Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@Faiz71

Beter zou nog zijn (imho) dat er hier op dit eigenste forum voor elke 'klassieke' vraag een 'sticky' subforum is waar er een soort "kop" boven staat die iedereen kan editen, à la Wikipedia, en met een zeer korte samenvatting van de Be-Ne 'stand van zaken' inzake een onderwerp (met de nodige links naar de subfora, bijv. 'Thuisladen' kan vermelden wat kan, en er kan dan een link zijn naar subforum 'Maxem ervaringen' edm). Wikipedia is het beste bewijs dat geciviliseerde mensen weinig moderatie nodig hebben om neutrale encyclopedische kennis te verzamelen op één plaats. Als het daar kan moet het hier nog veel beter kunnen.
Nooit onderzocht, maar volgens mij bestaat er wel zoiets op dit forum:
Tesla Motors Club
 
  • Informative
Reactions: Carl
Tesla huren in Amerika??

Volgend jaar willen we met z'n vieren een paar weken door Amerika trekken (Oost kust).
Eigenlijk zie ik het niet zitten om na vier jaar weer een ICE te moeten gaan rijden -;) Zou graag voor waarschijnlijk 2 weken een S of X willen huren.
Iemand hier concrete ervaring mee? De Snapcar en Getaround ken ik (en uiteraard de gewone verhuurbedrijven) - maar dan alleen als opties.
Tips zijn welkom -;).

Heb eens zitten kijken in de Turo app...schijnt een leuk alternatief te zijn. Beetje de airbnb voor auto's.
 
Nooit onderzocht, maar volgens mij bestaat er wel zoiets op dit forum:
Tesla Motors Club
Mooi (kende ik niet!). Dan is dit misschien een deel van de oplossing: een OP kan ervoor opteren van zijn of haar eerste post een 'wiki' te maken, met natuurlijk de morele plicht om die post regelmatig zelf te updaten (misschien kan zelfs iedereen updaten, zoals op wikipedia). En dan zou de zoekmotor resultaten kunnen beperken tot zulke wiki-draadjes. Lijkt me de moeite om dit eens uit te proberen op dit forum, met evaluatie drie maanden of zo later.
 
Naast heel veel bewonderende blikken deze zomer op vakantie, waren er ook een aantal mensen die spontaan een praatje met me wilden maken over mijn model S. Een Catalaan wist mij te melden dat de tolwegen in Catalunya 100% gratis zijn voor mensen die een elektrische auto hebben (hybride auto krijgen 30% korting). Wat daarvoor nodig is, is zo'n automatische tolbadge (te krijgen bij de ANWB, of zoals ik kan je hem ook voor € 20 bestellen bij Bid and Go Votre abonnement pass liber-t en ligne avec Bip&Go), en die moet je registreren bij de uitvoerende organisatie en die heet EcoViaT ecoviaT > Què és ecoviaT?. De aanvraag verwerken duurt iets van 3 dagen, en hij gaat ca 8 weken na registratie in. Ik heb de goedkeuring inmiddels binnen. Had trouwens wel mijn auto als Frans geregistreerd, omdat NL geen keuzeoptie is, hier zal ik mee moeten leven ;-)
 
Ik kijk de laatste tijd ook vaak naar Waze in de Tesla en vind de Tesla nav ook qua informatie betreffende afsluitingen en wegwerkzaamheden niet echt goed. Waze geeft die informatie veel duidelijk weer.
Afgelopen maandag - weer - een dag meegereden met een bevriende internationaal chauffeur. De rit ging van Alkmaar naar de Messe in Keulen met een 42-tons truck met oplegger. TomTom voor trucks is de navigatie aan boord.
Maar dat viel toch flink tegen. TomTom stuurt de vrachtauto, 4 meter hoog, gerust onder een brug van 3.20 meter hoog door.
Ook het rekenen en herberekenen duur soms minuten lang. Waze op mijn iPhone 6s doet dit 10x sneller en beter.
Als Waze een versie zou ontwikkelen voor vrachtauto's, dan hebben ze zo duizenden gebruikers erbij en is Tommie gezien.
 
  • Like
Reactions: robertvg
De navigatie is ook mijn grootste ergernis want het is gewoon heel erg slecht. Er zou eigenlijk een update voor hardware en software moeten komen waarmee je CarPlay en Android auto moet kunnen gebruiken voor alle oudere modellen.
Ik heb in de laatste 6 maanden zeker 15 momenten gehad waarbij de Tesla navi me comlpeet de verkeerde kant op stuurde. Een berucht voorbeeld is de verlengde A4 bij Den Haag richting Rotterdam, die kent de Tesla navi in het geheel niet.
Ik zou zeer geinteresserd zijn in de Tomtom EV service; is al bekend wanneer die beschikbaar wordt, en of die in de app ingebouwd wordt?
 
Ik heb in de laatste 6 maanden zeker 15 momenten gehad waarbij de Tesla navi me comlpeet de verkeerde kant op stuurde. Een berucht voorbeeld is de verlengde A4 bij Den Haag richting Rotterdam, die kent de Tesla navi in het geheel niet.
Ik zou zeer geinteresserd zijn in de Tomtom EV service; is al bekend wanneer die beschikbaar wordt, en of die in de app ingebouwd wordt?

Tesla richt zich op de eigen ontwikkeling van navigatie die full self driving gaat ondersteunen, en niet op updaten van de verouderde Garmin die nu standaard in de Tesla zit of op losstaande systemen als Tomtom.

In de tussentijd is voor moeilijke routes er het alternatief van www.abetterrouteplanner.com.

Altijd actueel en met integratie van Superchargers.
 
  • Informative
Reactions: is3 and KrisB