Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik ben benieuwd.


maar voorlopig nogal sceptisch, net zoals met de 'diefstal' in Weert.
het is te gemakkelijk : je knalt in een verstrooidheid tegen een vrachtwagen aan, en schuift de schuld door naar de AutoPilot.
van alle incidenten die ik reeds gehoord met de AP, is er geen enkele waarbij de AP (of de TACC) niet afremde tegenover een voorligger die in dezelfde richting rijdt (met een constante snelheid dan nog).
maar ik ken ze natuurlijk niet allemaal; en het zou uiteraard wel kunnen.
afwachten maar.
 
ik ben benieuwd.


maar voorlopig nogal sceptisch, net zoals met de 'diefstal' in Weert.
het is te gemakkelijk : je knalt in een verstrooidheid tegen een vrachtwagen aan, en schuift de schuld door naar de AutoPilot.
van alle incidenten die ik reeds gehoord met de AP, is er geen enkele waarbij de AP (of de TACC) niet afremde tegenover een voorligger die in dezelfde richting rijdt (met een constante snelheid dan nog).
maar ik ken ze natuurlijk niet allemaal; en het zou uiteraard wel kunnen.
afwachten maar.

Wellicht zei hij tegen de vrachtwagenchauffeur: "ik wou dat ik met AP had gereden", en heeft de journalist dat iets anders begrepen... ;-)
 
Wellicht zei hij tegen de vrachtwagenchauffeur: "ik wou dat ik met AP had gereden", en heeft de journalist dat iets anders begrepen... ;-)

Mij zou het ook niet verbazen dat het uiteindelijk op zoiets uitdraait. Ik twijfel in deze specifieke context niet aan de autopilot zonder bewijs. Als de pers dit bericht nu zo maar gaat overnemen worden de mensen op het verkeerde been gezet.
 
Ik liep naar m'n MS en er lag alweer een kat op de motorkap van de auto die naast de mijne geparkeerd stond en vond dat de kat nogal kwaad keek!
3ad35eabe5603356d10a0364c3ba2b85.jpg

Waarom is dat toch[emoji49]
 
Gisteren in Duitsland gereden en ik wilde eens zien wat de topsnelheid zou zijn. Het viel mij op hoe snel hij op topsnelheid is. Bleek 205 te zijn, net iets boven de fabrieksopgave van 200. Nou krijg ik volgende week een nieuwe drive-train. Ik ben benieuwd of hij dan ineens 225 zou halen.
Ik zou er niet op rekenen JW, de AWD versies hebben voor een kleinere motor liggen die efficiënter is en hogere toeren kan halen waardoor een hogere topsnelheid mogelijk is.
Die overigens een stuk minder vlot bereikt wordt dan je huidige topsnelheid, en dat komt dus niet alleen door de hogere luchtweerstand.
 
Ik zou er niet op rekenen JW, de AWD versies hebben voor een kleinere motor liggen die efficiënter is en hogere toeren kan halen waardoor een hogere topsnelheid mogelijk is. Die overigens een stuk minder vlot bereikt wordt dan je huidige topsnelheid, en dat komt dus niet alleen door de hogere luchtweerstand.

Zo is dat. Ik vraag me trouwens af hoe dat nu verloopt met de mensen die een 85D of 90D hebben. Krijgen die bij het laatste stuk ook een rode snelheidsmeter te zien? Ik zou vermoeden van niet gezien de nieuwe generatie motor in die modellen zowel voor- als achteraan op 18000 toeren kan draaien.
 
Zo is dat. Ik vraag me trouwens af hoe dat nu verloopt met de mensen die een 85D of 90D hebben. Krijgen die bij het laatste stuk ook een rode snelheidsmeter te zien? Ik zou vermoeden van niet gezien de nieuwe generatie motor in die modellen zowel voor- als achteraan op 18000 toeren kan draaien.

De laatste 10km(240 - 250 km/u) komen in het rood te staan.
Wel merk je dat eens je boven de 200 km/u zit de snelheid veel trager oploopt.
 
Ik zou er niet op rekenen JW, de AWD versies hebben voor een kleinere motor liggen die efficiënter is en hogere toeren kan halen waardoor een hogere topsnelheid mogelijk is.
Die overigens een stuk minder vlot bereikt wordt dan je huidige topsnelheid, en dat komt dus niet alleen door de hogere luchtweerstand.

Ik zag op de Tesla configurator dat de huidige S85 zonder AWD nu ook 225 haalt, vandaar dat ik dacht: wellicht kunnen de nieuwere motoren wel die 225 halen. Maakt overigens ook niet veel uit, ik vond het hard zat gaan :scared:
 
Ik zag op de Tesla configurator dat de huidige S85 zonder AWD nu ook 225 haalt, vandaar dat ik dacht: wellicht kunnen de nieuwere motoren wel die 225 halen. Maakt overigens ook niet veel uit, ik vond het hard zat gaan :scared:

Het is geen gek idee, Janwillem. Op de motoren zit een speed sensor die de max speed bewaakt. Sommige mensen konden hierdoor, na de software update destijds, ook met hun P85D de 250 kph niet halen. De oude rakkers hier zullen misschien nog weten dat de P85D bij levering nog niet 250 haalde. Tesla moest eerst de torque sleep in orde krijgen om de achterste motor los te laten draaien als de 16000 rpm was bereikt. De voorste motor kan dan nog even doortrekken om er bij 18000 rpm mee te stoppen.
 
Ik heb het ook op andere sites gelezen.

Ook heeft EM in Denemarken zoiets verteld.
Maar of het in 2018 1000 KMS is zoals hij beloofde zou ik "best willen geloven......"!

Ik vrees echter dat z'n verhaal met een korrel zout moet worden genomen.
Maar dat de batterij telkens met redelijke stappen verbeterd geloof ik best, ik denk dat EM de batterij met zo'n vermogen pas in 2020 in de markt zet.

De batterij fabriek zit ook nog eens vol met orders voor de Powerwall.
Er was productie in Freemont bij Tesla Motors en die is net overgeheveld naar de batterij fabriek.