Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
gisteren vervelende situatie:

ik stond voor een gesloten poort en moest me aanmelden via de parlofoon.
Dus even ruit naar beneden en 1x tikken op het linker scroll wieltje om de radio stil te zetten.
Wat blijkt: als je parkeersensoren hebt en je komt 'te dicht' bij de poort zodat op het linkerschermpje de 'parkeersensor radar' aanspringt, dan werkt bovenstaande tik/klik niet meer. Geen ander middel om de radio stil te krijgen dan te 'scrollen' met het wieltje om het volume stapsgewijs te verminderen.
Eenmaal de 'parkeersensor radar' verdwijnt, werkt het 1x tikken op het linker scroll wieltje terug.

Was gisteren ook in SC in Zaventem en dus gelijk even een demonstructie gegeven; het zal doorgegeven worden...
Aha, dat heb ik dan ook al een paar keer ervaren als ik de auto achteruit de garage in reed, dat mute niet werkte. Nu weet ik in ieder geval dat het geen storing is.
 
Heb in eerste instantie gevraagd om rondom 60% lichtdoorlatendheid mogelijk is, wat uiteraard het geval is (mijn eerste voorkeur was ook rondom dezelfde tint).

Echter hebben ze toevallig vorige week een Model S rondom 60% gedaan, en ze lieten foto's zien. Het ziet er echt niet mooi uit! Daarom ben ik ook voor 60/35 gegaan, volgens mij een prima keuze.

Kosten vielen mee, iets meer dan 300 euro exclusief BTW. Als het niks is, trek ik het er gewoon weer vanaf en heb ik voor 300 euro een lesje geleerd! ;-)

Dus een lichtere uni-tint(excl. voorruit neem ik aan? In de States is volledig rondom met de juiste tint Photosync van Spectra wel mogelijk) is minder mooi dan een zij-aanzicht met 2 verschillende tinten??? Moeilijk voor te stellen, maar misschien een kwestie van smaak. Heb je die foto's nog ergens?
 
Dus een lichtere uni-tint(excl. voorruit neem ik aan? In de States is volledig rondom met de juiste tint Photosync van Spectra wel mogelijk) is minder mooi dan een zij-aanzicht met 2 verschillende tinten??? Moeilijk voor te stellen, maar misschien een kwestie van smaak. Heb je die foto's nog ergens?

Dit is met dezelfde tint rondom:

1496192_726573400694832_323317478_o.jpg


Je ziet echt nagenoeg geen verschil vind ik. Daarom heb ik de twee achterste ruiten een slagje donkder laten doen (je kan tot 5% lichtdoorlatendheid gaan), maar dan zijn de achterste ruiten echt enorm veel donkderder dan de twee voorste zijruiten.

Denk dat ik met 60% lichtdoorlatendheid op de twee voorste zijruiten en 35% achter een vrij subtiele overgang zal hebben!
 
En benieuwd naar waar je het laat doen, wat het kost, en of je onderzocht hebt of een gelijke lichtdoorlatendheid rondom mogelijk is.

Gisteren mijn auto terug gehad van Serge, Modesta coating en 50% folie op de klep en achterramen. Ik moet zeggen, het ziet er erg mooi uit, 50% is mooi licht getint, heb in het donker geen probleem om goed door de achterramen te blijven kijken, en het blokkeert wel waarsch 90% UV en een hoop warmte...
tesla na modesta en tinten achtk.jpg

tesla na modesta en tinten voork.jpg
 
Dit is met dezelfde tint rondom:

View attachment 41621

Je ziet echt nagenoeg geen verschil vind ik. Daarom heb ik de twee achterste ruiten een slagje donkder laten doen (je kan tot 5% lichtdoorlatendheid gaan), maar dan zijn de achterste ruiten echt enorm veel donkderder dan de twee voorste zijruiten.

Denk dat ik met 60% lichtdoorlatendheid op de twee voorste zijruiten en 35% achter een vrij subtiele overgang zal hebben!

