Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu in de X. Werkt beter. Valt mij op dat berekeningen uitgaan van 10% rest bij arriveren per SC. En dan maar tot 50-60% opladen.
Kan aan mij liggen maar voel niet veel voor 10%. Da's krap aan. 40km en die lopen dan wellicht harder achteruit dan de rest.
Zal eens met de settings spelen.

Is het veilig de mytesla credentials te geven?

Weet het niet, maar ik geef m'n Tesla logins in elk geval aan NIEMAND !
 
Komende vrijdag de grote test. Naar Zuid-Frankrijk. Via de Tesla navi gaat het over 1200km zo'n 15.45u duren. Dwars door de Ardennen. Navi laat mij vanaf Valence naar locatie rijden met 12% restant bij aankomst. Gaan we niet doen. Bij Aix sowieso nog wat erbij laden. Meer marge.
Maar via EVtripplanner.com kan ik forceren via Maastricht zodat ik in Urmond nog kan laden, helaas heeft deze site geen reistijden erbij.

Spannend allemaal zo. Iemand nog tips of ideeën?

Olaf, als je naar supercharge.info gaat zie je alle superchargers en kun je een route uitleggen waarbij je de tussenliggende afstanden kunt aflezen.
Overigens zou ik me niet teveel zorgen maken. Begin elke traject niet te hard en probeer constante snelheid te houden. En gebruik de trippredictor, dat bolletje langs het lijntje. Daarmee lukt het altijd. Overigens gebruik ik in de auto altijd de eigen routeplanner en geen anderen. Ben altijd aangekomen.
En, met een beetje geluk, heb je net update naar 8.1 binnen, komt morgen of donderdag (als hij komt) en wellicht zitten daar meer mogelijkheden in.

Verder uiteraard een goede reis!
 
De post hierboven geeft aan dat het goed is wanneer we zoveel informatie als mogelijk is "klaarzetten" zodat deze door o.a. nieuwe rijders gemakkelijk kan worden gevonden.
Er zijn al veel vorderingen gemaakt met de info site Tesla-Vragen en ik wil komend weekend een eerste nieuwsbrief met updates verzenden.
Melden jullie je even aan voor de nieuwsbrief? Het is minder dan een minuut werk.

Aanmelden
 
Olaf, als je naar supercharge.info gaat zie je alle superchargers en kun je een route uitleggen waarbij je de tussenliggende afstanden kunt aflezen.
Overigens zou ik me niet teveel zorgen maken. Begin elke traject niet te hard en probeer constante snelheid te houden. En gebruik de trippredictor, dat bolletje langs het lijntje. Daarmee lukt het altijd. Overigens gebruik ik in de auto altijd de eigen routeplanner en geen anderen. Ben altijd aangekomen.
En, met een beetje geluk, heb je net update naar 8.1 binnen, komt morgen of donderdag (als hij komt) en wellicht zitten daar meer mogelijkheden in.

Verder uiteraard een goede reis!
Dank je Hans en alle anderen. Het vertrouwen is er zeker. Het is gewoon vernieuwend voor mij.
Met de trippredictor bedoel je het bolletje in de stroomverbruik dashlet? Schema trip?
 
Dank je Hans en alle anderen. Het vertrouwen is er zeker. Het is gewoon vernieuwend voor mij.
Met de trippredictor bedoel je het bolletje in de stroomverbruik dashlet? Schema trip?

Ja, die begint links en geeft rechts aan wat de rest zal zijn als je het bolletje op het lijntje kunt houden. Hij is wel wat nerveus met aanwijzingen dat je niet harder moet rijden dan ... km/uur maar meestal hoef je daar niet (te veel) op te letten als het bolletje maar op de lijn blijft. Door snelheid aan te passen kun je dit sturen. Het mooie is wel dat bij deze feature rekening wordt gehouden met factoren als klimmen/dalen op de route, temperatuur en wind(richting). Ik zou dit bij de wat langere stukken als anker nemen.

Je weet zeker of de stroomaansluiting op de bestemming een gewoon stopcontact is? Als dat zo is en hij geeft een rood licht, dan de stekker omdraaien.
 
  • Like
Reactions: Ovhoek
Tesla WiFi aansluiten op Ziggo hotspot?

Iemand hier ervaring mee?
Ik kan alleen een paswoord ingeven, en voor Ziggo moet ook een naam worden ingegeven.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
ik denk dat dat niet werkt. Maar is alleen relevant bij derden, als het je eigen access point is, kun je toch ook connectie maken met het zelf ingestelde wachtwoord?
 
Mooi. Mag ik voorstellen een plaatje toe te voegen? Dan wordt het meteen visueel ondersteunt.

Dit?

Begint de bedoeling van de site duidelijker te worden? Naarmate de site zelf zo steeds meer bijleert zullen als vanzelf de vragen die iedereen die Tesla gaat rijden tegenkomt daar getackeld worden en kunnen we hier weer meer inhoudelijk worden. Zo houden we de forumbezoekers er vanzelf ook weer meer bij.
(wie ziet de gewaagde vergelijking met AP?)

Ik kan het niet allemaal alleen maar heb de site gepland als community fed dus hoop veel steun te krijgen.

In mijn Nieuwsbrief van komend weekend zal ik dat verder uitleggen. Zorg dat je die krijgt door even in te schrijven.
Alvast bedankt voor de hulp. Ik zal er steeds voor zorgen dat alles snel een plaats krijgt op de site.
 
Last edited:
Installing... mijn tot nog toe succesvolle stappenplan om updates vlot binnen te hengelen:
  1. Verbinden met WiFi, dusdanig dat de auto ook aangeeft dat de ontvangst 3 of 4 streepjes waard is.
  2. Reset van de MCU (center display)
  3. Uurtje wachten ofzo.
Zodra op ev-fw.com te zien is, dat een release wereldwijd is vrijgegeven, lukt het tot nog toe altijd om op die manier binnen te halen.