Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Meisjes en jongens,

Update over de joyride met mijn MS met de valet parking service: Er is wel degelijk sprake van een tweetal rondjes gummen met de scharlaken Perf van yours truly. Toevallig moest het schatje vandaag voor onderhoud naar Tesla A'dam (waarover later meer) dus ook daar maar eens gevraagd of er wellicht sprake was van excessief gebruik tijdens mijn kleine sabbatical in PT.

Dus wel! Zowel op vrijdagnacht als op zaterdagnacht rond 00:00 is men zo'n 10 minuten per keer los gegaan met dit beest. Er is in die 20 minuten 150 Km aan Typical Range verbrand, dan ben je lekker bezig. Ik heb de logs niet maar kon dit wel ontfutselen aan een willekeurige medewerker.

Inmiddels de valet parking service gebeld, men neemt het zeer hoog op en ik wacht op antwoord / compensatie. Het lijkt nu de cleaning service te zijn waar de MS stond om weer bling te worden, zekerheid moet ik nog krijgen.

Hoe dan ook een mafkees met een zakje borrelnootjes in z'n hoofd: je ziet nota bene het verbruik in your face op het dashboard. En dan denken dat de eigenaar niets in de gaten heeft. To be continued...
Lekker is dat!

Ik log elke 5 minuten exact de positie van mijn auto. Door middel van wat scripting die ik zelf gemaakt heb icm de Tesla API. Binnenkort gaat mijn auto ook naar een valet parking voor een weekje, ik ben benieuwd!
 
Dan nog even een berichtje over de mannen van Tesla Amsterdam: vandaag en morgen zou mijn MS in onderhoud zijn. Beurt, iets met sensoren en de "Tesla whine/brom". Een ongelofelijk aardige gast kwam vanmorgen mijn MS omruilen op de zaak met een keurige loaner. Woensdagmiddag zouden de auto's weer worden teruggeruild. Helaas, inmiddels moet ik woensdag spreken in België dus omruilen woensdagmiddag ging niet meer.

Geen probleem werd me telefonisch gemeld, we maken het vandaag - dinsdag - af. Nieuwe drive train, onderhoud, kleine dingetjes, gefixed. Er is zelfs iemand vanmorgen naar Tilburg gereden om een nieuwe drive train te halen. Diezelfde aardige gast kwam om 21:45 de auto's omruilen bij mij thuis. Dan heb je me wel hoor, met boter en suiker.

Dit is on-Nederlandse service die ik nog van geen enkel automerk heb meegemaakt. Chapeau Tesla!

- - - Updated - - -

Lekker is dat!

Ik log elke 5 minuten exact de positie van mijn auto. Door middel van wat scripting die ik zelf gemaakt heb icm de Tesla API. Binnenkort gaat mijn auto ook naar een valet parking voor een weekje, ik ben benieuwd!

Ik vermoed dat een Post-IT op je dash met de tekst "deze auto logt exact hoe er mee gereden wordt!" wonderen doet...
 
Last edited:
Zal Machiel R. zijn geweest. Hij whappte me zojuist nog even over hoeveel range hij in de loaner voor morgen moet stoppen. (Geen, ik laad 'm desnoods zelf wel bij.)
Overigens is het hier nog dinsdag, Wiebe.

En kijk eens op de valet parking pagina van teslatuner.com. haha
 
Volledig akkoord hiermee!

We zijn enkele dagen geleden met de Model S eens Amsterdam gaan verkennen. We kwamen dus uit het zuiden, ons hotel lag aan het Centraal Station. Nu wat doet dat navigatieding? Ons doorheen de smalle straatjes van het grachtenkwartier lijnrecht van zuid naar noord sturen! Was dat even bloed, zweet en tranen, zeg, met zo'n enorme wagen laveren tussen en langs bestelwagens die restaurants en cafés aan het bedienen waren, toeristen die de halve steeg innamen (en je dus niet hoorden aankomen, bovendien), ijzeren paaltjes en hoge borduren, bak- en andere fietsen, enz...

Pure waanzin!

Had het gekund, dan was die gps fysisch uit de wagen gezwierd, en mocht je die nu gaan zoeken ergens op de bodem van de Grachten!


