Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@Maarten ST de overheid "lead by example" veel plezier in Maastricht vanmiddag/vanavond. Fast Net wel bijzonder om te horen dat je alleen met een subsidie Outlander naat Groningen kan :)
Update 6.0 net maar even wezen kijken in de auto maar helaas nog geen update beschikbaar we wachten af…...
 
Ha, gisteravond melding update en ja hoor, ik heb nu 6.0

Vandaag afspraak ver in het Noord-Oosten, meer dan 400 km totaal dus maar even de navigatie uitproberen. Leuke is wel dat hij inderdaad de bestemming uit de agenda van de telefoon haalt. Wel zaak om die daar dan ook aan de afspraak toe te voegen.

Handig is de memory functie van de hoogteverstelling. Als wij in Hongarije aankomen zijn de laatste 50 meter onverhard en nogal ongelijk. Dus reden om max. hoogte in te stellen. Dat zal dan vanaf ons volgende bezoek (oktober) dus vanzelf gaan. Is best wel mooie optie.

Ik weet niet of het al in het forum gemeld is, maar een tijdje geleden was er nogal wat ergernis over het feit dat bij de verbruiksgrafieken niet werd onthouden dat was gekozen voor average (maar begon met instant). Dat doet hij nu wel goed.

Telefoonfunctie (starten) komt nog wel, moet ik nog instellen.

============

Dan iets anders. Ik weet niet of iemand van jullie dat ook wel eens hebben meegemaakt. Gisteren was ik voor een afspraak in Zeist en moest parkeren op een bijna onmogelijk plekje, maar wel een speciaal voor voor mij gereserveerde plaats. Op die momenten is de auto iets minder handig. Ik reed achteruit, heel langzaam, totdat ik dacht dat ik rechts voldoende ruimte had om de draai te maken. Links naast mij was een muurtje dus "hij piepte".

Ineens boem stil. Achter mij was een muurtje. Ik dacht dat ik er met misschien 1 of 2 kilometer per uur tegenaan was gereden. Balen, stukje naar voren, uitgestapt maar niets, helemaal niets, kunnen zien of voelen. Gekeken wat het verst uitstekende punt van de auto was, waar dus de muur geraakt zou zijn, maar er was niets te zien of te voelen. Zelfs het vuil (tja) zat er gewoon nog op. Nergens iets dat opgeschoven was.
Op de terugweg bij Oosterhout trof ik de forumleden S-19910 en Gelder. Bedankt nog voor de leuke conversatie op deze "hangplek". Maar ook wij drieën konden niets aan de auto vinden en eigenlijk is de conclusie dat ik niet tegen de muur ben gereden. Zou hij zelf ingegrepen hebben in de laatste centimeters? Of hij is inderdaad zo sterk van achter dat het stilzetten van zo'n 2.200 kg moeiteloos wordt opgevangen door een paar vierkante centimeters plaatwerk. Heeft iemand een idee? Ik heb op de fora hier (nog) niets over kunnen vinden.
 
Ha, gisteravond melding update en ja hoor, ik heb nu 6.0




============

Dan iets anders. Ik weet niet of iemand van jullie dat ook wel eens hebben meegemaakt. Gisteren was ik voor een afspraak in Zeist en moest parkeren op een bijna onmogelijk plekje, maar wel een speciaal voor voor mij gereserveerde plaats. Op die momenten is de auto iets minder handig. Ik reed achteruit, heel langzaam, totdat ik dacht dat ik rechts voldoende ruimte had om de draai te maken. Links naast mij was een muurtje dus "hij piepte".

Ineens boem stil. Achter mij was een muurtje. Ik dacht dat ik er met misschien 1 of 2 kilometer per uur tegenaan was gereden. Balen, stukje naar voren, uitgestapt maar niets, helemaal niets, kunnen zien of voelen. Gekeken wat het verst uitstekende punt van de auto was, waar dus de muur geraakt zou zijn, maar er was niets te zien of te voelen. Zelfs het vuil (tja) zat er gewoon nog op. Nergens iets dat opgeschoven was.


Wat bedoel je met een boem, hoorde je wat of stond je 'boem' stil? Reed je niet gewoon met je achterwielen tegen een zogenaamde biggenrug?
 
Ineens boem stil. Achter mij was een muurtje. Ik dacht dat ik er met misschien 1 of 2 kilometer per uur tegenaan was gereden. Balen, stukje naar voren, uitgestapt maar niets, helemaal niets, kunnen zien of voelen. Gekeken wat het verst uitstekende punt van de auto was, waar dus de muur geraakt zou zijn, maar er was niets te zien of te voelen. Zelfs het vuil (tja) zat er gewoon nog op. Nergens iets dat opgeschoven was.
Op de terugweg bij Oosterhout trof ik de forumleden S-19910 en Gelder. Bedankt nog voor de leuke conversatie op deze "hangplek". Maar ook wij drieën konden niets aan de auto vinden en eigenlijk is de conclusie dat ik niet tegen de muur ben gereden. Zou hij zelf ingegrepen hebben in de laatste centimeters? Of hij is inderdaad zo sterk van achter dat het stilzetten van zo'n 2.200 kg moeiteloos wordt opgevangen door een paar vierkante centimeters plaatwerk. Heeft iemand een idee? Ik heb op de fora hier (nog) niets over kunnen vinden.

ik heb dit al een paar keer gehad, wanneer je traag rijd en de auto denkt dat hij ergens tegenaan gaat komen, gaat hij vanzelf in P
ooit eens achteruit tegen een gespannen lint willen rijden om dit wat naar achter te duwen, maar dat wou niet lukken, telkens ging hij vanzelf in "Parking".
 
