gelden
Well-Known Member
Even iets anders: iemand zin om zondag wat benzine te verbranden? Ik rijd mee in Exotic Car Tour - Home met de TVR en heb nog geen bijrijder. Van omgeving Rotterdam naar Helmond. Geen kosten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Even iets anders: iemand zin om zondag wat benzine te verbranden? Ik rijd mee in Exotic Car Tour - Home met de TVR en heb nog geen bijrijder. Van omgeving Rotterdam naar Helmond. Geen kosten.
Gisteren voor 't eerst twee keer de batterij leeggereden in één dag, heen-en-weer naar bestemming in Duitsland. Kleine 800km vv.
Mijn bevindingen:
- Na aftoppen van de batterij bij SC Zevenaar unlockte de chargeport wel, maar liet de laadkabel toch niet los. Na 10x proberen Tesla gebeld: advies om maar even goed te wrikken of 'wobbelen' met de SC-stekker. Klonk alsof ze daar ervaring mee hadden. Werkte overigens direct.
- De Model S trekt in Duitsland (nog) meer aandacht van medeweggebruikers dan in NL. Veel BMW/Mercs/Audi's die duidelijk even inhouden, kijken en weer doorrijden.
- Topsnelheid van de Model S is 215. Dat bereik je in no-time. Bij dat tempo had ik mijn keurige gemiddelde verbruik van <200Wh/km over de laatste 50km binnen een minuut naar >300Wh/km gebracht.
- De 'brom' die ik tussen de 100 en 120 wel degelijk hoor, is bij 215 werkelijk niet te harden.
- Internetradio werkte niet in D., gewone FM radio wel. Nav deed het gewoon, wel af en toe grijze blokjes.
- 'T is net een gewone auto, ook bij langere afstanden. Ook van de stoel geen last, bleef prima zitten. Met meer SC-ers ligt Europa aan je voeten.
ps. Service Centre Arnhem (Zevenaar) ziet eruit alsof het ieder moment kan openen. Gaat binnen een paar weken open, zei de medewerksters die ik 's ochtends sprak.
Even iets anders: iemand zin om zondag wat benzine te verbranden? Ik rijd mee in Exotic Car Tour - Home met de TVR en heb nog geen bijrijder. Van omgeving Rotterdam naar Helmond. Geen kosten.
Rij net weg van huis, komt er opeens een flinke plens water uit het pano dak naar binnen. Ergens lekt het dus... Het is de eerste keer dat dit gebeurd, dus ff in de gaten houden.
Nu we het toch over schuifdaken hebben.
Af en toe, als het zonnetje schijnt, staat mijn panodak helemaal open, ook op de snelweg.
Zo ook gisteren. En sinds gisterenmiddag fluit het dak in gesloten toestand. Paar keer open en dicht doen verandert niets daaraan.
Er is ook een kier te zien tussen de achterzijde van het schuifpaneel en het vaste gedeelte van het dak.
Is dit vaker gesignaleerd? En wat is er aan te doen, behalve terug naar het Service Center?
Het viel me trouwens ook op dat bij de laatste (ook niet succesvolle) poging van het SC om het rammelen op te heffen het metalen lipje aan de voorzijde van het schuifpaneel wat naar beneden gebogen is. Wellicht een causaal verband?
Ik heb dit een keer meegemaakt op de snelweg. Zodra het dak dicht was, begon het de fluiten.
De oplossing voor mij was het toch op vent te zetten en dan weeg dicht laten gaan. Hierna is het niet meer voorgekomen.
Kan het zijn dat een rubber dubbel is gaan zitten en dat deze is aangedrukt doordat het dak dicht is gegaan ?
Afgelopen week hetzelfde gehad, na twee keer open en dicht was het weer goed.
M'n nieuwe accu heeft 10 km meer bereik dan de 24.000 km oude die is vervangen. Zit nu op 90/100% 362/405 km typical. Bij software 5.9. Komt overeen met het plaatje dat de oude ca. 10 km is gedegradeerd in die 24000 km. Eerste paarduizend km gaat degradatie vrij snel is mijn ervaring. Daarna stokt het.
Nu we het toch over schuifdaken hebben.
Af en toe, als het zonnetje schijnt, staat mijn panodak helemaal open, ook op de snelweg.
Zo ook gisteren. En sinds gisterenmiddag fluit het dak in gesloten toestand. Paar keer open en dicht doen verandert niets daaraan.
Er is ook een kier te zien tussen de achterzijde van het schuifpaneel en het vaste gedeelte van het dak.
Is dit vaker gesignaleerd? En wat is er aan te doen, behalve terug naar het Service Center?
Het viel me trouwens ook op dat bij de laatste (ook niet succesvolle) poging van het SC om het rammelen op te heffen het metalen lipje aan de voorzijde van het schuifpaneel wat naar beneden gebogen is. Wellicht een causaal verband?