Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In reactie op mijn vraag gesteld aan Tesla over de Valet parking service het onderstaande antwoord:

I am sorry to tell we don’t know yet when it will be available. I know our Engineers are working very hard to make it possible.
I cannot even tell you it will be available before summer. I think it will be more at the end of the year. But I am not sure because this kind of information is not known yet.
If it will be available the customers will be informed right away.

Hope this answer is satisfying for you.

in 't kort : ooit.. misschien....
ik had -helaas- geen ander antwoord verwacht...
 
Druk bezig met de voorbereiding van onze deelname aan de eTourEurope - van 18 tot 26 mei langs 9 Europese hoofdsteden, totaal 4.200km. Slechts 14 teams strijden voor de eer, wij zijn het enige team uit NL... echt familieteampje: mijn zoon Frank, 20 jaar, is de co-pilot. En zoon Marco, 13 jaar, vwo-2 heeft vrij gekregen van school als hij dagelijks verslag doet, en mijn 78-jarige moeder gaat ook mee.
Het gaat om de kortste rijtijd voor die 4.200km waarbij het overdag is toegestaan om bij te laden, maar dat kost uiteraard ook tijd die gewoon doorloopt.
Foto is gemaakt in Zevenaar toen de organisator (rechts, Werner Hillebrand-Hansen) de hele reis al heeft gereden. De middelste persoon ben ik :rolleyes:
Teams at the eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days | eTourEurope
Alle E-rijders worden opgeroepen bij de zgn. E-Roadshows aanwezig te zijn, op 21 mei 2014 van 15:00-20:00 is de eRoadshow in de buurt van Amsterdam: Kapteynstraat 1, Noordwijk
Hierbij is het de bedoeling om over de gehele tour in totaal meer dan 1000 EV's bij elkaar te krijgen!
IMG-20140323-WA0001.jpg
 
Last edited:
Help! Deze ochtend gaf mijn auto een laadprobleem. Wat ik ook probeer het laden wordt onderbroken. Volgens Tesla een miscommunicatie tussen de keba en de tesla. Met een keba software update zou het opgelost zijn, weet iemand hoe dit werkt?

Yep, er is een update voor keba die dit probleem doet oplossen.
Staat ook beschreven in het topic van Mindbender over laadproblemen met de keba.
Een simpele firmware update en het probleem is verholpen.
Kan even niet linken naar het topic vanwege tapatalk.. Weet niet hoe ik dat moet doen (^o^)
 
Het viel mij zondag op dat de ventilatie openingen anders werken dan bij andere auto's.
Het lipje waarmee je bij andere auto's de richting van de luchtstroom instelt wordt in de S gebruikt om het ventilatie te openen of sluiten (links/rechts) en boven / onder te richten.
Ofwel: je kan alleen boven / onder instellen als luchtstroom.
De instelbaarheid van de airco vond ik ook slecht, bij 19gr bleef het erg warm.
 
Het viel mij zondag op dat de ventilatie openingen anders werken dan bij andere auto's.
Het lipje waarmee je bij andere auto's de richting van de luchtstroom instelt wordt in de S gebruikt om het ventilatie te openen of sluiten (links/rechts) en boven / onder te richten.
Ofwel: je kan alleen boven / onder instellen als luchtstroom.
De instelbaarheid van de airco vond ik ook slecht, bij 19gr bleef het erg warm.

Mij viel ook op dat de airco het niet zo heel koud weet te maken. Idd. bij 19gr. en alles verder op 'auto' bleef het vrij warm.
Heb de stand niet op range mode, dus daar kan het niet aan liggen.
Dan wordt dat straks in e zomer ook permanent op 'low', haha, net als de luchtvering.
 
Mij viel ook op dat de airco het niet zo heel koud weet te maken. Idd. bij 19gr. en alles verder op 'auto' bleef het vrij warm.
Heb de stand niet op range mode, dus daar kan het niet aan liggen.
Dan wordt dat straks in e zomer ook permanent op 'low', haha, net als de luchtvering.

Eigenaardig.

