Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad. Dan zie je een rood licht ipv groen.

Dank Gelden!
Juist geformuleerd, de stekker kan er op twee manieren in.

Schijnbaar zijn bij mij de fase en nul (niet te verwarren met de aarde) omgedraaid.
De Tesla stekker moet met de verlenging waar de snoer uitkomt naar onderen insteken maar met een verlengsnoer kan het alsnog fout gaan.
Bij mij dus moest ik de stekker omdraaien, dus met de snoer naar boven.
 
Last edited:
Ben toevallig aan het laden in Aartselaar. Ze gaan hier de lounge met koffie etc 24/7 beschikbaar maken. Ben wel benieuwd hoeveel x per jaar de flatscreen en de nespresso gestolen zullen worden :crying:

Grappig, ik was daar afgelopen dinsdagavond na de First Tuesday in de veronderstelling daar wel meer van de aanwezigen aan te treffen om te laden, maar was de enige. Het zag er wat verlaten uit en ik had ten onrechte gedacht dat je wel even ergens binnen kon zitten. Men heeft mijn gedachten kennelijk gelezen :)

- - - Updated - - -

Hun commentaar: "European people are honest, they don't steal stuff" :biggrin:

Die Britse humor gaat nooit verloren :)
 
Gisteravond eens gekeken bij de nieuwe fabriek op mijn fietsje (ja die!).

De fabriek zelf is nog niet "beletterd" maar de aanwijzingsborden staan al langs de weg. Ook stond er een aantal nieuwe Tesla's achter de, heel professionele, hekken.

Bij de bestaande fabriek telde ik 18 laadperrons, bij de nieuwe maar liefst 48, dus er kan wel wat in- en uitgeladen gaan worden.

Op de site van de projectontwikkelaar las ik dat het dak, 40.000 vierkante meter, in de toekomst bedekt kan gaan worden met zonnepanelen. Mooi klusje voor Sun City zou ik zo zeggen, en dan ergens in het complex een aantal Tesla batterijen.

Als ik die oppervlakte afzet tegen de ongeveer 50 vierkante meter die wij hier op ons dak hebben liggen dan zal de opbrengst op jaarbasis op zo rond de 6.5 gWh kunnen liggen. Op typical omgerekend is dat in Tesla kilometers meer dan 32 miljoen.

Het zou leuk zijn als er, al was het om de goede wil te tonen, bij het complex een soort van laadplein zal worden gemaakt waar elektrische auto's kunnen komen laden, zoiets als de Tower of Power in Wenen. Tegelijk een goed moment voor hen om meer over Tesla te weten te komen.

Maar afwachten. Ik ben benieuwd wat men met het complex meer gaat doen dan alleen auto's (af?)bouwen.
 
Tesla blijft je (aangenaam) verrassen. Ik leverde een leen 70D gisteren in om mijn 85D weer te gaan gebruiken. Nu was de 70D niet verkeerd maar zeker niet zo snel als de 85D. Dit komt overeen met de "acceleratie meter" die bij de 70D tot 240W gaat en in de 85D tot 320W.
Verder viel mij op dat de 2nd Gen seats (in de D70) niet het enige is wat is gewijzigd. Ook de 2 kussentjes (=afdek koffie bekers houders) zijn veranderd. Liepen de stiksels eerst langs op de rand, nu (in de 70D) lopen die rond, net eronder. Bovendien is de vulling zachter (lees: comfortabeler) en is nu van "echt" leder ipv kunststof.
Had hierover nog niets gelezen op het forum.

Ook een goed en eerlijk vergelijk kunnen maken tussen standaard geluid installatie (leen D70) en de High End installatie (mijn D85). Het is veel geld maar in mijn ogen het wel waard als je het verschil naast elkaar zet (eerlijk: hoe vaak komt het voor dat je overstapt?).
Conclusie: Ben je geen muziek liefhebber dan moet je het niet doen. Maar ben je gewend aan dynamisch/mooi audio geluid dan moet je het zeker doen! Luister dan ook gelijk naar DAB+ zenders. Je gaat nooit meer "terug" naar analoog FM, wat een verschil! Zorg ook voor goede (Flac) audio bestanden, niet MP3.

Verder viel op dat de elektrische achterklep (voorheen standaard in Tech pakket) niet meer standaard is. Een groot gemis in mijn ogen maar niet het geld waard wat er nu voor betaald moet worden. Zo waren er meer kleine verschillen maar de klep was het opvallendste

Tenslotte; de aandachtpuntjes (klachten mag je het niet noemen). Die zijn netjes opgelost op 2 na. De airco trilt nog steeds door in het stuur (vanaf stand 5 en hoger). Het komt bij mij over als een onbalans in de aanjager/fan die de lucht verplaatst en niet de aircopomp zelf.

Andere is een "knak" geluid in de ophanging (ik heb lucht) achter als je van een verkeersdrempel af komt (en de auto dus achter in-veerd). Het is extra opvallend in de stand High of very high. Hiervoor waren geen onderdelen beschikbaar.
 
Dat geluid als je in standje high (te hard) een drempel af rijdt heb ik ook. Leek mij het einde van de veerweg te zijn.
Mbt audio: ik luister nooit FM, maar Radio via TuneIn. Heb je dat al met DAB vergeleken? Ben benieuwd.

Bij mij deed de achtervering tok tok tok in de high stand bij elk klein hobbeltje. Met dit kippenhok geluid ben ik teruggegaan naar het SC, echter konden zij het niet verhelpen. Afgesproken is dat er twee nieuwe veer units besteld gaan worden en deze worden dan een keer omgezet.