Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeee, wat goed, ik zie diverse dakkoffers. Dat was nog mijn grote vraagteken, wat het effect is op het verbruik met een dakkoffer er op. Kennelijk is het te doen. Er zijn wel threads over ervaringen naar de wintersport, maar als iemand nog specifiek informatie kan delen over de ervaring met een dakkoffer dan is er weer een drempel overwonnen wat mij betreft. Dan resteert nog alleen een superchargers voorbij Munchen, richting Salzburgerland.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/25211-Whispbar-dakdrager-voor-Model-S/page2

Wim S. zou nog verslag uitbrengen van zijn ervaringen deze maand.
Ik ben ook erg benieuwd!
 
Heeee, wat goed, ik zie diverse dakkoffers. Dat was nog mijn grote vraagteken, wat het effect is op het verbruik met een dakkoffer er op. Kennelijk is het te doen. Er zijn wel threads over ervaringen naar de wintersport, maar als iemand nog specifiek informatie kan delen over de ervaring met een dakkoffer dan is er weer een drempel overwonnen wat mij betreft. Dan resteert nog alleen een superchargers voorbij Munchen, richting Salzburgerland.

OMG :eek:

Je weet toch dat er serieuze gevangenisstraffen en torenhoge geldboetes staan op het monteren van ondingen als dakkoffers, trekhaken, fietsdragers en ander ongedierte op een Tesla Model S???
 
Positief: de auto was erg netjes gewassen en opgeladen. En met een rammelende Merc C diesel als leenauto was ik als een kind zo blij de Tesla weet terug te hebben. Maar ik twijfel nu wel erg of ik weer een uur of vijf wil besteden aan het wegbrengen en ophalen van de auto als dit het resultaat is.

Ik probeer mijn bezoek aan de serviceafdeling zolang mogelijk uit te stellen totdat Arnhem/Duiven open gaat.
 
Net wéér een telefoontje uit Tilburg. Ze hadden even gekeken en gezien dat ik nog steeds de update niet heb gedaan. Ik zei dat ik dat ook niet ging doen. Nu gaan ze me vanuit Amsterdam bellen met uitleg waarom ze het zo graag willen. Wordt vervolgd.

Ik lees uit het US deel van het Forum dat ze ook daar iedereen nabellen.... Dat heeft Microsoft gelukkig nooit gedaan voor mijn uitgestelde Windows updates. :)
 
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
ok even over mijn raamfolie

sungard is het geworden iets duurder maar wel goed

achterklep : 65%

zijruiten voor en achter 32% dan kom je op een lichtdoorlating van 52,8% gemeten met een geijkt apparaat
5 jaar garantie dus das goed

prijs ongeveer 500
 
Grappig. Ik probeer al dagenlang om contact te krijgen met Machiel bij het service center in Amsterdam voor een afspraak voor een aantal openstaande punten en nieuwe issues (waaronder een slecht functionerende climate control doordat de binnentemperatuursensor kapot is). Ondanks 2 mails en 3 belletjes lukt dat niet. Blijkbaar had ik de update niet moeten installeren (correctie: nóg een reden om de update niet te installeren) - dan word je gebeld ;-D

Machiel is inderdaad vrij slordig (afwezig) in de communicatie. Je moet er steeds achteraan... Heel vervelend, dat was ook de reden dat ik de openstaande punten maar heb uitgesteld totdat SC (service center, niet supercharger!) Den Haag open gaat. Dat is overigens de eerste week van Februari vernam ik net dmv een telefoontje uit Tilburg.
 
vandaag winterbanden gekregen in Tilburg, rijdt anders, rechtdoor optrekken gaat erg goed weer, met mijn P+ slipte ik toch wel vaak, in de bocht optrekken iets meer zwieberig. Verder lekker koffie gehad, veel auto's voor het buitenland, binnenkort weer een lading voor NL, minder druk dan in december, maar wel redelijk nivo.

en deze is ook net uit, tja... De guru van het elektrisch rijden
 
ok even over mijn raamfolie

sungard is het geworden iets duurder maar wel goed

achterklep : 65%

zijruiten voor en achter 32% dan kom je op een lichtdoorlating van 52,8% gemeten met een geijkt apparaat
5 jaar garantie dus das goed

prijs ongeveer 500

Ziet er goed uit, ruiten voor en achter dus dezelfde tint? Op de foto zien de achterste zijruiten er donkerder uit.

Qua lichtdoorlating: dat moet toch minimaal 55% zijn?
 
Lexus hybride gejat? Koop een Tesla! Forumlid fouktsang ging u reeds voor ;)

View attachment 41760

Tja vandaag ineens een tweet of ik contact wilde opnemen met de redactie van RTL nieuws. Dacht eerst dat het over accountants zou gaan. Nee of ik wilde meewerken aan een item over auto diefstal. Aangezien ik heel de dag in Amsterdam was afgesproken bij Lexus. Op verzoek van het Lexus personeel mij Tesla wel achter geparkeerd!!!
Was zelf te laat om de uitzending te zien zo maar eens terugkijken.
 
Net wéér een telefoontje uit Tilburg. Ze hadden even gekeken en gezien dat ik nog steeds de update niet heb gedaan. Ik zei dat ik dat ook niet ging doen. Nu gaan ze me vanuit Amsterdam bellen met uitleg waarom ze het zo graag willen. Wordt vervolgd.

