Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de Belgen die morgen naar de e-Rally in Oosterhout rijden. Wij zullen rond 7:50 op de E19 ter hoogte van Mechelen...
Ik denk wel dat het een leuke dag zal worden. Wie komt er nog?

Byron,
ik ga opladen bij Jean in Ulvenhout (ben daar tegen 8.30) we komen dan met hem mee naar de briefing in Oosterhout.
Iets voor vertrek gaan we de auto dan terug ophalen.
morgen maken ze van mijn 60 een 85!!!!
startnummer 85:wink:
 
Zo hey wat een herrie, auto op de oprit in de volle zon, boven de 40 graden binnen, dus airco even aangezet. Alsof de staafmixer draait... (Had een film voor geluidsopname gemaakt maar kan die hier niet posten)

Had vandaag dezelfde ervaring. Mijn vrouw zei: "Ik dacht dat elektrische auto's stil waren, maar deze is aan de andere kant van de straat nog te horen en dat terwijl hij gewoon geparkeerd staat..." :frown:
 
Nu de euforie van de rally wat plaats begint te maken voor de orde van de dag heb ik een vraagje. Bij de rally maakte ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens gebruik van de navigatie, en het viel me op dat de route niet meer wordt weergegeven op de google maps kaart. De navigatie werk verder prima (nou ja...), in die zin dat het kleine grijze schermpje keurig aangeeft wanneer er een afslag komt en het schermpje achter het stuur werkt ook, maar de route is niet meer weergegeven in de grote kaart. Ik begin nu aan mezelf te twijfelen....dit was toch wel zo? Komt iemand dit bekend voor? Is dit meegekomen met de laatste update? Is er iets tegen te doen (een bepaalde setting of zo)?

Daarnaast viel me nu pas op dat het laden niet met het volle amperage gebeurt. Ik laad altijd 's nachts op en 's ochtends is hij keurig klaar waardoor dit me nooit eerder opgevallen is, maar hij blijkt dus met 13A (of zelfs 11A) ipv 16A op te laden. Toen mijn auto stond te laden in Tilburg en jullie stonden te bieden op een dag met Floortje merkte ik op mijn app dat niet het volle amperage benut werd, en dat bleek later thuis ook het geval te zijn. Maar dit klinkt als iets dat breeduit beschreven is op dit forum, alleen weet ik de oplossing niet meer: wachten tot 6.0?
 
Nu de euforie van de rally wat plaats begint te maken voor de orde van de dag heb ik een vraagje. Bij de rally maakte ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens gebruik van de navigatie, en het viel me op dat de route niet meer wordt weergegeven op de google maps kaart. De navigatie werk verder prima (nou ja...), in die zin dat het kleine grijze schermpje keurig aangeeft wanneer er een afslag komt en het schermpje achter het stuur werkt ook, maar de route is niet meer weergegeven in de grote kaart. Ik begin nu aan mezelf te twijfelen....dit was toch wel zo? Komt iemand dit bekend voor? Is dit meegekomen met de laatste update? Is er iets tegen te doen (een bepaalde setting of zo)?

Daarnaast viel me nu pas op dat het laden niet met het volle amperage gebeurt. Ik laad altijd 's nachts op en 's ochtends is hij keurig klaar waardoor dit me nooit eerder opgevallen is, maar hij blijkt dus met 13A (of zelfs 11A) ipv 16A op te laden. Toen mijn auto stond te laden in Tilburg en jullie stonden te bieden op een dag met Floortje merkte ik op mijn app dat niet het volle amperage benut werd, en dat bleek later thuis ook het geval te zijn. Maar dit klinkt als iets dat breeduit beschreven is op dit forum, alleen weet ik de oplossing niet meer: wachten tot 6.0?

Op het grote scherm wordt de koerslijn in blauw weergegeven.
Dat je niet met 16A kan laden komt doordat de hardware van de auto een update moet krijgen. Dit is heeeeeel breeduit op dit forum beschreven.
De onderdelen voor die upgrade, 2 rijders zijn er inmiddels van voorzien, zullen de komende maanden op voorraad komen.
 
OK Wim, bedankt. Die koerslijn is er bij mij dus niet meer.

Wat betreft het amperage, aangezien ik altijd dacht dat dit bij mij geen issue was heb ik dit altijd slechts zijdelings gevolgd, en het forum is zo enorm uitgebreid geworden dat ik soms niet meer weet waar ik het zoeken moet. Maar inderdaad, had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is ;-)
 
OK Wim, bedankt. Die koerslijn is er bij mij dus niet meer.

Wat betreft het amperage, aangezien ik altijd dacht dat dit bij mij geen issue was heb ik dit altijd slechts zijdelings gevolgd, en het forum is zo enorm uitgebreid geworden dat ik soms niet meer weet waar ik het zoeken moet. Maar inderdaad, had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is ;-)

Koerslijn werkt bij mij ook al twee weken niet meer, zal nu even in de garage hoofdscherm gaan resetten kijken of dat werkt............ja hoor nu is de oranje koerslijn er weer !