Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
net telefoontje van Tesla Zaventem. Of ik de auto wil binnenbrengen voor een update. Ze hebben de wagen 2uur nodig. Geen verdere uitleg. Ook gingen ze iets nakijken en eventueel vervangen en dan een update doen? Deze vrijdag nog of volgende week.

Ben ik de enige? Krijg ik nu sowieso een vervangwagen voor die 2uur en kan ik op het gemak iets gaan eten? Worden andere dingen (versterkingsplaat onder de wagen, lekkend raampje in de carwash ook nagekeken?) Dit laatste vroeg ik en werd meteen bevestigd dat ze ernaar keken. Maar voor de rest geen uitleg. Was een beetje uit mijn lood geslagen vandaar dat ik niet zo spraakzaam was.



Iemand eenzelfde ervaring

Wanneer heb je je auto geleverd gekregen? Ik weet dat de Signature soms nieuwe bouten krijgt op de voorarmen.
En sowieso houden ze je 12V batterij goed in de gaten omdat hier ook een slechte batch tussen zat.
 
Wanneer heb je je auto geleverd gekregen? Ik weet dat de Signature soms nieuwe bouten krijgt op de voorarmen.
En sowieso houden ze je 12V batterij goed in de gaten omdat hier ook een slechte batch tussen zat.

20 maart nog maar en het is een gewone 85Kw. Nu ik het bedenk wil ik die nieuwe batterij-bescherming dan ook maar meteen erop. Andere ervaring met Tesla Zaventem Service? Ik wil dan liever in het leuvense gaan lunchen, kan ik op vervanging rekenen.

Ik heb ook, tegen beter weten in misschien de uitgebreide tesla-service onderschreven. Ik ga er dan ook van uit dat het niet bij mij thuis opgelost kan worden. Of zouden ze toch proberen te sparen?
 
net telefoontje van Tesla Zaventem. Of ik de auto wil binnenbrengen voor een update. Ze hebben de wagen 2uur nodig. Geen verdere uitleg. Ook gingen ze iets nakijken en eventueel vervangen en dan een update doen? Deze vrijdag nog of volgende week.

Ben ik de enige? Krijg ik nu sowieso een vervangwagen voor die 2uur en kan ik op het gemak iets gaan eten? Worden andere dingen (versterkingsplaat onder de wagen, lekkend raampje in de carwash ook nagekeken?) Dit laatste vroeg ik en werd meteen bevestigd dat ze ernaar keken. Maar voor de rest geen uitleg. Was een beetje uit mijn lood geslagen vandaar dat ik niet zo spraakzaam was.



Iemand eenzelfde ervaring

Heb een gelijkaardige ervaring gehad vorige week. Bleek dat er iets loos is met de "cluster". Zou het ding zijn dat instaat voor de display achter het stuur. Zouden ze een verkapte vorm van terugroeping aan het uitvoeren zijn, zo vraag ik mij af?
 
Mijn verlengkabel hierboven past perfect op de UMC.
Het beste zoek je een WandContactDoos in de meterkast, als je namelijk een WCD verder van de meterkast neemt zit je verder van de 'bron' en kan er ook een stuk dunnere draad tussen zitten.
Laatst had ik met de 25 meter verlengkabel in een huisje op de veluwe 12km/u laadsnelheid, dat ligt natuurlijk vooral aan het voltage van de aansluiting in de meterkast.

- - - Updated - - -
Iets heel anders, hebben jullie ook van ene Wiebe een mail gekregen waarin hij toegeeft voor de ICE olieboeren te werken?!

Thanks all ben voor deze kabel gegaan!
 
Afgelopen vrijdagavond voor het eerst na 21.000 km een serieus laadprobleem gehad. Kleurindicator bleef op wit na de klik. Van alles geprobeerd: nada. Tesla gebeld (wel vreemd dat je een keuzemenu in het Noors (denk ik) krijgt), hij zag een fout in het systeem, gereset, ik nogmaals geprobeerd, helaas. Tesla medewerker wist het zeker: het lag aan mijn thuis laadstation, ondanks dat de kleurenindicaties op dat laadstation ok waren. :confused: Ik naar een publieke paal gereden (had nog 35 km), ook daar hetzelfde probleem. Vervolgens een buurtbewoner gebeld of hij met Tesla en kabel even langs wilde komen op vrijdagavond 23.45 inmiddels (ik moest zaterdagochtend om 8.00 weg). Was geen probleem. Wat is het toch fijn als mensen je helpen op zo'n moment! :smile: Bleek het aan mijn kabel te liggen. Ik mocht zolang zijn kabel gebruiken, omdat hij thuis toch een lader met vaste kabel had. Ik was gered!