Je weet het nooit met die Amerikanen, als je eigenwijs bent zetten ze je MS gewoon op afstand stil. Big Brother is Watching You.
Ik krijg steeds de kriebels als je bij de douane in de US aankomt, allemaal macho types en overdreven veiligheid, krijgt Tesla ook die trekjes ?
 
Ik probeer mijn bezoek aan de serviceafdeling zolang mogelijk uit te stellen totdat Arnhem/Duiven open gaat.

De Vlaamse Amelie vertelde me eergisteren in Tilburg dat Service Centre Arnhem (Duiven kende ze niet;-) in de lente openging….

- - - Updated - - -

Je weet het nooit met die Amerikanen, als je eigenwijs bent zetten ze je MS gewoon op afstand stil. Big Brother is Watching You.
Ik krijg steeds de kriebels als je bij de douane in de US aankomt, allemaal macho types en overdreven veiligheid, krijgt Tesla ook die trekjes ?

Ik hoop het niet.
Apple was in het begin de symphatieke outsider.
Nu is Apple gewoon Microsoft revisited.
De arrogantie ten top met een perverse berg cash van 150 miljard en absurde winstmarges van 35% netto.
Wie is het nieuwe Apple?
Ik dacht Tesla - maar dan met auto's.
Maar dan moeten ze wel vrij snel hun act together krijgen.
Vriend Colin liet me een kwartier wachten eergisteren in Tilburg, terwijl ik drie keer had laten doorgeven dat ik haast had.
Hij was aan een sollicitant aan het uitleggen dat je gehaaste klanten best een kwartier kunt laten wachten op de afronding van een sollicitatiegesprek.
Ik geloof dat hij wel doorhad dat ik not amused was…

Not good, people. Not good at all.
 
Is de auto met de hand gewassen of door de wasstraat gereden ?
Mijn auto heeft een Opticoat Pro behandeling gehad.
Dan is het geloof ik niet de bedoeling dat je door de wasstraat gaat.

Bij mij was de auto door de wasstraat gehaald (Amsterdam). Daarna zat de auto onder de krassen. Zelf altijd voorzichtig met de hand gewassen maar dat is in een keer te niet gedaan.
Opticoat kan in principe gewoon door de wasstraat. Het "wast" er niet af. Maar de wasstraat zal, ook bij opticoat, lichte waskrasjes achterlaten.
 
Tja ik ben afgelopen maandag ook in Tilburg geweest met een lijstje met punten. Auto heeft 2 dagen daar mogen vertoeven. De zaken die niet goed waren waren uitlijning van de raam, microfoon van de carkit, dode keyfob, zwak fm en dab signaal, deurgreep bijrijder achter komt soms niet naar buiten, ledstrip rechtsvoor niet egaal en de batterij lijkt bovengemiddeld veel te verbruiken. Kom je na 2 dagen je auto halen is alleen de uitlijning van de raam gedaan!

Keyfob werd ter plaatse geprogrammeerd, fm en dab was jammer maar helaas, deurgreep kon men niets mee ledstrip is geconstateerd maar viel binnen de marge, microfoontje van de carkit moest besteld worden.

De accu is echt de bom want daarvoor kreeg ik de opmerking dat ik wel te zwaar zou doortrappen en kreeg ik een linkje waar ik het verbruik kom zien en de tip om eens te vergelijken met een andere tesla.

Vervolgens de heren maar even verteld dat ik een test had gedaan met 100 op de cc naar amsterdam en daarmee krap 250km haalde en van doortrappen dus geen sprake was. Tevens vermeld dat ik ik de ochtend daarvoor met de loaner hetzelfde traject had gedaan als met mijn auto en dat dit zo'n 40wh scheelde. By the way. Al deze info had ik de dag ervoor netjes doorgegeven maar dat was klaarblijkelijk niet doorgekomen.

Colin heeft me toegezegd dat hij er een Engineer op gaat zetten.

Al met al dus de auto 2 dagen weg en eigenlijk geen ene zak opgeschoten. Waarom moet die auto dan 2 dagen daar staan?!?!?!

Inmiddels attendeerde Roel van DT-TD me er gisteren op dat mijn deurgreep af en toe niet open wil. Dus in denk dat ik weer terug kan...

Ik ben eerlijk gezegd alles behalve blij met Tilburg. Voor elke scheet kun je een halve dag vrij nemen om naar Tilburg te tuffen.
 
Bij mij was de auto door de wasstraat gehaald (Amsterdam). Daarna zat de auto onder de krassen. Zelf altijd voorzichtig met de hand gewassen maar dat is in een keer te niet gedaan.
Opticoat kan in principe gewoon door de wasstraat. Het "wast" er niet af. Maar de wasstraat zal, ook bij opticoat, lichte waskrasjes achterlaten.


Bedankt.
Ik mag a.s. dinsdag voor mijn lijstje naar Amsterdam. Ik zal een extra puntje "svp niet wassen" toevoegen.
 
Bij mij was de auto door de wasstraat gehaald (Amsterdam). Daarna zat de auto onder de krassen. Zelf altijd voorzichtig met de hand gewassen maar dat is in een keer te niet gedaan.
Opticoat kan in principe gewoon door de wasstraat. Het "wast" er niet af. Maar de wasstraat zal, ook bij opticoat, lichte waskrasjes achterlaten.

Dus... Nu krijg je op kosten van Tesla een fresh-up van je Opticoat behandeling?