Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kon erop wachten: ballpoint streep op de achterbank (tan!). Wie kent een goede manier om ballpoint van leer te halen?

Ik heb er gewoon een leer vinyl auto reiniger op los gelaten die ik bij Bart van ccc gekocht had. En het ging verschrikkelijk simpel. Was zo weg. Ook het blauw van mijn spijkerbroek (en ik dacht dat dat echt een probleem zou zijn) ging er zo af. En er zat bij mij nog een streep de alcantara (performance). Ook dat was geen probleem.
 
nesuvuza.jpg

Er staat op dat het van smartwax is
 
Ja nu kaN ik niet meer achterblijven...

Heb in 2010 2stuks imiev s 18 kw gekocht die in maart 2011 zijn gaan rijden inmiddels samen 100.000 plus km
Daarna kwam de nissan leaf 24 kw in 2013 inmiddels ruim 15000 km en sinds december 2013 de tesla 85kw inmiddels ruim 8000 km
Wie volgt..?

Sinds april 2009 bijna dagelijks met de Citroën Electrique op pad.
2010 een Tesla roadster en sinds sept 2013 de derde elektrische auto de S.
 
Zijn wij nu te enthousiast of zijn de Duitsers te chauvinistisch? Kortom heeft Tesla een probleem op 1 van zijn belangrijkste markten? : Germany Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica

Ook andere delen van Europa lopen niet echt storm als we de cijfers voor Spanje en Italië er naast leggen: Spain YTD Sales) | CleanTechnica

In een ander belangrijk Europees land, Frankrijk, zijn de cijfers m.i. ook niet overweldigend zijn: France Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica

Dichter bij huis heeft de gewijzigde fiscale regelgeving bij onze noorderburen ook zijn effect: Netherlands Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica
 
Last edited:
Zijn wij nu te enthousiast of zijn de Duitsers te chauvinistisch? Kortom heeft Tesla een probleem op 1 van zijn belangrijkste markten? : Germany Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica

Ook andere delen van Europa lopen niet echt storm als we de cijfers voor Spanje en Italië er naast leggen: Spain YTD Sales) | CleanTechnica

In een ander belangrijk Europees land, Frankrijk, zijn de cijfers m.i. ook niet overweldigend zijn: France Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica

Dichter bij huis heeft de gewijzigde fiscale regelgeving bij onze noorderburen ook zijn effect: Netherlands Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica




Het begrip 'sales' dat hier wordt gebruikt schept verwarring.
Het aantal Nederlandse Tesla's dat in deze statistieken wordt vermeld betreft het aantal kentekenregistraties en niet het aantal verkochte auto's.
Zoals we weten zijn vrijwel alle Tesla's voor 31 december 2013 op kenteken gezet. Alleen een paar pechvogels hebben hun auto in januari en februari mogen ontvangen.
Momenteel begint het uitleveren van Tesla's weer flink op gang te komen. Ze hebben in Amsterdam het hele weekend doorgewerkt om de auto's aan de klanten af te leveren.
 
En Spanje/Italië/Frankrijk zijn niet echt EV minded landen. Duitsland een beetje maar dat heeft nog wat tijd en superchargers nodig. Denk niet dat Tesla van die cijfers opkijkt of wakker van ligt.
Precies wat ik ook dacht bij DE. Het is een groot land en daar zijn gewoon meer SuperChargers nodig om het reizen tussen de verschillende steden mogelijk te maken.

Net paar km onder de nul gereden overigens, best spannend :) (sta nu ff in Oosterhout)
View attachment 45237
En wat haalde je met aantal kW?

Zie ook: 105 ~ 106kW SuperCharging rate
 
Zijn wij nu te enthousiast of zijn de Duitsers te chauvinistisch? Kortom heeft Tesla een probleem op 1 van zijn belangrijkste markten? : Germany Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica

Ook andere delen van Europa lopen niet echt storm als we de cijfers voor Spanje en Italië er naast leggen: Spain YTD Sales) | CleanTechnica

In een ander belangrijk Europees land, Frankrijk, zijn de cijfers m.i. ook niet overweldigend zijn: France Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica

Dichter bij huis heeft de gewijzigde fiscale regelgeving bij onze noorderburen ook zijn effect: Netherlands Electric Car Sales Update (February 2014 YTD Sales) | CleanTechnica


Toch wel een zorgelijke ontwikkeling.
Zou het niet toenemen van het aantal superchargers in Europa de laatste maanden hiermee te maken hebben?
Zou Tesla kunnen concluderen dat de business case in Europa niet goed genoeg is?

Ik hoop dat ze zullen denken dat meer superchargers de vraag naar Tesla's zal aanwakkeren ........
 
Ik denk dat het gros van de mensen een van deze (al dan niet beide) problemen ondervindt:

- De Model S is te duur
- De range is niet genoeg

Voor beide punten is natuurlijk wat te zeggen. De meeste mensen gaan niet eens uit van een 60kWh batterij en kijken puur naar de 85kWh, de prijs daarvan is flink hoog, en dan zit er niet eens BPM op... Natuurlijk kun je zakelijk wel het e.e.a. aftrekken, maar dan blijft de prijs relatief hoog. Uiteraard verdien je een heel groot deel terug aan het prijsverschil met benzine ten opzichte van elektriciteit, maar het gaat om de aanschafkosten. Wie heeft er in de crisis c.q. net uit de crisis even een ton paraat?

Daarnaast rijdt het gros niet heel veel per dag, maar 'stel je nou eens voor dat je op vakantie moet' of 'naar dat ene familielid aan de andere kant van het land die je eigenlijk nooit ziet'... tja, dan wordt het toch wel lastig om voor een FEV te kiezen als je niet langs SC's komt...

Daarom ben ik nog steeds voor het invoeren van extra's voor FEVs, zodat mensen toch geneigd zijn voor het kiezen van een FEV (resp. Tesla), zoals ik eerder al betoogde in een andere thread, een andere maximum snelheid waar het veilig kan, zoals op de A2, waar je 100 mag door uitstoot, en zo zijn er nog meer snelwegen waar dit zo is. Met maatregelen als deze kan je mensen die het geld wel hebben maar bang zijn voor die ene keer dat ze meer dan 400km rijden op een dag wellicht overhalen...