Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is afgeschaft.

Ik ben daar eigenlijk ook wel blij om, want dit houdt in dat de initiële beslissing bepalend is voor de plaats in de wachtrij omdat voor iedereen de 2 weken daarna geldt. Voor Tesla prettig, want daardoor is de kans kleiner dat nadat de order definitief is geworden deze nog gewijzigd gaat wordt, en voor diegenen die het doorklikken nog niet kennen prettig want dan worden ze (zeker in tijden dat er heel veel mensen in korte tijd worden uitgenodigd te configureren) niet meer "over rechts" ingehaald.
Ik kan me herinneren dat ik in 2013 het ook niet zo begreep dat ik met reservering nummer 716 later geleverd kreeg dan anderen in de 2000 reeks... achteraf bleek dat ik te lang gewacht had met doorklikken...waarvan het effect niet meteen tot me doorgedrongen was..
Maar... ik denk dat het Tesla vooral te doen is om het niet mee toestaan te wijzigen (en als dat wel wordt gedaan, daar geld voor te kunnen vragen, want je hebt juridisch gezien je tijd om te wijzigen gehad....).. waardoor de planning v/d productie wat efficiënter kan verlopen.
 
Met de Tesla Model S een weekend naar Noord-Italie

wij gaan de T3 bestellen omdat de S dan al 5 jaar wordt, en ik een autopilot wil, en mijn vrouw wil wat gemakkelijker de parkeergarages in...

Mooi verslag Maarten. Conclusie was dus dat het best kan voor een weekend. Slogan van het forum: "Gewoon omdat het kan".

De drie redenen voor T3 zijn ook zeer legitiem :) Misschien zijn er nog wel een paar bij te verzinnen. Ik ben benieuwd wat ik donderdag te zien krijg in Hawthorne. Kijk er naar uit.
 
Mooi natuurverschijnsel tijdens het paasdiner (ik moet nog even wennen aan het uploaded van foto's op het nieuwe forum...)
 

Attachments

  • IMG_4424.JPG
    IMG_4424.JPG
    425.6 KB · Views: 64
  • IMG_4426.JPG
    IMG_4426.JPG
    397.3 KB · Views: 53
  • Like
Reactions: Zuid5.nl
Datzelfde overkwam me bij mijn Model S ook. Heeft 15 maanden geduurd voor de fiscus de BTW terugbetaalde.
Is natuurlijk ook niet zo gek als je geen belaste omzet hebt. In mijn geval was dit het gevolg van een verkeerd advies van mijn accountant. De auto had natuurlijk niet op een kaal beheer BV-tje moeten staan maar op een werkmaatschappij waar wel belaste omzet in zit.
 
Even omzetten naar fiscale eenheid en na 6 maanden weer terug? (wel toetsen bij iemand die er meer verstand van heeft)

Zelf geen last van, want in dienst van de Holding. Die Holding moet (dankzij managementvergoeding) ook maar zorgen voor vervoersmiddelen en dergelijke. Toch een verkapte vorm van waardeopbouw die je los wil koppelen van de werk BV m.i.

De Skoda van accountmanagers lekker in de werkBV laten, maar met een auto van een ton zou ik dat toch graag los willen koppelen.
 
Datzelfde overkwam me bij mijn Model S ook. Heeft 15 maanden geduurd voor de fiscus de BTW terugbetaalde.
Is natuurlijk ook niet zo gek als je geen belaste omzet hebt. In mijn geval was dit het gevolg van een verkeerd advies van mijn accountant. De auto had natuurlijk niet op een kaal beheer BV-tje moeten staan maar op een werkmaatschappij waar wel belaste omzet in zit.
Als ze me 15 maanden rente betalen vind ik het prima.
Mijn BV heeft in 2014 wel keurig belaste omzet gedraaid en gaat dat dit jaar weer doen. Overigens kan de fiscus volgens mij niet veel doen. Ik ben BTW ondernemer en de fiscus mag niet op de stoel van de ondernemer gaan zitten. Ze kunnen ingrijpen als er sprake is van fraude (BTW carrousel) maar mogen geen waarde oordeel geven over een investeringsbeslissing.
De meest fameuze zaak is nog altijd die van de man die zijn TV op kantoor door een charlatan had laten instralen en de fiscus vond dat hij de BTW niet mocht aftrekken. Dat hebben ze verloren.