Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als er een Europese versie van komt zal die wellicht ook beperkt zijn tot 7,2kW, maar dan waarschijnlijk op 2 fasen aangesloten kan worden met 16A per fase...

Wel een beetje afhankelijk hoe het werkt. Als je de twee fases namelijk via inductie wil gaan laten "stralen" naar de auto heb je kans dat door het faseverschil je hele vreemde spanningen en stromen gaat krijgen.
Uiteraard kun je het wel oplossen maar dat is wel een stuk lastiger (dus duurder) dan een enkele fase overzetten naar de auto middels inductie
 
Ik heb sinds een paar weken ineens erg veel last van vampire drain: vrijdagavond laat auto weggezet met 27% accu (range 103km), vanochtend was daar nog 19% van over (range 70 km). 33km eraf in ruwweg 58 uur lijkt mij extreem. Het gekke is dat het zich niet altijd voordoet, de dag ervoor raakte hij op dezelfde plek geparkeerd 2% en 6 km range kwijt in 28 uur, wat ongeveer 1/3e is.

Eerste waar ik aan denk is dat de auto vanuit de parkeergarage waar nauwelijks gsm-dekking is steeds probeert verbinding te maken maar dan zou op die plek het probleem altijd even groot moeten zijn, en dat is dus niet zo.
 
Ik heb sinds een paar weken ineens erg veel last van vampire drain: vrijdagavond laat auto weggezet met 27% accu (range 103km), vanochtend was daar nog 19% van over (range 70 km). 33km eraf in ruwweg 58 uur lijkt mij extreem. Het gekke is dat het zich niet altijd voordoet, de dag ervoor raakte hij op dezelfde plek geparkeerd 2% en 6 km range kwijt in 28 uur, wat ongeveer 1/3e is.

Eerste waar ik aan denk is dat de auto vanuit de parkeergarage waar nauwelijks gsm-dekking is steeds probeert verbinding te maken maar dan zou op die plek het probleem altijd even groot moeten zijn, en dat is dus niet zo.
Gokje: wellicht een verschil tussen warme en koude batterij? Dus met een warme batterij na een flinke rit weggezet? Na een weekend is de batterij wel helemaal afgekoeld naar omgevingstemperatuur in de parkeergarage. Je range zou dan na een stukje rijden weer terug moeten komen (of minder snel afnemen dan verwacht).
 
Ja, zo kom ik aan de data ;) Gebruik het echter al geruime tijd en ik heb nooit eerder zo'n extreem effect gezien.

ik was tijdens mijn vakantie erachter gekomen dat idle logging serieus veel stroom vraagt, zelfs tot 100km per volle week vloeit er weg... De auto wordt gewoon heel vaak gecontacteerd vanuit de services die teslalog.com gebruikt.