Maandag even contact gehad met Loek van laadkabelwinkel.nl en die heeft dat keurig opgelost. Ik heb er nog een tweede kabel bijgekocht, want van dergelijke ervaringen leer je. Nu heb ik altijd een escape.
 
Afgelopen vrijdagavond voor het eerst na 21.000 km een serieus laadprobleem gehad. Kleurindicator bleef op wit na de klik. Van alles geprobeerd: nada. Tesla gebeld (wel vreemd dat je een keuzemenu in het Noors (denk ik) krijgt), hij zag een fout in het systeem, gereset, ik nogmaals geprobeerd, helaas. Tesla medewerker wist het zeker: het lag aan mijn thuis laadstation, ondanks dat de kleurenindicaties op dat laadstation ok waren. :confused: Ik naar een publieke paal gereden (had nog 35 km), ook daar hetzelfde probleem. Vervolgens een buurtbewoner gebeld of hij met Tesla en kabel even langs wilde komen op vrijdagavond 23.45 inmiddels (ik moest zaterdagochtend om 8.00 weg). Was geen probleem. Wat is het toch fijn als mensen je helpen op zo'n moment! :smile: Bleek het aan mijn kabel te liggen. Ik mocht zolang zijn kabel gebruiken, omdat hij thuis toch een lader met vaste kabel had. Ik was gered!

Maandag even contact gehad met Loek van laadkabelwinkel.nl en die heeft dat keurig opgelost. Ik heb er nog een tweede kabel bijgekocht, want van dergelijke ervaringen leer je. Nu heb ik altijd een escape.

Klinkt als de ader van de Control Pilot in die kabel, raar. Misschien gewoon kabelbreuk.
 
Afgelopen vrijdagavond voor het eerst na 21.000 km een serieus laadprobleem gehad. Kleurindicator bleef op wit na de klik. Van alles geprobeerd: nada. Tesla gebeld (wel vreemd dat je een keuzemenu in het Noors (denk ik) krijgt), hij zag een fout in het systeem, gereset, ik nogmaals geprobeerd, helaas. Tesla medewerker wist het zeker: het lag aan mijn thuis laadstation, ondanks dat de kleurenindicaties op dat laadstation ok waren. :confused: Ik naar een publieke paal gereden (had nog 35 km), ook daar hetzelfde probleem. Vervolgens een buurtbewoner gebeld of hij met Tesla en kabel even langs wilde komen op vrijdagavond 23.45 inmiddels (ik moest zaterdagochtend om 8.00 weg). Was geen probleem. Wat is het toch fijn als mensen je helpen op zo'n moment! :smile: Bleek het aan mijn kabel te liggen. Ik mocht zolang zijn kabel gebruiken, omdat hij thuis toch een lader met vaste kabel had. Ik was gered!

Maandag even contact gehad met Loek van laadkabelwinkel.nl en die heeft dat keurig opgelost. Ik heb er nog een tweede kabel bijgekocht, want van dergelijke ervaringen leer je. Nu heb ik altijd een escape.

Inderdaad heel keurig van Loek.
Loek, hou je ons wel op de hoogte wat er precies loos was? Want ik sta niet graag in Italië met zo'n kabel.
 
Ik heb hem besteld, met een paar dagen in huis voor ongeveer € 40,00 incl. BTW. Nog niet geprobeerd.

Bij de gratis McDonalds laadpalen in zuid Duitsland en Oostenrijk zie je deze rode CEE32 ook veel. (en dan geen type 2….)
Bij reizen in die richting dus zeker een verloopje maken/kopen….
Heb ze overigens al gemaild dat ze dit moeten aanpassen naar type2mode3….


marktplaats 1.jpg
marktplaats 2.jpg


- - - Updated - - -

By the way:
Ik heb een set originele 19" velgen en eventueel banden te koop.

zie thread