@Leysfi

Ik heb hetzelfde gehad in Amsterdam en het heeft mij een halve velg (21 inch) gekost (hoge stoeprand, klein smal straatje waar ik overigens niet doorheen moest als de navigatie het goed zou hebben gedaan). Gebeurde ook nog voor een cafe waar allemaal mensen buiten in het zonnetje zaten te genieten dus er zal ook wel enig leedvermaak zijn geweest. Maarja, na een tweetal maanden vanaf de levering geen schade te hebben gehad aan mijn velgen heb ik het nu maar opgegeven want alle velgen hebben nu wel een beschadiging :-(
 
Meisjes en jongens,

Update over de joyride met mijn MS met de valet parking service: Er is wel degelijk sprake van een tweetal rondjes gummen met de scharlaken Perf van yours truly. Toevallig moest het schatje vandaag voor onderhoud naar Tesla A'dam (waarover later meer) dus ook daar maar eens gevraagd of er wellicht sprake was van excessief gebruik tijdens mijn kleine sabbatical in PT.

Dus wel! Zowel op vrijdagnacht als op zaterdagnacht rond 00:00 is men zo'n 10 minuten per keer los gegaan met dit beest. Er is in die 20 minuten 150 Km aan Typical Range verbrand, dan ben je lekker bezig. Ik heb de logs niet maar kon dit wel ontfutselen aan een willekeurige medewerker.

Inmiddels de valet parking service gebeld, men neemt het zeer hoog op en ik wacht op antwoord / compensatie. Het lijkt nu de cleaning service te zijn waar de MS stond om weer bling te worden, zekerheid moet ik nog krijgen.

Hoe dan ook een mafkees met een zakje borrelnootjes in z'n hoofd: je ziet nota bene het verbruik in your face op het dashboard. En dan denken dat de eigenaar niets in de gaten heeft. To be continued...

Wiebe, echt ongelofelijk dit :cursing:. Dat zijn van die dingen waar ik echt héél kwaad om zou worden. Als dat overigens een medewerker van mij was zou ik hem ontslaan ....
 
Beste collega rijders,

ik heb een mail gestuurd naar Tesla via hun site (bij contact het formulier invullen met de keuze feedback van berijder) over de valet parking mode die belooft is. Met de zomer in aantocht waarin we gaan vliegen en wellicht naar hotels met valet parking is het handig te hebben. Wellicht als we met meer mensen dit aankaarten gaan ze het doen (kan ie mooi in update V6 meegenomen worden). Ik heb uiteindelijk (ook naar aanleiding van het verhaal op dit forum) besloten mijn nieuwe ICE mee te nemen naar de parking bij Schiphol om te parkeren ipv de Tesla.
 
Om exact deze reden laat ik me dus afzetten met mijn Tesla bij de luchthaven in Charleroi en ook weer ophalen.
Er zijn daar parkeerplaatsen in de buurt waar je de auto bewaakt kunt neerzetten tegen ca 70euro per week. Ze zullen de auto ook nog wel opladen ook als je het netjes vraagt.
Echter ben ik te bang dat een of ander broekie gaat joyriden.

Ik wil gewoon niet het risico lopen om straks in 1 keer pech te hebben dat er beschadigingen aan zitten die ik niet heb gezien toen ik daar vertrok.
 
Meisjes en jongens,

Update over de joyride met mijn MS met de valet parking service: Er is wel degelijk sprake van een tweetal rondjes gummen met de scharlaken Perf van yours truly. Toevallig moest het schatje vandaag voor onderhoud naar Tesla A'dam (waarover later meer) dus ook daar maar eens gevraagd of er wellicht sprake was van excessief gebruik tijdens mijn kleine sabbatical in PT.

Dus wel! Zowel op vrijdagnacht als op zaterdagnacht rond 00:00 is men zo'n 10 minuten per keer los gegaan met dit beest. Er is in die 20 minuten 150 Km aan Typical Range verbrand, dan ben je lekker bezig. Ik heb de logs niet maar kon dit wel ontfutselen aan een willekeurige medewerker.

Inmiddels de valet parking service gebeld, men neemt het zeer hoog op en ik wacht op antwoord / compensatie. Het lijkt nu de cleaning service te zijn waar de MS stond om weer bling te worden, zekerheid moet ik nog krijgen.

Hoe dan ook een mafkees met een zakje borrelnootjes in z'n hoofd: je ziet nota bene het verbruik in your face op het dashboard. En dan denken dat de eigenaar niets in de gaten heeft. To be continued...

Wieberoni, Dude, you're still alive!
Alles kits verder? SpoilerT er al af? Sensortjes erop? Nog steeds blij met deze stekkerbak;-)??
 
Na 2 maanden rondrijden met deze auto heb ik nog altijd geen knop ontdekt om de radio uit te zetten ???
Uiteraard wel de mute knop, maar da's niet hetzelde...
Na elke software update, jawel op 2 maand is dit de 3de update al, zag ik dat de radio uit stond.
Dwz muziek gewoon uit, volume nog steeds op 3.
eenmaal media aanklikken en terug geluid, maar geen off knop?
 