Wat bedoel je met een boem, hoorde je wat of stond je 'boem' stil? Reed je niet gewoon met je achterwielen tegen een zogenaamde biggenrug?

Het gekke is dat ik niets hoorde maar gewoon ineens stil stond. Echt het gevoel alsof ik ergens tegenaan reed. Ik heb gekeken of er inderdaad iets was als een biggenrug of een stoeprandje o.i.d maar de bestrating was helemaal vlak. Die biggenrug had ik later trouwens in Oosterhout (die zijn daar heel functioneel :)

Er was dus ook helemaal niets aan de lak te zien of te voelen. Je zou verwachten dat er wel een schilfertje los zou zijn gekomen. Anders houd ik het maar op de beschermengel. Hoewel, zijn die zo pro-aktief?
 
ik heb dit al een paar keer gehad, wanneer je traag rijd en de auto denkt dat hij ergens tegenaan gaat komen, gaat hij vanzelf in P
ooit eens achteruit tegen een gespannen lint willen rijden om dit wat naar achter te duwen, maar dat wou niet lukken, telkens ging hij vanzelf in "Parking".

Ok, bedankt. Dan weet ik dat. Maar toch wel mooi dat hij dit doet want zo'n schade is dan meestal net weer niet zo dat je er iets aan laat doen, maar je ziet het elke keer als je er langs loopt.
Nu blijft mij dat bespaard.

Ik weet ook niet of dit op meer auto's voorkomt maar ben er in dit specifieke geval maar wat blij mee!
 
@Maarten ST de overheid "lead by example" veel plezier in Maastricht vanmiddag/vanavond. Fast Net wel bijzonder om te horen dat je alleen met een subsidie Outlander naat Groningen kan :)
Update 6.0 net maar even wezen kijken in de auto maar helaas nog geen update beschikbaar we wachten af…...

Echt triest van die Lubbers, omgeving/route Groningen zijn juist de meeste 22kW+ laders direct aan de snelwegen. Zelfs gratis bij VW dealer 43kW. Gast wilde gewoon 0% bijtelling in 2013 en net doen of hij zo groen is. Als je medeoprichter bent van Fastned en je rijd in een nep EV dan ben je naar mijn mening stevig door de mand gevallen. Ik heb iemand in een Zoe rijden vanuit Rotterdam route Groningen-assen Zwolle etc 43kW laden 15 minuutjes en dit 3x gedurende zijn pauze. Prima te doen.
 
"Ik weet niet of het al in het forum gemeld is, maar een tijdje geleden was er nogal wat ergernis over het feit dat bij de verbruiksgrafieken niet werd onthouden dat was gekozen voor average (maar begon met instant). Dat doet hij nu wel goed."
Helaas, dit moet ik even rechtzetten. Vanochtend begon hij toch weer met instant. Volgende keer zullen we dan maar zeggen.

Ik zit u, in verband met afspraak straks bij Hengelo, te lunchen in Emsbüren. Niet slecht hier. Ook leuk om even in rond te wandelen en aardigheidje te kopen:)
 
Ha, gisteravond melding update en ja hoor, ik heb nu 6.0
de terugweg bij Oosterhout trof ik de forumleden S-19910 en Gelder. Bedankt nog voor de leuke conversatie op deze "hangplek".

Hoi Hans,
altijd leuk om even de persoon achter de posts in levende lijve te ontmoeten.
Ik was benieuwd welke update bij jou was geladen. V6.0 wordt nu duidelijk uitgerold nu.
 
Kreeg gisteren iets vreemd voor in het spitsuurverkeer rond Rijsel (Lille): plotseling bevroor mijn dashboard! Het duurde enkele seconden voor ik doorhad dat mijn snelheid geblokkeerd stond op 48 km/u... en voor ik besefte dat ik nu even goed aan 60 of 70 km/u aan het rijden kon zijn, terwijl ik de ene automatische flitser na de andere aan het passeren was langs een weg waar je maar 50 km/u mocht doen...

Een "Tesla style" Ctrl+Alt+Del loste het wel op (de derde maal in 18.000 km), maar gedurende de tijd dat die reset in beslag neemt, voelt het toch wat aan alsof je blind aan het rijden bent.

Nu maar duimen dat ik de volgende weken geen brieven van de Franse Gendarmerie in mijn bus krijg...
 
Ook gehad, natuurlijk op een soortgelijke weg (Kennedylaan E'hoven). Gebeurt weleens als alles aan staat, soort capaciteitstekort in de computers volgens Tesla. Kan helpen om de economy mode aan te zetten. Maar zou opgelost zijn in 6.0.
Snel dus!

- - - Updated - - -

Ja dat heb ik ook. Als je langzaam genoeg rijdt grijpt hij inderdaad vanzelf keurig op tijd in en schakelt dus naar P.

Bij mij ook meerdere keren gebeurt. Maar gek genoeg ook als er géén reden is tot ingrijpen. En het klopt Hans, je schrikt je rot en je denkt dat je ergens tegenaan zit...