Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft Hans Noordsij toch gelijk gehad, die dacht het al te zien aan hetgene wat hij max aan kwh uit de batterij kon halen. Had tov een 85 een veel kleiner niet te gebruiken rest.

Tja, ik laadde vanaf nagenoeg leeg 68 kWh wat naar mijn mening betekent dat de batterij groter is dan 70 kWh want er moet altijd een zekere brick blijven.

Trouwens afgelopen week gemerkt dat hij in niets onder doet voor mijn vorige 85, in tegendeel, hij blijkt een stuk zuiniger te zijn en dus moeiteloos de 350 km tussen Wenen en mijn schoonouders te overbruggen en zelfs met 44 km rest aan te komen.
Chapeau! zullen we maar zeggen.
 
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag doodgewoon te horen gekregen dat haar contract (dat vandaag af liep) niet verlengt wordt en ze niet meer hoeft te komen. zonder opgave van hoe of waarom.

Na het Autosalon in Brussel, waar Shari Queen of Tesla was geworden en 2 van de 3 prijzen als beste verkoopster in de wacht had gesleept en nadat de store manager van Aartselaar Tesla verlaten had, was Shari store coördinator geworden in Aartselaar ipv product specialist.

In die periode was de service manager in Aartselaar verschillende weken ziek. De mensen van service kwamen toen bij Shari terecht voor de dingen die ze nodig hadden.
In no time werden benodigdheden goedgekeurd en hadden de mensen hun zaken op de werkvloer. Ook de dingen waar ze al maanden achter vroegen.
Toen de service manager terug kwam bleven de mensen hun benodigdheden aan Shari vragen omdat ze snel bediend werden.
Er werd er eentje jaloers en voelde zich bedreigd.
Deze begon materiaal dat Shari besteld had te annuleren en in te trekken. en indien ze dan toch materiaal binnen kwamen dat Shari besteld had, verstopte hij deze in zijn bureel.
Zo had Shari bijvoorbeeld een vuilbak besteld op bij de SuC te zetten, de collega heeft hem verstopt. ( en dat voor iemand van in de vijftig).
Hij is dan gaan janken bij het hoofd van Tesla België. Met vandaag dit als gevolg.

Ik voelde de bui al een tijdje hangen.

Herhaaldelijk heeft Shari gevraagd wanneer haar contract aangepast zou worden naar haar nieuwe functie. Telkens was het antwoordt, "maak u geen zorgen, dat komt allemaal in orde."
Op de opening in Sint Martens Latem is dit me nog verteld toen ik aankaartte dat ze zich een beetje zorgen maakte om de gang van zaken.
Vandaag liep haar contract ten einde en heeft ze zelf om 17.00 moeten bellen om dan te horen te krijgen dat het afgelopen was. zonder hoe of waarom.

Deze manier van werken stoot me er tegen de borst.

Shari stond steeds klaar om gelijk wanneer een event te doen, s'avonds of in het weekend.
Haar zelfvertrouwen heeft een serieuze deuk gekregen en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.
 
Last edited:
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag doodgewoon te horen gekregen dat haar contract (dat vandaag af liep) niet verlengt wordt en ze niet meer hoeft te komen. zonder opgave van hoe of waarom.

Na het Autosalon in Brussel, waar Shari Queen of Tesla was geworden en 2 van de 3 prijzen als beste verkoopster in de wacht had gesleept en nadat de store manager van Aartselaar Tesla verlaten had, was Shari store coördinator geworden in Aartselaar ipv product specialist.

In die periode was de service manager in Aartselaar verschillende weken ziek. De mensen van service kwamen toen bij Shari terecht voor de dingen die ze nodig hadden.
In no time werden benodigdheden goedgekeurd en hadden de mensen hun zaken op de werkvloer. Ook de dingen waar ze al maanden achter vroegen.
Toen de service manager terug kwam bleven de mensen hun benodigdheden aan Shari vragen omdat ze snel bediend werden.
Er werd er eentje jaloers en voelde zich bedreigd.
Deze begon materiaal dat Shari besteld had te annuleren en in te trekken. en indien ze dan toch materiaal binnen kwamen dat Shari besteld had, verstopte hij deze in zijn bureel.
Zo had Shari bijvoorbeeld een vuilbak besteld op bij de SuC te zetten, de collega heeft hem verstopt. ( en dat voor iemand van in de vijftig).
Hij is dan gaan janken bij het hoofd van Tesla Benelux. Met vandaag dit als gevolg.

Ik voelde de bui al een tijdje hangen.

Herhaaldelijk heeft Shari gevraagd wanneer haar contract aangepast zou worden naar haar nieuwe functie. Telkens was het antwoordt, "maak u geen zorgen, dat komt allemaal in orde."
Op de opening in Sint Martens Latem is dit me nog verteld toen ik aankaartte dat ze zich een beetje zorgen maakte om de gang van zaken.
Vandaag liep haar contract ten einde en heeft ze zelf om 17.00 moeten bellen om dan te horen te krijgen dat het afgelopen was. zonder hoe of waarom.