Meisjes en jongens,

Update over de joyride met mijn MS met de valet parking service: Er is wel degelijk sprake van een tweetal rondjes gummen met de scharlaken Perf van yours truly. Toevallig moest het schatje vandaag voor onderhoud naar Tesla A'dam (waarover later meer) dus ook daar maar eens gevraagd of er wellicht sprake was van excessief gebruik tijdens mijn kleine sabbatical in PT.

Dus wel! Zowel op vrijdagnacht als op zaterdagnacht rond 00:00 is men zo'n 10 minuten per keer los gegaan met dit beest. Er is in die 20 minuten 150 Km aan Typical Range verbrand, dan ben je lekker bezig. Ik heb de logs niet maar kon dit wel ontfutselen aan een willekeurige medewerker.

Inmiddels de valet parking service gebeld, men neemt het zeer hoog op en ik wacht op antwoord / compensatie. Het lijkt nu de cleaning service te zijn waar de MS stond om weer bling te worden, zekerheid moet ik nog krijgen.

Hoe dan ook een mafkees met een zakje borrelnootjes in z'n hoofd: je ziet nota bene het verbruik in your face op het dashboard. En dan denken dat de eigenaar niets in de gaten heeft. To be continued...

Slecht verhaal zeg, hopelijk krijgt het een staart voor de wannabe coureurs. Zou ook even m'n banden checken (hoewel: om echt stevig rubber te burnen moet je volgens mij een zekering van de ESP verwijderen). Mag van mij best wat publiciteit krijgen, zodat duidelijk is: don't mess with a Model S!

Prettig dat Tesla gegevens in kon zien zodat je het aannemelijk kunt maken. Tegelijk is het weer een voorbeeld van dat Tesla niet alleen 'live' kan meekijken in de auto, maar dat ze ook per auto over de logs uit het verleden beschikt. Geen auto voor criminelen zo'n model S. :tongue: (hoewel: misschien kun je er wel een alibi mee fabriceren: "nee, hoor: kijk maar mijn auto was daar niet!")

@Wiebe: Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen!
 
Slecht verhaal zeg, hopelijk krijgt het een staart voor de wannabe coureurs. Zou ook even m'n banden checken (hoewel: om echt stevig rubber te burnen moet je volgens mij een zekering van de ESP verwijderen). Mag van mij best wat publiciteit krijgen, zodat duidelijk is: don't mess with a Model S!

Prettig dat Tesla gegevens in kon zien zodat je het aannemelijk kunt maken. Tegelijk is het weer een voorbeeld van dat Tesla niet alleen 'live' kan meekijken in de auto, maar dat ze ook per auto over de logs uit het verleden beschikt. Geen auto voor criminelen zo'n model S. :tongue: (hoewel: misschien kun je er wel een alibi mee fabriceren: "nee, hoor: kijk maar mijn auto was daar niet!")

@Wiebe: Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Er staat niets over de locatie van de auto, en Elon heeft ook geroepen dat ze dat niet bewaren.
Wellicht wel status, vermogen, snelheid, etc. maar niet locatie. Wiebe?
 
Hier weer een mooi gevalletje Tesla service meegemaakt. Mede door de berichten over falende Keba oplaadpunten ben ik mijn UMC maar eens gaan testen op de 3-fasen aansluiting in de garage. Maar de UMC deed weinig en er waren foutmeldingen op het scherm in de Tesla. Daarna op een gewone 230V aansluiting geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Op de UMC knipperden rode leds 2x achter elkaar, wat duidt op een probleem met de zelftest van de UMC.

Dinsdagochtend Tesla Service gebeld, verhaal voorgelegd, ze zouden me terugbellen voor een vervolgactie. 's Middags een belletje vanuit Amsterdam of het goed was als ze de UMC 's avonds bij ons in Arnhem zouden komen omruilen, er was toch een collega die daar woonde. Prima, super! Ik had verwacht dat ik wat instructies zou krijgen over hoe ik het toch nog een keer zou kunnen proberen, misschien nog eens wat twijfels omtrent de stroomvoorziening bij mij thuis, maar niets daarvan. Direct actie!

Nou kwam het Sven niet helemaal goed uit gisteravond (hij heeft blijkbaar ook een privé-leven) en in overleg hebben we afgesproken dat hij vanavond langs zou komen. Er was van mijn kant immers geen haast. Zo gezegd, zo gedaan. Vanavond hebben we eerst de oude UMC getest en die werkte nog steeds niet (pfew!), daarna de nieuwe getest en die werkte wel direct.

Super! En nog leuk nieuws over Duiven: die gaat 24 april officieel open.