Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@ Tazmanian , ik had net hetzelfde voor, vorige week donderdag, ging binnen voor vervangen van bekraste ruiten vooraan, vervangen klink links achter en vervangen applique allemaal netjes enkele maanden op voorhand besproken, de wagen ging 1 dag binnen zijn, dus ik kreeg een BMW als loaner, tegen de avond belden ze, dat ze erachter kwamen dat de de klink niet binnen was, en pas deze week dinsdag beschikbaar zou zijn, hun voorstel was ook om nog eens terug te komen. Ik heb voorgesteld mijn Tesla daar te laten tot hij klaar was en een Tesla Loaner te krijgen, wat is gebeurd. Nu ging ik gisteren de auto halen en wat bleek.... de applique is ook niet vervangen. Wederom pluspunten voor Tesla (Aartselaar) voor communicatie en planning.

Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat de sfeer in Aartselaar ook niet meer super is als je er binnenwandelt, is precies een keet met hangjongeren.
 
Klopt ja, dat was ik alweer vergeten. Dat zou duiden op de mogelijkheid voor alle 70D's die gemaakt zijn om te upgraden naar 75 kWh. Dat zou pas geweldig zijn.
Ik denk, kijk de info van Hans Noordsij er maar op na, dat een aantal huidige 70 kW versies al 'unlocked' op 75 kW zijn. Hans kan 68 kW laden en dus zou er maar 2 kW 'bricking reserve' zijn. Dat is normaal 5 kW. Degenen met een 70 kW versie krijgen mogelijk in de komende periode een 'update' met een verlaging van de maximale laadcapaciteit. Die mogen ze er later voor 3400 euro weer 'bijkopen'.
 
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag doodgewoon te horen gekregen dat haar contract (dat vandaag af liep) niet verlengt wordt en ze niet meer hoeft te komen. zonder opgave van hoe of waarom.

Na het Autosalon in Brussel, waar Shari Queen of Tesla was geworden en 2 van de 3 prijzen als beste verkoopster in de wacht had gesleept en nadat de store manager van Aartselaar Tesla verlaten had, was Shari store coördinator geworden in Aartselaar ipv product specialist.

In die periode was de service manager in Aartselaar verschillende weken ziek. De mensen van service kwamen toen bij Shari terecht voor de dingen die ze nodig hadden.
In no time werden benodigdheden goedgekeurd en hadden de mensen hun zaken op de werkvloer. Ook de dingen waar ze al maanden achter vroegen.
Toen de service manager terug kwam bleven de mensen hun benodigdheden aan Shari vragen omdat ze snel bediend werden.
Er werd er eentje jaloers en voelde zich bedreigd.
Deze begon materiaal dat Shari besteld had te annuleren en in te trekken. en indien ze dan toch materiaal binnen kwamen dat Shari besteld had, verstopte hij deze in zijn bureel.
Zo had Shari bijvoorbeeld een vuilbak besteld op bij de SuC te zetten, de collega heeft hem verstopt. ( en dat voor iemand van in de vijftig).
Hij is dan gaan janken bij het hoofd van Tesla België. Met vandaag dit als gevolg.

Ik voelde de bui al een tijdje hangen.

Herhaaldelijk heeft Shari gevraagd wanneer haar contract aangepast zou worden naar haar nieuwe functie. Telkens was het antwoordt, "maak u geen zorgen, dat komt allemaal in orde."
Op de opening in Sint Martens Latem is dit me nog verteld toen ik aankaartte dat ze zich een beetje zorgen maakte om de gang van zaken.
Vandaag liep haar contract ten einde en heeft ze zelf om 17.00 moeten bellen om dan te horen te krijgen dat het afgelopen was. zonder hoe of waarom.

Deze manier van werken stoot me er tegen de borst.

Shari stond steeds klaar om gelijk wanneer een event te doen, s'avonds of in het weekend.
Haar zelfvertrouwen heeft een serieuze deuk gekregen en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.
Wat verschrikkelijk om te horen. Ik ken natuurlijk alleen jouw verhaal, maar dit is absoluut niet netjes. Het is echt te bizar voor woorden dat jouw dochter dan op zo'n manier haar contract niet verlengd heeft gekregen. Daarnaast is het ook niet in het voordeel van Tesla, zo'n merk heeft juist mensen nodig die zich voor de volle 100% willen inzetten (en dat is trouwens ook wat Elon Musk zou willen).

Ik zou er haast Tesla om gaan mailen, maar ik ben bang dat het weinig zal uithalen...
 
