Als je niet aan huis kunt laden, wat gebeurt er eigenlijk als de accu helemaal leegloopt tijdens bijvoorbeeld vakantie? niks en gewoon weer opladen of veroorzaakt het schade aan de accu?
Ernst,
Misschien niet het antwoord wat je verwacht maar denk niet dat iemand al echt een probleem heeft gehad.
Ik denk dat de Tesla net als onder het rijden zo bij de nul naar een instelling gaat waarbij alleen dat wat je nodig hebt blijft werken, je verlichting zal dan wel ondersteund worden door de standaard 12v batterij.
Als je thuis geen lader hebt en de accu komt op nul kun je echt nogal wat km rijden, er zit reserve want bij een software upgrade raakte ik 12km kwijt, en dat was bij upgrade naar 5.9.
Het blijft plannen net zoals je nu doet zoals je doet tijdens het trip.
Verder moet er echt wel wat gebeuren om hem echt leeg te krijgen, bij Tesla in Tilburg reden ze in 2014 een accu kapot na zo'n 20 keer ver onder de nul te zijn geweest, en dat schijnt meer dan 30km onder de nul te zijn geweest.
Dit vertelde Iemand van de verkoop die er jammer genoeg niet meer werkt (misschien wel daarom) en denk dat hij niet de enige was die de accu bij Tesla zo ver leeg reden.
Een ICE zet je ook niet op de laatste liters weg, en zeker niet met de echt laatste liter, een T geeft in ieder geval nog aan hoeveel km je nog vooruit kunt, maar je moet er volgens mij geen gewoonte van maken telkens onder de nul te rijden.
Je kunt thuis altijd wat km laden op 230 volt, elk uur laad je dan zo ongeveer 12 km denk ik. Heb het trouwens één keer geprobeerd en moest de stekker omdraaien want er kwam een storingsmelding.
Als je hem aan een gewone stekker hangt zet dan je Amps wel wat naar onderen omdat 16 Amps op het randje zit.
Ik zelf laad mijn auto op het werk, 22Kw , thuis geen lader maar het is dan ook maar 5km van huis.
Ik ben trouwens benieuwd of iemand hier op het forum regelmatig onder de nul rijdt??