Deze manier van werken stoot me er tegen de borst.

Shari stond steeds klaar om gelijk wanneer een event te doen, s'avonds of in het weekend.
Haar zelfvertrouwen heeft een serieuze deuk gekregen en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.

Ik moet haar bewonderen voor de professionele manier dat ze dan nog een email naar AL haar collega's van Aartselaar heeft gestuurd.

Frank, dit is ronduit schokkend. Het komt natuurlijk bij veel bedrijven voor dat er allerlei, wat wij noemen, kinnesinne speelt maar bij een bedrijf als Tesla verwacht je dat niet.
Hoewel ikzelf die leeftijd alweer een tijdje gepasseerd ben begin ik me toch af te vragen of Tesla nog wel gebaat is met medewerkers van "in de vijftig".

Ik ken uiteraard je dochter niet verder dan van die ene keer dat ik vroeg naar "de dochter van Frank" (ja, ik was diejen Hollander) maar uit jouw posts begreep ik dat ze zich voelde als een vis in het water.

Ik zou dit toch een stapje hoger doorspelen. Het hoofd van Tesla Benelux, Is dat Kim Liebregts of iemand in Luxemburg?

Waar wij kunnen helpen willen we dat doen. Je mag natuurlijk ook mijn post gebruiken.

In ieder geval sterkte aan Shari! Gezien je verhaal verdient ze dit niet.
 
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag doodgewoon te horen gekregen dat haar contract (dat vandaag af liep) niet verlengt wordt en ze niet meer hoeft te komen. zonder opgave van hoe of waarom.

Na het Autosalon in Brussel, waar Shari Queen of Tesla was geworden en 2 van de 3 prijzen als beste verkoopster in de wacht had gesleept en nadat de store manager van Aartselaar Tesla verlaten had, was Shari store coördinator geworden in Aartselaar ipv product specialist.

In die periode was de service manager in Aartselaar verschillende weken ziek. De mensen van service kwamen toen bij Shari terecht voor de dingen die ze nodig hadden.
In no time werden benodigdheden goedgekeurd en hadden de mensen hun zaken op de werkvloer. Ook de dingen waar ze al maanden achter vroegen.
Toen de service manager terug kwam bleven de mensen hun benodigdheden aan Shari vragen omdat ze snel bediend werden.
Er werd er eentje jaloers en voelde zich bedreigd.
Deze begon materiaal dat Shari besteld had te annuleren en in te trekken. en indien ze dan toch materiaal binnen kwamen dat Shari besteld had, verstopte hij deze in zijn bureel.
Zo had Shari bijvoorbeeld een vuilbak besteld op bij de SuC te zetten, de collega heeft hem verstopt. ( en dat voor iemand van in de vijftig).
Hij is dan gaan janken bij het hoofd van Tesla België. Met vandaag dit als gevolg.

Ik voelde de bui al een tijdje hangen.

Herhaaldelijk heeft Shari gevraagd wanneer haar contract aangepast zou worden naar haar nieuwe functie. Telkens was het antwoordt, "maak u geen zorgen, dat komt allemaal in orde."
Op de opening in Sint Martens Latem is dit me nog verteld toen ik aankaartte dat ze zich een beetje zorgen maakte om de gang van zaken.
Vandaag liep haar contract ten einde en heeft ze zelf om 17.00 moeten bellen om dan te horen te krijgen dat het afgelopen was. zonder hoe of waarom.

Deze manier van werken stoot me er tegen de borst.

Shari stond steeds klaar om gelijk wanneer een event te doen, s'avonds of in het weekend.
Haar zelfvertrouwen heeft een serieuze deuk gekregen en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.
Dit is voorbij elke vorm van fatsoenlijk werkgeverschap, Shari en Frank.
Misschien begrijp ik nu beter waarom in België blijkbaar soms vakbondsacties nodig zijn.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS and Xfrank
Straf en dat houd toch helemaal geen steek dat ze Shari laten gaan als ze zo goed presteert.

Is het dan zo'n politiek bolwerk daar aan de top bij Tesla, dat politieke kwesties boven goede prestaties worden geplaatst en dat men daar dan nog mee wegkomt ook. Straf en dat had ik niet in Tesla gezien...
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Thanks Hans,
was een foutje in de post. Het moest tesla België zijn. (An.dP)

Het blijft altijd lastig omdat je als ouder je niet teveel ergens mee wilt bemoeien maar in dit geval lijkt het me nodig om dit gewoon eens aan te kaarten. Als alles zo helder is, een email aan Elon persoonlijk? Zeker being Queen of Tesla etc. kan wel eens wat losmaken. You never know, maar het gaat natuurlijk om Shari.
Elon gaat wel zijn eigen weg en als hij dit oppakt dan blijft dat niet zonder gevolgen.
 
  • Like
Reactions: HWS and Xfrank
Sterkte aan Shari! Ieder van ons heeft het concept van "hiërarchische meerdere die ons te gevaarlijk goed vond en dus van ons af wilde" al meegemaakt, denk ik, en het is misschien goed voor Shari's carrière dat ze nu al zo snel dit (louterende) concept beleeft.

Voor zover ik er iets van ken (ben nu voorzitter van een advocatenkantoor met zo'n 150 man, waar ik 26 jaar geleden begon te werken -toen we met 13 waren- en waarvan ik het aantal ouderen die me in mijn eerste tien jaar ooit buiten wilden gooien niet op één hand kan tellen) hebben de Shari's (zoals jij ze beschrijft) de toekomst voor zich, en beëindigen die anderen, die talenten willen tegenwerken om hun eigen positie veilig te stellen, hun carrière alleen als middle-management-bedienden, en dan nog vermoedelijk net iets boven het niveau dat ze eigenlijk waard zijn.

Jammer inderdaad dat zoiets nu ook bij Tesla kon gebeuren. Maar de Shari die je beschrijft zal het echt wel maken!
 
Last edited:
Dit is voorbij elk vorm van fatsoenlijk werkgeverschap, Shari en Frank.
Misschien begrijp ik nu beter waarom in België blijkbaar soms vakbondsacties nodig zijn.
De arbeidsmarkt is verrot! Met vastgeroeste op vaste contracten en anderzijds de "flexmedewerkers" die van contract naar contract hobbelen zonder zekerheid. Als hire and fire veel goedkoper en simpeler wordt verdwijnen de rotte appels vanzelf.

Sterkte voor Frank's dochter, die vind zeker en vast een nieuwe werkgever die haar wel weet te waarderen.
 
Waarschijnlijk ligt het in België anders, maar in Nederland is een aanzegtermijn van een volle kalendermaand verplicht bij tijdelijke contracten langer dan zes maanden. Dat is iets, waar de Belgische vakbonden nog voor zouden kunnen strijden. De Nederlandse boete voor het niet of niet tijdig aanzeggen is overigens maximaal een maandsalaris.

Het is erg zuur voor Shari, maar die komt er elders vast wel, zoals Carl opmerkt.
Het is nog veel erger voor Tesla België; zij verliezen niet alleen een fantastische kracht, maar etaleren ook hun slechte leiderschap en gebrek aan fatsoen. Dat gaat niet vanzelf over en lijkt me zeker een punt van aandacht voor 'hogerop' in hun hierarchie. Zoals we vandaag hoorden, zal Tesla wereldwijd het beste beentje voor moeten zetten met de toestroom van zoveel nieuwe klanten. En tja, dat had ook meteen het fraaiste beentje kunnen zijn in dit geval.
 
Sterkte aan Shari! Ieder van ons heeft het concept van "hiërarchische meerdere die ons te gevaarlijk goed vond en dus van ons af wilde" al meegemaakt, denk ik, en het is misschien goed voor Shari's carrière dat ze nu al zo snel dit (louterende) concept beleeft.

Voor zover ik er iets van ken (ben nu voorzitter van een advocatenkantoor met zo'n 150 man, waar ik 26 jaar geleden begon te werken -toen we met 13 waren- en waarvan ik het aantal ouderen die me in mijn eerste tien jaar ooit buiten wilden gooien niet op één hand kan tellen) hebben de Shari's (zoals jij ze beschrijft) de toekomst voor zich, en beëindigen die anderen, die talenten willen tegenwerken om hun eigen positie veilig te stellen, hun carrière alleen als middle-management-bedienden, en dan nog vermoedelijk net iets boven het niveau dat ze eigenlijk waard zijn.

Jammer inderdaad dat zoiets nu ook bij Tesla kon gebeuren. Maar de Shari die je beschrijft zal het echt wel maken!


Prachtig verwoord. U slaat de spijker op zijn kop als ik het zo lees.
@Frank erg triest, maar er zal weer wat goeds uitkomen.
 
  • Like
Reactions: HWS and Xfrank
Wat me in Fank's bericht ook opvalt (naast the obvious waar we ons allemaal aan ergeren) is dat ze een vijftiger als baas/chef had.
Ik ben in de hele Tesla organisatie (en ik denk er toch meer dan gemiddeld veel van gezien te hebben) nog geen vijftiger tegengkomen.

De beste man kan kennelijk ook niet goed omgaan met 'jong en dynamisch'.

Weet niet hoe Tesla HRM technisch in elkaar zit. Maar ze zijn groter dan Aartselaar. Dus als ze echt zou willen zouden er elders in de Tesla organisatie toch kansen moeten liggen?
 
  • Like
Reactions: HWS
Wat me in Fank's bericht ook opvalt (naast the obvious waar we ons allemaal aan ergeren) is dat ze een vijftiger als baas/chef had.
Ik ben in de hele Tesla organisatie (en ik denk er toch meer dan gemiddeld veel van gezien te hebben) nog geen vijftiger tegengkomen.

De beste man kan kennelijk ook niet goed omgaan met 'jong en dynamisch'.

Weet niet hoe Tesla HRM technisch in elkaar zit. Maar ze zijn groter dan Aartselaar. Dus als ze echt zou willen zouden er elders in de Tesla organisatie toch kansen moeten liggen?

De vijftiger is niet haar baas, maar de service manager.
De (interim) store manager is een jonge man die zeer tevreden over haar was.
Op de opening van Sint Martens Latem heeft hij me hierover zelf nog aangesproken.
Maar alles blijkbaar is boven zijn hoofd beslist.

ik hoorde net dat ze haar hebben gezegd dat ze iemand gingen aanwerven die "klantvriendelijker" was.
En laat dat nu toevallig het punt zijn waarin ze enorm goed is....
 
Frank, rot om te horen, sterkte voor je dochter.

Trouwens, service manager, die heeft nog wel wat werk. Ik kreeg gisteren telefoon van Aartselaar (geen idee van wie exact, zat bij een klant en had dus geen tijd om door te vragen) met de melding dat mijn serviceafspraak van vrijdag niet kon doorgaan want volle agenda en zo, afspraak stond al een maand vast. Zonder veel boe of ba of serieuze excuses werd 6 juni voorgesteld maar aangezien we de dag erna met de S op vakantie vertrekken is het nu "voorlopig" 21 juni. Ze zouden me contacteren voor een eventuele vroegere datum.
Weer een staaltje van de bekende Tesla communicatie... Wekt niet bepaald vertrouwen eerlijk gezegd.

De afspraak was gelukkig wel voor een hele reeks niet kritieke punten (bekraste zijruit, pano gaat niet meer volledig open, krakend dashboard, luide motor vooraan, haperend knopje op stuurwiel en windgeruis)
 
Sterkte Frank, en vooral je dochter. Dit soort verhalen hoor je wel eens (hoewel dit wel erg schandalig klinkt) en het ergste is dan dat het zo'n enorme impact op het slachtoffer heeft. Zoals je al zegt heeft haar zelfvertrouwen een enorme deuk gekregen, en dan kun je met alle wil van de wereld je verstand aanspreken en jezelf wijs maken dat er rationeel geen enkele reden is geweest om haar weg te sturen en dat er dus vuile spelletjes gespeeld zijn, maar probeer dat gevoel maar eens van je af te zetten. Dit zijn de harde lessen van het leven, een zware teleurstelling die nog wel een tijdje zal blijven knagen. Ook voor jou Frank, verschrikkelijk als je kind zoveel onrecht wordt aangedaan. Ik kan ook goed begrijpen dat dit de hele associatie met Tesla ernstig vertroebeld. Alsof dat nu het belangrijkste is, maar ik hoop dat je nog met enig plezier in je auto kunt stappen. Hopelijk kan Shari snel weer moed putten uit al haar positieve ervaringen uit het verleden en de overtuiging terugvinden dat het niet aan haar gelegen heeft. Tesla Aartselaar verdient haar niet.
 
Naar Europese normen misschien wat vreemd maar naar mijn ervaring komt het bij Amerikaanse bedrijven wel vaker voor dat ze heel abrupt afscheid nemen van het personeel. Nu heeft Tesla ook in andere landen een minder geslaagd personeelsbeleid achter de rug. Schrale troost maar hopelijk helpt het om later het juiste perspectief te zien.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Mijn wagen moest woensdag binnen voor wat kleine puntjes en een bekraste zijruit. Stond al een kleine maand vast. Alles mooi opgelost enkel de zijruit niet want die was niet op stock. Lijkt me toch ook niet kunnen .. Nu moet ik nog eens langs gaan = weer extra workload voor Tesla.
 
Xfrank, sterkte voor je dochter. Ik zie dit echt te vaak om me heen, jonge gemotiveerde gasten die eruit gekickt worden omdat ze soms te hard gaan voor hun management. Mijn stelling is en blijft dat we met minder managers meer werk zouden kunnen doen. Managers willen alleen maar lijstjes en overlegjes, maar gewoon klantvriendelijk zijn en je stinkende best doen daar heeft een manager niets aan, want hij moet lijstjes hebben.

Maar een slimme meid heeft zo weer een mooie job. En Shari gewoon jezelf blijven en maling hebben aan dit soort stomme acties. Believe in yourself, dat is namelijk waar je het altijd mee moet blijven doen. Een manager is te vervangen....