  • Like
Reactions: Xfrank
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag doodgewoon te horen gekregen dat haar contract (dat vandaag af liep) niet verlengt wordt en ze niet meer hoeft te komen. zonder opgave van hoe of waarom.
....
Haar zelfvertrouwen heeft een serieuze deuk gekregen en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.
Dat Shari's zelfvertrouwen een deuk heeft opgelopen is normaal, ze is nog jong, en dan zijn deukjes snel gemaakt. Maar het maakt haar huid wel harder, en dat is goed, zolang de binnenkant zacht en vriendelijk blijft.
Ik ben ook wel eens zonder goede opgaaf van reden weggestuurd of niet aangehouden, maar weet daardoor uit eigen ervaring dit aan haar door te geven: voor elke deur die sluit, openen er meerdere die je naar andere, betere plekken leiden.
En als ik haar was zou ik niet naar SeC Aartselaar terug willen, tenminste niet zolang die service manager daar nog werkt. Want als ze haar al terugnemen, die relatie is al verstoord en hij zal haar tegen blijven werken. Gun hem dat plezier niet.

Sterkte Frank en Shari, er liggen betere banen op jouw pad! :cool:
 
EXIT na één jaar Tesla,
....
Erg vervelend voor jouw dochter.
Naast de vele dingen die al gezegd zijn wil ik graag twee dingen toevoegen die ik in mijn consultancy-tijd heb opgepikt:
- "Interne" promotie gaat nagenoeg altijd gepaard met het nodige ellebogenwerk. Bewust of onbewust. Promotie maken gaat veel eenvoudiger door te solliciteren i.p.v. intern de ladder beklimmen.
- Over een tijdje zal jouw dochter beseffen dat het gedrag van die manager een verkapt compliment is.

Hopelijk gaat ze met veel plezier en hernieuwde enerige een andere organisatie verrijken op korte termijn. Goede verkopers zitten nooit lang zonder werk.
 
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag doodgewoon te horen gekregen dat haar contract (dat vandaag af liep) niet verlengt wordt en ze niet meer hoeft te komen. zonder opgave van hoe of waarom.

Na het Autosalon in Brussel, waar Shari Queen of Tesla was geworden en 2 van de 3 prijzen als beste verkoopster in de wacht had gesleept en nadat de store manager van Aartselaar Tesla verlaten had, was Shari store coördinator geworden in Aartselaar ipv product specialist.

In die periode was de service manager in Aartselaar verschillende weken ziek. De mensen van service kwamen toen bij Shari terecht voor de dingen die ze nodig hadden.
In no time werden benodigdheden goedgekeurd en hadden de mensen hun zaken op de werkvloer. Ook de dingen waar ze al maanden achter vroegen.
Toen de service manager terug kwam bleven de mensen hun benodigdheden aan Shari vragen omdat ze snel bediend werden.
Er werd er eentje jaloers en voelde zich bedreigd.
Deze begon materiaal dat Shari besteld had te annuleren en in te trekken. en indien ze dan toch materiaal binnen kwamen dat Shari besteld had, verstopte hij deze in zijn bureel.
Zo had Shari bijvoorbeeld een vuilbak besteld op bij de SuC te zetten, de collega heeft hem verstopt. ( en dat voor iemand van in de vijftig).
Hij is dan gaan janken bij het hoofd van Tesla België. Met vandaag dit als gevolg.

Ik voelde de bui al een tijdje hangen.

Herhaaldelijk heeft Shari gevraagd wanneer haar contract aangepast zou worden naar haar nieuwe functie. Telkens was het antwoordt, "maak u geen zorgen, dat komt allemaal in orde."
Op de opening in Sint Martens Latem is dit me nog verteld toen ik aankaartte dat ze zich een beetje zorgen maakte om de gang van zaken.
Vandaag liep haar contract ten einde en heeft ze zelf om 17.00 moeten bellen om dan te horen te krijgen dat het afgelopen was. zonder hoe of waarom.

Deze manier van werken stoot me er tegen de borst.

Shari stond steeds klaar om gelijk wanneer een event te doen, s'avonds of in het weekend.
Haar zelfvertrouwen heeft een serieuze deuk gekregen en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.

Het is door Shari dat mijn bestelling tot stand is gekomen, super professioneel, super ethousiast, super productkennis en vooral super klantvriendelijk.
De eerste verkoper die ik sprak boezemde mij geen vertrouwen in, na aanbeveling door Dirk om met Shari contact op te nemen is de bal pas aan het rollen gekomen. (in alle eerlijkheid, zonder Shari had ik nu in een ICE gereden "of was ik nog steeds aan het wachten op de levering ervan")
Met alle respect voor mijn DS (toffe gast trouwens), was de reactiesnelheid van van Shari ongeëvenaard wanneer ik met vragen zat.

Naar mijn bescheiden mening een groot verlies voor Tesla Aartselaar.
@Shari, ik ben er zeker van dat je goed terecht zal komen, je bent een top verkoopster/persoon
 
EXIT na één jaar Tesla,

Mijn dochter heeft vandaag ... en mijn vertrouwen in het management van Tesla ook.

Tesla en HRM zijn momenteel niet zo'n gelukkig huwelijk. Ook al horen we op dit forum in concreet geval maar 1 klok, het geciteerde verhaal lijkt helaas 1 van de zovele.
Het afbranden - of het laten opbranden van enthousiaste medewerkers is in de eerste jaren toch een beetje een rode draad bij de organisatie.

Vanop afstand (en als buitenstaander) vallen op dat:

  • De eisen mbt. functioneren niet lijken aan te sluiten met wat we in een klassiek bedrijf gewoon zijn.
  • Tijdige evaluatie, bijsturing en begeleiding lijken te ontbreken
  • Er een niet (voldoende) door directie ge-expliciteerd - en/of niet-realistisch - en/of niet-stabiel verwachtingspatroon aan de orde lijkt te zijn

Het is een jammerlijke vaststelling, maar sinds de Franse Revolutie weten we dat een revolutie meestal haar eigen kinderen opeet.
De Russische revolutie na de machtsovername door Stalin, Mao's culturele revolutie,..... hebben dit bevestigt.

Collataral damage kon dan ook bij de disruptieve groei van Tesla verwacht worden.
Erg jammer voor betrokkenen en zeker geen vrijgeleide voor de organisatie.

Voor personeelsbeleid is actief sturen nodig. Ook op een plaats waar men inzet op Autopilot.
 
Tesla en HRM zijn momenteel niet zo'n gelukkig huwelijk. Ook al horen we op dit forum in concreet geval maar 1 klok, het geciteerde verhaal lijkt helaas 1 van de zovele.
Het afbranden - of het laten opbranden van enthousiaste medewerkers is in de eerste jaren toch een beetje een rode draad bij de organisatie.
Het is helaas niet alleen bij Tesla een probleem. Dit speelt bij alle grote Amerikaanse bedrijven. Je moet als werknemer kunnen likken naar boven om te voorkomen dat je naar beneden getrapt wordt. Werknemers, ik schat in dat Shari er daar één van is, die assertief en klantgericht opereren, steken daarmee ook hun kop boven het maaiveld uit. Chefs kunnen daar vaak niet tegen en vinden snel een stok om mee te slaan. Als meeloper in de middenmoot, niet Shari's stijl, valt er ook niet gauw iets te verwijten.
Heel vervelend voor Shari en eigenlijk ook voor Tesla. Komt wel goed met haar.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Lekker twee weken in Engeland (Litton Cheney) op vakantie. Reis ging voorspoedig dankzij de Supercharger.

Na alles uitgepakt te hebben leg ik het verlengsnoer uit om de Tesla op zijn gemakkie op 220V te laden. Blijk ik de UMC thuis te hebben laten liggen. :(

Dichtstbijzijnde SuC en DeC zijn ongeveer 32 Miles is hier helaas een uur rijden door dorpjes enzo. :(

Iemand een idee wat ik kan doen? We willen de aankomende twee weken natuurlijk wel wat site seeing gaan doen. Maar elke keer twee uur op en neer naar een SuC/DeC is geen doen. :(
 
Lekker twee weken in Engeland (Litton Cheney) op vakantie. Reis ging voorspoedig dankzij de Supercharger.

Na alles uitgepakt te hebben leg ik het verlengsnoer uit om de Tesla op zijn gemakkie op 220V te laden. Blijk ik de UMC thuis te hebben laten liggen. :(

Dichtstbijzijnde SuC en DeC zijn ongeveer 32 Miles is hier helaas een uur rijden door dorpjes enzo. :(

Iemand een idee wat ik kan doen? We willen de aankomende twee weken natuurlijk wel wat site seeing gaan doen. Maar elke keer twee uur op en neer naar een SuC/DeC is geen doen. :(

naar een bijgelegen SeC om een UMC te lenen, of één per expres laten opsturen naar uw vakantieadres?
 
  • Like
Reactions: Alain13
naar een bijgelegen SeC om een UMC te lenen, of één per expres laten opsturen naar uw vakantieadres?

Of gewoon een keertje of wat toch even langs de SuC. Dan vol, heb je op je adres vol minus ongeveer 50 km. Daar kun je best wel wat mee doen. Als je de SuC nog kunt halen lijkt me dat er niet veel aan hand hoeft te zijn.

En als je echt een wat langere trip wilt maken kom je in elke richting een SuC tegen. Maar wel jammer, want er gaat niets boven laden terwijl je slaapt.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Ik zou 'm gewoon laten FedEx-en vanuit een UK ServiceCenter waar je op de terugweg weer langskomt. Je blijft anders aan het plannen, en dat kan niet de bedoeling zijn van zo'n trip.

Bedankt voor de tip René, Tesla SeC London gaat kijken wat ze kunnen betekenen morgen. Maar kreeg wel twee 22 kW laders die maar 10 min rijden zijn van hier. Dus dat scheelt al. :)