20km gereden, 50km range er af. Een ritje over de snelweg, Max 100, in de Eco Pro stand. Eergisteren een rit van 44 km, verlies aan range: 96km. Mijn vrouw wordt er gek van en wil nog maar 1 ding: er van af. Ok, ik weet dat we eerst eens moeten gaan praten daar, maar goed. Is het juridisch mogelijk om een product als een auto te ruilen omdat: hij niet doet wat geadverteerd wordt? Is dat dwaling? We hebben heel specifiek gevraagd naar de bruikbaarheid en de real world range. Of moeten we dit als een mankement behandelen? Iemand hier ervaring mee?

Ik zou vooral niet praten met een verkoper, maar snel handelen. Het maakt nogal wat uit of je binnen een week terug komt, of na een paar weken. De auto is nu nog vrijwel nieuw. Ik denk niet dat je van een gesprek met een verkoopmedewerker kan verwachten dat daar iets anders uitkomt dan een bemoedigend schouderklopje. Zo iemand gaat natuurlijk niet over het ontbinden van koopovereenkomsten. Dus ik zou omwille van de tijd direct een brief (laten) schrijven, waarin je aangeeft het contract te willen ontbinden (ik denk in gebreke stelt). Ik zou me ook kunnen voorstellen dat het slim is om de auto in te leveren, en niet er in door te rijden. Je kent vast een jurist die een briefje kan opstellen me de juiste terminologie, en anders kan elk advocatenkantoor je helpen, zal niets zo duur zijn.

Succes. Ik kan me het wel helemaal voorstellen, als je echt bij elke rit moet gaan uitkijken, dan wordt het wel een erg grote hobby.
 
En dan laadt dat ding op als een holle bolle Gijs met een mondverkleining. 3kw per uur. Dus destination charge is leuk, maar dan moet je wel even willen blijven. Nou ja,,.. Goed. Back on topic: Tesla dus. (Maar mocht er iemand een tip hebben voor een onderhandelingsstrategie bij BMW...)
Willen jullie de etalage deur eerst open doen als ik m weer terug naar binnen rij of laten we m dicht....
 
Ik heb een juridische vraag. Mijn vrouw heeft de BMW i3, sinds ruim n week. We hebben er een aantal ritten in gemaakt. De range is de helft of zelfs 3 keer minder dan hij aangeeft. Net nog 20km gereden, 50km range er af. Een ritje over de snelweg, Max 100, in de Eco Pro stand. Eergisteren een rit van 44 km, verlies aan range: 96km. Mijn vrouw wordt er gek van en wil nog maar 1 ding: er van af. Ok, ik weet dat we eerst eens moeten gaan praten daar, maar goed. Is het juridisch mogelijk om een product als een auto te ruilen omdat: hij niet doet wat geadverteerd wordt? Is dat dwaling? We hebben heel specifiek gevraagd naar de bruikbaarheid en de real world range. Of moeten we dit als een mankement behandelen? Iemand hier ervaring mee?

Met welke aangegeven range vertrek je dan? Het is duidelijk dat die beginopgave veel te optimistisch is. Toch kan het zijn dat, eens een correctie is doorgevoerd, de daarna opgegeven range correct blijkt en je vanaf dan een betrouwbare range krijgt opgegeven. Wat is dan het uiteindelijke bereik van de auto?
 
En dan laadt dat ding op als een holle bolle Gijs met een mondverkleining. 3kw per uur. Dus destination charge is leuk, maar dan moet je wel even willen blijven. Nou ja,,.. Goed. Back on topic: Tesla dus. (Maar mocht er iemand een tip hebben voor een onderhandelingsstrategie bij BMW...)

Oei, vorige week nog vol lof over de I3 en nu deze reactie al.
Dus, hij is niet alleen lelijk, je kan er ook nog niets mee aanvangen.

jammer, want zo iets is voor geen enkele partij goed of plezierig en ook slecht voor het imago van het EV rijden.
in ieder geval succes in het afhandelen van deze zaak!

ter info:
het artikel staat vandaag in het nieuwsblad. 1 volle bladzijde met 3 forumleden aan het woord.
 
Ik heb meerdere keren gedonder gehad met een auto (oa rebuilt van een Rangerover). Elke keer heb ik spijt gehad niet eerder een advocaat erbij betrokken te hebben.
Laatste keer heb ik op tijd bedacht dat ik een rechtsbijstandverzekering heb. Zij hebben het keurig, en zeer snel voor nop opgelost.
Meestal volstaan enkele juist geformuleerde brieven! Het maakt heus meer indruk als het van een jurist komt dan als je zelf een briefje in elkaar draait.