Ik denk dat het gros van de mensen een van deze (al dan niet beide) problemen ondervindt:
- De Model S is te duur
- De range is niet genoeg
Voor beide punten is natuurlijk wat te zeggen. De meeste mensen gaan niet eens uit van een 60kWh batterij en kijken puur naar de 85kWh, de prijs daarvan is flink hoog, en dan zit er niet eens BPM op... Natuurlijk kun je zakelijk wel het e.e.a. aftrekken, maar dan blijft de prijs relatief hoog. Uiteraard verdien je een heel groot deel terug aan het prijsverschil met benzine ten opzichte van elektriciteit, maar het gaat om de aanschafkosten. Wie heeft er in de crisis c.q. net uit de crisis even een ton paraat?
Daarnaast rijdt het gros niet heel veel per dag, maar 'stel je nou eens voor dat je op vakantie moet' of 'naar dat ene familielid aan de andere kant van het land die je eigenlijk nooit ziet'... tja, dan wordt het toch wel lastig om voor een FEV te kiezen als je niet langs SC's komt...
Daarom ben ik nog steeds voor het invoeren van extra's voor FEVs, zodat mensen toch geneigd zijn voor het kiezen van een FEV (resp. Tesla), zoals ik eerder al betoogde in een andere thread, een andere maximum snelheid waar het veilig kan, zoals op de A2, waar je 100 mag door uitstoot, en zo zijn er nog meer snelwegen waar dit zo is. Met maatregelen als deze kan je mensen die het geld wel hebben maar bang zijn voor die ene keer dat ze meer dan 400km rijden op een dag wellicht overhalen...