Zie je, daar heb je het al, ik vind dit wel mooi:wink:. Subtiel, en niet de tinting van de standaard amorfe leasebak die ik elke dag tig keer tegenkom. Waarmee ik niks wil zeggen over het resultaat van jouw tinting. Ik wacht nog even af of er iets uit de thread over Spectra Photosync komt, want dat is echt schitterend(en reteduur) spul. Ik neem aan dat jouw folie geen metaaldeeltjes heeft ivm 3g/wifi signaal?
 
Ik heb hetzelfde! Begint pas te "wipen" als het hele raam al vol ligt met regen en het zicht nihil is. Was toevallig afgelopen maandag bij het service center waar ik dit ook even heb gezegd, vanochtend achter gekomen dat ze er niks mee hebben gedaan.. :confused:

Veel US owners klagen hier ook over, en volgens deze thread zou er in december 2013 een hardware update beschikbaar zijn: http://www.teslamotorsclub.com/show...nd-settings)/page5?highlight=wiper+adjustment
Ben benieuwd of dat een goede oplossing biedt....
 
Zie je, daar heb je het al, ik vind dit wel mooi:wink:. Subtiel, en niet de tinting van de standaard amorfe leasebak die ik elke dag tig keer tegenkom. Waarmee ik niks wil zeggen over het resultaat van jouw tinting. Ik wacht nog even af of er iets uit de thread over Spectra Photosync komt, want dat is echt schitterend(en reteduur) spul. Ik neem aan dat jouw folie geen metaaldeeltjes heeft ivm 3g/wifi signaal?

Heb deze aan mijn dame laten zien, en die zei dat ik niet voor 60% / 35% moet gaan, maar 60% rondom doen. Zij vond deze witte ook heel erg mooi getint...

Confused now, want 60% rondom was ook mijn originele plan... ;-)
 
Ik zal eens opzoeken wat ik precies heb! Was meer als 300 euro kwijt maar het zit er super strak op!
Als het weer het toelaat zal ik morgen ook weer een foto er op zetten
Mijn ruiten zijn rondom 1 kleur omdat ik dat mooier vind! De achterruiten lijken dan toch iets donkerder omdat er veel licht via de voorruit naar binnenkomt! Te donkeren achterruiten vind ik niet mooi!

De trunk is wel heel donker dit ivm de kinderen en de temp. in de zomer! Ik kan hier heel goed door heen kijken en de binnen spiegel dimt automatisch dus dat is makkelijk.

Morgen meer heb nu geen zin om naar de auto te lopen
 
Ik heb hetzelfde! Begint pas te "wipen" als het hele raam al vol ligt met regen en het zicht nihil is. Was toevallig afgelopen maandag bij het service center waar ik dit ook even heb gezegd, vanochtend achter gekomen dat ze er niks mee hebben gedaan.. :confused:

Ik ben er juist erg tevreden over, de vorige auto's deden het te snel met piepende ruitenwissers als gevolg
 
Vanmorgen in Tilburg geweest om achterruitverwarming te laten maken. Dat is gelukt. Draadje los.

Maar. Colin was not amused. Over dat ik mijn software update nog niet had gedaan.
Het is nl. niet toegestaan volgens Tesla 'company policy' om auto's uit de werkplaats te laten vertrekken met oude software. Maar dat kon niet anders wat ik had helemaal geen tijd om drie uur te wachten. Ik legde uit dat ik het flauwekul vond dat rijden in de laagste stand dan niet meer kan. Omdat ik dat in NL een volstrekt overbodige, onnodige en onzinnige ingreep vind. Oude software zou ook moeilijkheden geven met het modem van de auto. Had geen tijd om daarop door te vragen. Hoe dan ook, ze hebben me nu al per email, telefoon en persoonlijk sterk aangeraden de nieuwste software toch vooral te installeren. Ze konden me niet dwingen maar het is allemaal wel voor mijn eigen risico. Of ik het goed vond dat hij me een email zou sturen om te bevestigen dat ik ermee akkoord was dat ik met oude software het pand verliet.

