Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren een Loaner meegekregen met TACC. Super dat ding. Hopelijk komt dit ook op de Model 3, dan krijg ik mijn vrouw misschien overtuigd om Tesla te gaan rijden.

Ik vind het wel een goed/vloeiend werkend systeem alleen bij onze verkeer drukte in NL te gevoelig en niet logisch. Immers wij hebben niet het 1 lane principe en moeten dus steeds van baan wisselen. Ik moet/heb hem op afstand 1 moeten zetten anders reageert het systeem te heftig (lees: regenereert teveel waarbij de remlichten oplichten) waardoor je de beroemde file veroorzaker bent.
Ik gebruik het dus niet vanwege die titel...

zie dit filmpje waarbij mensen die rem(lichten) gebruiken file veroorzaken : Traffic Jam without bottleneck - experimental evidence - YouTube

Ps is het moment van aangaan remlichten bij regenereren in te stellen? Gaan nu aan bij -30, zou ik liever hoger willen hebben.
 
Ik vind het wel een goed/vloeiend werkend systeem alleen bij onze verkeer drukte in NL te gevoelig en niet logisch. Immers wij hebben niet het 1 lane principe en moeten dus steeds van baan wisselen. Ik moet/heb hem op afstand 1 moeten zetten anders reageert het systeem te heftig (lees: regenereert teveel waarbij de remlichten oplichten) waardoor je de beroemde file veroorzaker bent.
Ik gebruik het dus niet vanwege die titel...

zie dit filmpje waarbij mensen die rem(lichten) gebruiken file veroorzaken : Traffic Jam without bottleneck - experimental evidence - YouTube

Ps is het moment van aangaan remlichten bij regenereren in te stellen? Gaan nu aan bij -30, zou ik liever hoger willen hebben.

Ik heb zelf geen TACC maar zet bij langere snelwegritten de regeneratie op low (i.p.v. standard). Dan gaat hij niet verder dan 30 Kw (ipv 60) en de remlichten gaan niet aan.
Je zou het eens kunnen proberen.
 
Ik vind het wel een goed/vloeiend werkend systeem alleen bij onze verkeer drukte in NL te gevoelig en niet logisch. Immers wij hebben niet het 1 lane principe en moeten dus steeds van baan wisselen. Ik moet/heb hem op afstand 1 moeten zetten anders reageert het systeem te heftig (lees: regenereert teveel waarbij de remlichten oplichten) waardoor je de beroemde file veroorzaker bent.
Ik gebruik het dus niet vanwege die titel...

zie dit filmpje waarbij mensen die rem(lichten) gebruiken file veroorzaken : Traffic Jam without bottleneck - experimental evidence - YouTube

Ps is het moment van aangaan remlichten bij regenereren in te stellen? Gaan nu aan bij -30, zou ik liever hoger willen hebben.

Dat is 'nu nog' niet in te stellen.
Buiten een false collision warning met een stilstaande auto op het andere baanvak en wat getril in mijn stuur omdat ik blijkbaar niet graag binnen de lijntjes rijd gaat het eigenlijk redelijk goed.
Het zou me bij file zeker en vast kunnen bevallen. Voor mijn vrouw zou het perfect zijn.
Voor het gewone rijden ben ik al blij met mijn gewone CC. Maar een model 3 die wat kleiner is dan mijn S in combinatie met de TACC zou mijn vrouw over de streep kunnen trekken.
 
Ik heb zelf geen TACC maar zet bij langere snelwegritten de regeneratie op low (i.p.v. standard). Dan gaat hij niet verder dan 30 Kw (ipv 60) en de remlichten gaan niet aan.
Je zou het eens kunnen proberen.

De low regen heb ik standaard ingesteld bij mijn autosnelwegprofiel, dan gaan de zetels ook wat comfortabeler staan en de airco wat minder warm. Nu alleen nog een automatische activering van het exitprofiel bij het in "Park" zetten.
 
De low regen heb ik standaard ingesteld bij mijn autosnelwegprofiel, dan gaan de zetels ook wat comfortabeler staan en de airco wat minder warm. Nu alleen nog een automatische activering van het exitprofiel bij het in "Park" zetten.

Goede tip! Een (extra) profiel maken voor de snelweg en hierin vastleggen dat regenereren op low staat, dat voorkomt files!

Wat maurice opmerkt: dat bij verschillende snelheid het regenereren (of tenminste het oplichten van de remlichten) varieert is mij (nog) niet opgevallen, heb hem daar te kort voor.
 
Als je niet aan huis kunt laden, wat gebeurt er eigenlijk als de accu helemaal leegloopt tijdens bijvoorbeeld vakantie? niks en gewoon weer opladen of veroorzaakt het schade aan de accu?

Ernst,

Misschien niet het antwoord wat je verwacht maar denk niet dat iemand al echt een probleem heeft gehad.

Ik denk dat de Tesla net als onder het rijden zo bij de nul naar een instelling gaat waarbij alleen dat wat je nodig hebt blijft werken, je verlichting zal dan wel ondersteund worden door de standaard 12v batterij.

Als je thuis geen lader hebt en de accu komt op nul kun je echt nogal wat km rijden, er zit reserve want bij een software upgrade raakte ik 12km kwijt, en dat was bij upgrade naar 5.9.
Het blijft plannen net zoals je nu doet zoals je doet tijdens het trip.


Verder moet er echt wel wat gebeuren om hem echt leeg te krijgen, bij Tesla in Tilburg reden ze in 2014 een accu kapot na zo'n 20 keer ver onder de nul te zijn geweest, en dat schijnt meer dan 30km onder de nul te zijn geweest.
Dit vertelde Iemand van de verkoop die er jammer genoeg niet meer werkt (misschien wel daarom) en denk dat hij niet de enige was die de accu bij Tesla zo ver leeg reden.

Een ICE zet je ook niet op de laatste liters weg, en zeker niet met de echt laatste liter, een T geeft in ieder geval nog aan hoeveel km je nog vooruit kunt, maar je moet er volgens mij geen gewoonte van maken telkens onder de nul te rijden.

Je kunt thuis altijd wat km laden op 230 volt, elk uur laad je dan zo ongeveer 12 km denk ik. Heb het trouwens één keer geprobeerd en moest de stekker omdraaien want er kwam een storingsmelding.

Als je hem aan een gewone stekker hangt zet dan je Amps wel wat naar onderen omdat 16 Amps op het randje zit.

Ik zelf laad mijn auto op het werk, 22Kw , thuis geen lader maar het is dan ook maar 5km van huis.

Ik ben trouwens benieuwd of iemand hier op het forum regelmatig onder de nul rijdt??
 
Als je niet aan huis kunt laden, wat gebeurt er eigenlijk als de accu helemaal leegloopt tijdens bijvoorbeeld vakantie? niks en gewoon weer opladen of veroorzaakt het schade aan de accu?

Je kunt eigenlijk de accu niet helemaal leeg halen. Zou dat we zo zijn zou hij onherstelbaar beschadigd raken. Er zit een bescherming op, een aantal kWh (ik meen iets van 5) waar je niet aan kunt komen en die voorkomen dat de batterij beschadigd wordt en niet meer wil opladen.
Zelfs als je strandt met een lege batterij zal deze z.g. Brickproxection er altijd in blijven zitten.

Dus geen reden tot zorg.
 
ja het begint weer te dagen van de slim laden workshop... dus alleen maar erg lastig dus als je gelijk weg wilt... hoe snel km/dag loopt de accu in normale, dus niet spaarstand, eigenlijk leeg?

Je kunt eigenlijk de accu niet helemaal leeg halen. Zou dat we zo zijn zou hij onherstelbaar beschadigd raken. Er zit een bescherming op, een aantal kWh (ik meen iets van 5) waar je niet aan kunt komen en die voorkomen dat de batterij beschadigd wordt en niet meer wil opladen.
Zelfs als je strandt met een lege batterij zal deze z.g. Brickproxection er altijd in blijven zitten.

Dus geen reden tot zorg.
 
Mooie plaatjes van het nieuwe Tesla DC in Tilburg:
Dokvast - We deliver competitive industrial real estate based on innovation and sustainability.

oa deze:

tesla-dokvast1 (Small).jpg
 
Last edited: