Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
vandaag iets opgemerkt wat ik nog niet wist.
terwijl ik stond aan te schuiven zag ik in de weerspiegeling van de auto voor me, het volgende:
de ledrand in de koplamp gaat uit (of verzwakt zeer fel) als de knipperlichten aan gaan (alleen de kant van het knipperlicht)

Dat viel me laatst inderdaad ook op!
Heb dat eigenlijk nooit van buiten bekeken, maar zal wel bedoeld zijn om het knipperlicht duidelijker uit te laten komen.
 
Oef, goede herinnering.
Moet eraan denken mijn maandelijkse 'bijdrage' eens te verhogen om te voorkomen dat ze straks vragen ik even 1700 bij wil betalen....
Ja, ik ga nu dus naar EUR 200,00 per maand, maar als we dit keer een strenge winter krijgen ga ik het daar niet mee redden.

Ach, dit jaar ga je makkelijk over de 10.000 kWh heen, da's stuk goedkoper per kWh! :smile:
Daarom! Het rijden wordt alleen maar goedkoper.

Al sta ik nu weer te laden met 6ct/kWh, dat is toch wat leuker.

Hoe werkt dat eigenlijk met die 10 MWh grens?
Is dat per kalenderjaar ofzo?
En wat gebeurt er als je van leverancier wisselt?
Dat is een goede vraag. Eigenlijk nooit bij stil gestaan.
 
Hoe werkt dat eigenlijk met die 10 MWh grens?
Is dat per kalenderjaar ofzo?
En wat gebeurt er als je van leverancier wisselt?
Ja die 10.000 kWh werkt IN PRINCIPE per kalenderjaar. Echter tot nu toe heb ik niet anders gezien dat als een klant boven 10.000 kWh komt, dat het bedrag aan energiebelasting per kWh dus lager wordt en dat wordt dan gemiddeld uitgerekend. Dus bijvoorbeeld 15.000 kWh op jaarbasis, dan wordt het aandeel energiebelasting per kWh [(tarief < 10.000*10.000 + tarief > 10.000*5.000)/15.000] oftewel er wordt een vast bedrag energiebelasting per kWh berekend. Als er vervolgens een deel van het jaar moet worden afgerekend, wordt gewoon het berekende bedrag energiebelasting per kWh toegepast. Dus een wisseling van energieleverancier, of verhuizing o.i.d. heeft op die berekening geen invloed.
 

Heeft deze man last van het Tesla virus? ;)

Let op: nsfw!
deze moet ik thuis laten zien, want zij denkt dat ik het erg te pakken heb. Het kan duidelijk nog een stuk erger worden!
maandag hebben we een lange wandeling gemaakt en na een tijd feliciteerde ze mij... omdat ik al een uur NIET over tesla had gesproken.:wink:
 
Last edited by a moderator:
Als ik na het rijden uitstap en ik loop weg, hoor ik telkens (met redelijk veel geluid) de luchtvering zich aanpassen. Is dit normaal gedrag? Voor 5.9 deed ie dit namelijk niet?

Yep, is normaal.
En ja, je hebt gelijk. Voor 5.9 deed ze het niet.
De LOW stand werd alleen maar ingeschakeld als je 160+ rijdt en ging weer terug naar 'normal' met 100km/u

Nu met 5.9 kun je zelf instellen wanneer je naar LOW stand gaat en ze gaat altijd naar LOW-stand als ze geparkeerd staat.

PS Zeg maar tegen de vrouw dat ze hier een voorbeeld aan mag nemen :tongue: