You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zeker en vast!Kan iemand inschatten hoeveel Tesla Model S-en er eind 2013 in Nederland rondrijden ?
Op de wereldkaart van reservatie houders staan 78 individuele reserveringen in Nederland.
World Map of Model S Reservation Holders - Page 41
Dan zijn er ongetwijfeld nog individuele reserveringen die niet op de kaart staan en er zijn nog 150 stuks die via Athlon worden uitgeleverd.
Gaan we de 300 stuks halen dit jaar ?
Noorwegen zit op minstens duizend, er zijn er 285 aangemeld op de worldmap. Ongeveer 25%. Als dat voor Nederland ook geldt zitten we al op 300. Als je bedenkt dat ze naast het service center in Eindhoven er nog 3 gepland zijn, dan zijn er vast meer dan 300, anders kunnen ze die centra niet draaiende houden (tenzij de auto's zo slecht zijn dat ze er maximaal 75 aankunnen )zeker en vast!
Ik heb me de eerste maanden van mijn reservatie (september 2012) een tijdje bezig gehouden met de reservatiemap te vergelijken met de reservaties die bekend waren op het officiele tesla forum. De reservatiemap vertegenwoordigde toen gemiddeld 8% a 10% van de werkelijke reservaties.
Momenteel zal dit wel al iets hoger liggen denk ik. maar waarschijnlijk toch geen 20%.
tel de ballonnen eens bij Noorwegen, zij zitten op meer dan 1000 reservaties
Bedankt! Ik vind het stiekem best wel tof dat Tesla HQ EU in Amsterdam komt te staan.Dikke proficiat aan de Nederlanders!
Tesla in Tilburg en Amsterdam!
Leuk!
Jullie Nederlanders hebben echt toekomst visie... Hier in België en Vlaanderen laten ze (weer) ferm hun (Nederlandse?) kaas van hun boterham halen door jullie! En dan maar jammeren dat hier auto fabrieken sluiten (eerst Renault, dan Opel en nu Ford)... Domme Belgen! Domme politiekers! Neem een voorbeeld aan Tesla: vernieuwen en toekomst gericht is dé boodschap!!!!
Lees zojuist dat model X een jaar is uitgesteld ivm de grote vraag naar model S. Elon wil eerst de model S goed in de markt zetten, voor de model X wordt uitgerold.
Tesla Model X haalt deadline niet | Autonieuws - AutoWeek.nl
De Tesla Model S is tot en met 2015 wegenbelastingvrij. Toch?
Stel dat er daarna wel weer wegenbelasting voor betaald moet worden, in dat geval zal het gewicht van de auto bepalend zijn voor de hoogte van het bedrag dat dan betaald moet worden voor de wegenbelasting. En de Tesla Model S weegt ruim 2.300 kg. Heeft iemand enig idee hoe dit uit zal pakken?
Ik heb even een berekening gemaakt op de website van de belastingdienst.
Personenauto op benzine met een gewicht van 2.250 kg t/m 2.350 kg moeten in de provincie Noord-Holland een bedrag van 1.472 Euro per jaar betalen voor de wegenbelasting. Tegen die tijd zullen de bedragen wel ietsjes zijn veranderd natuurlijk, maar je weet nu wel wat je kunt gaan verwachten als er geen speciale regeling voor EV's komt. Want dan zal het gewicht van de accu toch nog een negatieve side-effect blijken te hebben. Hoe kunnen we er voor zorgen dat er ook vanaf 1 januari 2016 een gunstige regeling komt voor EV's?
Ledig gewicht: 4647,3 lbs is omgerekend 2.108 kg. Kentekengewicht kan hiervan afwijken.
Overigens verwacht ik zelf dat er een speciaal tarief voor plug-in en ZE auto's komt.
Er wordt al jaren gezegd dat rond die tijd het wegenbelastingstelsel op de schop zal gaan, waarbij niet het gewicht van de auto maar de CO2-uitstoot bepalend gaat zijn voor de hoogte van de belasting. Dan speelt ook het gewicht van de accu dus geen rol meer. De politiek van vergroening zou ongeloofwaardig zijn als het huidige systeem dan gehandhaafd blijft, en ik kan me dus niet voorstellen dat alles blijft zoals het is.
Per 1 januari 2014 gaan ze juist de waarde van de CO-2 uitstoot los laten om te bepalen wat de hoogte is van het te betalen bedrag aan wegenbelasting. Op dit moment wordt de waarde van de CO-2 nog wel meegenomen bij het bepalen van de hoogte van het bedrag aan wegenbelasting.
Een aantal auto's uit het A-segment zijn nu nog wegenbelastingvrij. Voorbeeld: Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, en ga zo maar door. Per 1 januari 2014 gaan alle eigenaren van deze auto's gewoon wegenbelasting betalen op basis van het gewicht van deze auto's.
Ik zou het zeer op prijs stellen als ze inderdaad (ook) rekening houden met de CO-2 uitstoot voor het berekenen van de hoogte van het bedrag aan wegenbelasting per 1 januari 2016.