Ik heb nog niet getest met koelen met de airco, maar aangezien de auto's voor een groot deel in California verkocht worden maak ik mij daarover niet echt zorgen. Als het ook maar enigzins een probleem was dan stond het forum er zeker vol mee.
 
Het viel mij zondag op dat de ventilatie openingen anders werken dan bij andere auto's.
Het lipje waarmee je bij andere auto's de richting van de luchtstroom instelt wordt in de S gebruikt om het ventilatie te openen of sluiten (links/rechts) en boven / onder te richten.
Ofwel: je kan alleen boven / onder instellen als luchtstroom.
De instelbaarheid van de airco vond ik ook slecht, bij 19gr bleef het erg warm.
Ik vind de temperatuur in de S niet echt overeenkomen met hetgeen ik in stel. Als ik de climate control op 21c instel dan heb ik het gevoel dat dit 24 a 25 is. Dit word door de Windows Phone App ook bevestigd. Heb alleen nog geen moeite genomen heb bij Tesla te melden ;-)
 
er mag al eens gelachen worden.... (ik heb zelf al een paar keer groen mogen lachen :mad:)

Elon Musk pulled over for speeding in a Model S w\ Johnny Depp
Over aan de kant zetten gesproken - zoals sommigen van jullie misschien weten is laatst na een stoplicht wedstrijdje mijn rijbewijs afgenomen, voor twee maanden. Na een brief aan de Officier van Justitie kreeg ik hem binnen twee weken weer terug, en ik rij dus alweer een tijdje vrolijk (maar met 80% van mijn aandacht op de snelheidsmeter en maar 20% op de weg, want zo ziet Justitie het graag) rond.

En zo rij ik vanochtend, voor mijn gevoel netjes met het linkerbaan-verkeer mee, vanaf de A44 de A4 op. Er staat een motoragent op de vluchtstrook een beetje om zich heen te kijken. Hij ziet mij, aarzelt geen moment, spuit er vandoor, haalt me binnen een vloek en een zucht in en gebaart me om hem te volgen. Ik dacht echt dat ik DOODGING. Ik kon me niet voorstellen dat ik zo heel erg te hard reed, maar je weet het met deze wagen nooit.. Ik zat vlak voor het begin van het 130km/h stuk, denk dat ik 120 reed. Stond er ergens een "90" bord of zo? Dan was ik ZO de L...

Ik werd naar een gebied op de parkeerplaats van een wegrestaurant geleid waar een enorme hoeveelheid politieauto's, motoren en zelfs een truck stond. Initieel wilde de agent me niet vertellen waarom ik aan de kant was gezet, vroeg alleen om mijn papieren en rijbewijs. Na een paar minuten die uren leken kwam hij terug, informeerde naar de omstandigheden rondom mijn ingevorderde rijbewijs, leek zelfs sympatiek meelevend toen ik vertelde van de 2 seconden dat ik zo hard reed en de lasergun waarmee dat werd vastgelegd. En toen kreeg ik mijn papieren en rijbewijs terug, en mocht ik verder rijden - het was slechts een "standaard controle" geweest..

Ik herinner me wat reacties hier met de strekking "Ik zou gewoon zonder rijbewijs doorrijden, hoe vaak wordt je nou om je rijbewijs gevraagd". En het was me in 20 jaar ook nog nooit gebeurd. Noem het Murphy of whatever.. Maar NOOIT doen dus :)
 
En zo rij ik vanochtend, voor mijn gevoel netjes met het linkerbaan-verkeer mee, vanaf de A44 de A4 op. Er staat een motoragent op de vluchtstrook een beetje om zich heen te kijken. Hij ziet mij, aarzelt geen moment, spuit er vandoor, haalt me binnen een vloek en een zucht in en gebaart me om hem te volgen. Ik dacht echt dat ik DOODGING. Ik kon me niet voorstellen dat ik zo heel erg te hard reed, maar je weet het met deze wagen nooit.. Ik zat vlak voor het begin van het 130km/h stuk, denk dat ik 120 reed. Stond er ergens een "90" bord of zo? Dan was ik ZO de L...

... Maar NOOIT doen dus :)

Bl**dy Hell! I would have had a heart attack.

Rob.