Ik ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Voorlopig wil ik zelf bepalen of ik die kl*te update wel of niet erop zet.
Weet iemand wanneer de volgende update komt waarin je kunt kiezen of je wel/niet de stand ' low' wil selecteren op de snelweg?
 
Vanmorgen in Tilburg geweest om achterruitverwarming te laten maken. Dat is gelukt. Draadje los.

Maar. Colin was not amused. Over dat ik mijn software update nog niet had gedaan.
Het is nl. niet toegestaan volgens Tesla 'company policy' om auto's uit de werkplaats te laten vertrekken met oude software. Maar dat kon niet anders wat ik had helemaal geen tijd om drie uur te wachten. Ik legde uit dat ik het flauwekul vond dat rijden in de laagste stand dan niet meer kan. Omdat ik dat in NL een volstrekt overbodige, onnodige en onzinnige ingreep vind. Oude software zou ook moeilijkheden geven met het modem van de auto. Had geen tijd om daarop door te vragen. Hoe dan ook, ze hebben me nu al per email, telefoon en persoonlijk sterk aangeraden de nieuwste software toch vooral te installeren. Ze konden me niet dwingen maar het is allemaal wel voor mijn eigen risico. Of ik het goed vond dat hij me een email zou sturen om te bevestigen dat ik ermee akkoord was dat ik met oude software het pand verliet.

Ik ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Voorlopig wil ik zelf bepalen of ik die kl*te update wel of niet erop zet.
Weet iemand wanneer de volgende update komt waarin je kunt kiezen of je wel/niet de stand ' low' wil selecteren op de snelweg?

volhouden Peter.
de laatste updates hebben geen enkele 'up-date' gebracht, alleen maar down-dates.:wink:

je zal op het forum wel lezen als er echte nieuwe features komen die een meerwaarde betekenen.
 
Vanmorgen in Tilburg geweest om achterruitverwarming te laten maken. Dat is gelukt. Draadje los.

Maar. Colin was not amused. Over dat ik mijn software update nog niet had gedaan.
Het is nl. niet toegestaan volgens Tesla 'company policy' om auto's uit de werkplaats te laten vertrekken met oude software. Maar dat kon niet anders wat ik had helemaal geen tijd om drie uur te wachten. Ik legde uit dat ik het flauwekul vond dat rijden in de laagste stand dan niet meer kan. Omdat ik dat in NL een volstrekt overbodige, onnodige en onzinnige ingreep vind. Oude software zou ook moeilijkheden geven met het modem van de auto. Had geen tijd om daarop door te vragen. Hoe dan ook, ze hebben me nu al per email, telefoon en persoonlijk sterk aangeraden de nieuwste software toch vooral te installeren. Ze konden me niet dwingen maar het is allemaal wel voor mijn eigen risico. Of ik het goed vond dat hij me een email zou sturen om te bevestigen dat ik ermee akkoord was dat ik met oude software het pand verliet.

Ik ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Voorlopig wil ik zelf bepalen of ik die kl*te update wel of niet erop zet.
Weet iemand wanneer de volgende update komt waarin je kunt kiezen of je wel/niet de stand ' low' wil selecteren op de snelweg?

Lijkt mij wel duidelijk waarom Tesla graag wil dat je braaf al de updates doet.
In de pers wordt elke brand, ook al kan Tesla daar niets aan doen, direct breed uitgemeten (nadat ze daar ooit het elektriciteit-brand-syndroom via de Chevrolet Volt hebben opgelopen).
Het láátste wat Tesla dus wil is dat er weer ergens een brand optreedt die ook maar iets met een Tesla te maken zou kunnen hebben.
Kost Tesla gelijk kapitalen via potentiële kopers die zich niet echt in de materie verdiepen en die gaan denken: mooi die auto, maar toch maar niet na wat ik in de krant heb gelezen....
Als je dus de laatste update niet hebt geïnstalleerd (die er voor zorgt dat teruggeschakeld wordt als het voltage te laag is) ben je een potentieel publiciteitsrisico geworden....:wink: