Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaar dat een [droom-aan] busbar-constructie voor gewone plekken zo handig zou zijn [droom-uit]. Ik zie hier in de buurt bijna alle (openbare!) laadpalen op 2 langsvakken staan. Bezet is dan echt bezet. Gras zou kunnen, maar dan moet je wel 15m kabel hebben, meeste palen staan langs slootjes :confused:
Ergens 6 steekvakken met gewoon 6 stekkers en zie maar ICE of (PH)EV zou dan stukken handiger zijn. En dan inderdaad vol is ook niet meer laten laden, volgende aan de beurt. Kan ook prima met een push-notificatie 'hoi, iemand wil erg graag laden - druk hieronder op OK en we laten hem/haar voorgaan, daarna krijg jij weer gewoon spanning'?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik vind dat mensen in hun oordeel over het gebruik van publieke laadinfra wel erg uitgaan van hun eigen situatie.
Een hoop (PH)EV bezitters wonen in (het centrum) van een stad en zijn op de publieke laadinfra aangewezen.
Steeds je auto verplaatsen als deze vol is, is geen praktische optie.
Niet op een laadplek parkeren terwijl er meerdere vrij zijn en de parkeerdruk eromheen hoog is, kan op boze reacties van buren rekenen ('waarom parkeer je niet op je eigen plek').
Altijd een dure 11 kW gebruiken is jammer, omdat je in 95% van de gevallen aan 3,7 kW voldoende zou hebben gehad, maar er is geen keuze.
Verder vind ik bij veel genoemde oplossing dat deze het onnodig ingewikkeld/omslachtig maken om publiek te laden terwijl je juist het gemak van een EV (nooit meer tanken) als argument pro wil gebruiken, ook bij stadsbewoners.
Maar volgens mij is deze discussie enkele maanden geleden ook al in het public charging infrastructure draadje gevoerd zonder dat we het hierover eens werden met elkaar. :D
 
Vandaag waren m'n deurgrepen gloeiend heet, kon de MS de hitte van vandaag toch eens omzetten in Kw's

Dus op zoek gegaan naar iets wat de deurgrepen wat minder warm zouden maken en vond;
RPM Tesla
Misschien een groupsbuy?
prijzig, 10 dollar per plakkertje. Maar ja, een model X met zelf openende en sluitende deuren kopen kost meer...
 
prijzig, 10 dollar per plakkertje. Maar ja, een model X met zelf openende en sluitende deuren kopen kost meer...
deze zijn maar 5,99
download.jpg
 
Vreet dat niet veel aan je rijbereik?
Blijft leuk speelgoed, die Remote S-app. Van 40 naar (de ingestelde) 25 graden in ca. 4 minuten. Precies de tijd om van kantoor naar de auto te lopen. Best indrukwekkend. Wel het panodak op de kantelstand gezet, zodat de warme lucht kon ontsnappen. Typical Range was teruggelopen met slechts 2 kilometer. Daar kon ik niet echt warm (of koud) van worden. En met de capaciteit van de airco/verwarming zit het dus wel goed!
 
  • Like
Reactions: jimplug